Turizmin sağlamış olduğu ekonomik kazanımlar tüm dünya ülkelerinin yüz yüze oldukları yapısal sorunların aşılmasında bir çıkış noktası olarak görülmektedir. Bu nedenle ülkeler her yıl bir milyarın üzerinde bireyin katıldığı denizaşırı turizm pazarından en büyük payı alma konusunda çetin bir rekabetle karşı karşıyadırlar. Bu rekabetten başat çıkabilmek için hemen her gün yeni bir turizm çeşidi tüketicilerin beğenisine sunulmakta ve avantaj elde edilmeye çalışılmaktadır. Son yıllarda adına Gastronomi Turizmi denilen bir çeşit öne çıkmıştır. Günümüzde gastronomi, sadece yemek yeme sanatı olmayıp bir bilim haline dönüşmüştür. Ziyaret edilen bölgenin yerel yemeklerinin hazırlanması, pişirilmesi, sunulması sonucu oluşan gastronomi, turizm çeşitleri arasında yerini bulmaktadır. Türk Mutfağı dünya ölçeğinde en iyi üçüncü mutfak olarak bilinmektedir. Ayrıca bu turizm çeşidinde yerel yiyeceklerin rekabet avantajı sağlamada çok büyük bir önem taşıdığı görülmektedir. Çalışmanın amacı, Gastronomi Turizmi’nin Kastamonu için çekicilik unsuru olarak kullanılabilirliğini tespit etmektir. Araştırmada kolayda örneklem yönteminin yanı sıra yargısal ve gönüllü örneklemenin birlikte uygulandığı çok düzeyli örnekleme ile Kastamonu kent merkezinde yöresel yemek sunan yiyecek-içecek işletmeleri konuklarından 20 kişilik bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla yüz yüze görüşmelerle veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları Kastamonu Yöresel Yemekleri’nin il için bir çekim gücü oluşturduğu sonucunu vermiştir
Economic gains provided by tourism are seen as a starting point to overcome structural problems that all countries have faced. Therefore, countries have come face to face with a
Diğer ID | JA79HH89EN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |