Reklamlar, tüketicilerin farklı güdülerine hitap ederek tüketicileri satın alma davranışına iten çeşitli imgeler, metaforlar ve anlamlar içerir. Turizm reklamları, turizm alanyazınında yer alan çeşitli güdülenme kuramları çerçevesinde hazırlanmaktadır. Bu araştırma, göstergebilimin reklam görsellerinde kullanılan turizm güdülerinin işlevini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada, çevrimiçi satış yapan seyahat acentanlarının 2015 yılı Kurban Bayramı tatili temalı reklam görselleri incelenmiştir. Örnek olay incelemesi kapsamında beş farklı seyahat acentasına ait beş reklam görseli üzerinde göstergebilimsel çözümleme yapılmıştır. Hazırlanan bu görsellerde, turizmde güdülenme kuramlarının ne şekilde kullanıldığı incelenerek yorumlanmıştır. Bu kapsamda görsellerde kullanılan güdülerin, birçok farklı imge ve metaforla aktarma amacı taşıdığı görülmüştür
Örnek olay göstergebilim turizm güdüleri turizm reklamları seyahat acentaları
Advertisements include various images, metaphors and meanings that led to the consumers to purchasing behaviour by appealing to the different motivations of consumers. Tourism ads contain various motivation theories which presented in tourism literature. In this research, the Festival of Sacrifice 2015 holiday-themed advertisements of the travel agencies, which sell holidays online, are examined. In this context, five advertisement images examined by semiological analysis. The using ways of tourism motivation theories interpreted in the images which designed by agencies. To this end, it can be seen that the motives in the images are tried to be transfered by many different images and metaphors
Case study semiology tourism motivations tourism advertisement travel agencies
Diğer ID | JA58KR28FP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |