Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin yaz stajlarının
değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini, Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi
Turizm İşletmeciliği bölümünde eğitim alan ve 2017-2018 yılı yaz döneminde turizm
işletmelerinde staj yapan 108 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada staj yapan öğrenciler,
demografik bilgiler, staj yapılan işletmeye yönelik bilgiler ve staj değerlendirme raporu
değişkenleri açısından ele alınmıştır. Bu doğrultuda, çalışmada verilerin temininde nitel
araştırma yöntemlerinden doküman-arşiv tarama tekniğinden faydalanılmış ve öğrencilerin
staj dosyaları (defterleri) incelemeye tabi tutulmuştur. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde
ise demografik ve işletmeye yönelik bilgiler için yüzde ve sıklık analizi; değerlendirme raporu
metinleri içinse içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin
Türkiye ve Almanya olarak iki ülkede, 21 ayrı ilde 70 farklı işletmede stajlarını
tamamladıkları görülmüştür. Staj dosyalarının son bölümünde yer alan staj hakkında
görüşlerin belirtildiği altı sayfalık rapor kısmında ise öğrencilerin dört ana ve 14 alt tema
altında yer alan 76 ifadeye ilişkin toplamda 607 içeriğe vurgu yaptığı tespit edilmiştir.
Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular tablolar halinde ele alınmış ve ilgili literatür
incelemesi ile birlikte öğrencilerin staj hakkındaki görüşleri değerlendirilerek konuya ilişkin
öneriler sunulmuştur.
TURİZM EĞİTİMİ TUR,ZM STAJI FAYDALAR SORUN VE ŞİKAYET LİSANS ÖĞRENCİLERİ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |