Günümüzde pek çok sektörde etkin bir şekilde kullanılan internet, işletmelerin iletişim
biçimlerini yeniden şekillendirmiştir. İnternetin yaygın kullanılmıyla, işletmeler kendilerini
kurumsal web sayfalarından doğrudan temsil etme ve tüketicilerine doğrudan ulaşma
olanağına sahip olmuşlar, bu sebeple web sayfalarının içerdikleri bilgiler ve tasarımları
önemli hale gelmiştir. Bu çalışmada, otel işletmelerinin pazarlanmasında web sitelerinin
kullanımı ve önemine yer verilmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış ve
Kocaeli ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri
seçilmiştir. Çalışmada otellerin pazarlanması bakımından web sayfalarını etkili kılabilecek
özellikleri dikkate alınmış, otel işletmelerinin web sayfalarının değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Bu araştırma örneklemi kapsamındaki otel işletmeleri web sayfaları ziyaret
edilmiş, dört boyut ve 34 maddelik bir ölçek oluşturularak oteller içerik analizi yöntemi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre Kocaeli ilinde yer alan 3-4 ve 5 yıldızlı
otellerin web sitelerinde; online rezervasyon bilgilerinin yetersiz olduğu, otel tanıtımına
yönelik bilgilerin yer aldığı, buna karşın sanal tur ve istihdam gibi güncel konularda ise otel
web sayfalarının yetersiz oldukları anlaşılmıştır. Yine bu otellerin iletişim sekmesinde
standart bilgiler verildiği ancak forum/blog benzeri tüketici yorumlarına yönelik güncel
kullanımların eksik olduğu görülmüştür. Ayrıca bu otellerin web sayfalarında ulaşım bilgisine
yer verildiği fakat bulundukları kente ait bilgi barındırmadıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |