The aim of this study is to reveal the tourism stakeholder perceptions in Diyarbakır,
whether there is an effective management strategy and emergency action plan in response
to the crisis, based on the example of the Covid-19 crisis. For this reason, qualitative
research technique was used in line with the stated purpose of the study. Data was
collected through face-to-face interview technique with tourism stakeholders in
Diyarbakır. The research results indicate that stakeholders responsible for tourism in
Diyarbakır are not adequately prepared for potential crises, lacking a strategy and action
plan, and have certain deficiencies in advertising and promotional activities. Additionally,
it has been found that the communication level among these stakeholders is inadequate,
and Diyarbakır province has been negatively affected by the Covid-19 crisis. As a result,
it is concluded that there is a lack of effective governance among stakeholders specifically
in Diyarbakır.
Bu çalışmanın amacı, Covid-19 krizi örneğinden yola çıkarak Diyarbakır ilinde turizmden sorumlu kamu ve özel sektör temsilcilerinin krize karşı etkin yönetim strateji ve acil eylem planının olup olmadığına yönelik paydaş algılarını ortaya çıkarmaktır. Bu sebeple çalışmanın ifade edilen amacı doğrultusunda nitel araştırma tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma verileri Diyarbakır’da bulunan turizm paydaşları ile yüz yüze görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda turizmden sorumlu paydaşların meydana gelebilecek krizlere karşı hazırlıklarının yeterli olmadığı, strateji ve eylem planının bulunmadığı, reklam ve tanıtım faaliyetlerinde ise birtakım eksikliklerin olduğu saptanmıştır. Ayrıca turizmden sorumlu paydaşların iletişim düzeyinin yetersiz olduğu ve ve Diyarbakır ilinin Covid-19 krizinden olumsuz etkilendiği sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak Diyarbakır özelinde paydaşlar arasında etkin bir yönetişimin oluşmadığı kanısına varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizmin Etkileri |
Bölüm | Diğer |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |