Modern anlamda, tarihi 2. Dünya Savaşı’na uzanan yapay zekâ, 2000’li yıllardan sonra günlük kullanımdaki dijital aletlere entegre edilmeye başlamıştır. Ancak bu teknolojiler yalnızca içeriğinde yapay zekâ destekli uygulama bulunan aletlere sahip insanlar tarafından deneyimlenebilmiştir. 30 Kasım 2022 tarihinde OpenAI firması tarafından ChatGPT adıyla kitlesel kullanıma sunulan sohbet robotu ile yapay zekâ kişisel ve profesyonel işlerde kullanılabilir hale gelmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, kitlelerin yapay zekâ sohbet robotuna yönelik deneyimlerini Ekşi Sözlük girdileri kapsamında sorgulayarak geleceğin iletişiminde yapay zekânın yerini tartışmaktır. Bu kapsamda, Ekşi Sözlük’te yer alan “ChatGPT” başlığından 30 Kasım 2022 – 28 Ağustos 2023 tarih aralığındaki tüm girdiler (4233 adet), Python dili ile oluşturulan algoritma ile alınmıştır. Üçer aylık dönemlere ayrılan veri seti, metin madenciliği teknikleriyle temizlenerek duygu analizi gerçekleştirilmiştir. Ardından dönemlik en fazla harf karakterine sahip toplamda 600 adet girdi, içerik analizi için örneklem olarak belirlenmiştir. İçerik analizi sonrası sonuçlar, dönemsel olarak karşılaştırıldı ve yapay zekâya yönelik pozitif içerikli kategorilerin negatif içeriklere göre baskın olduğu bulgulanmıştır.
In the contemporary era, artificial intelligence began to be incorporated into everyday digital devices after the 2000s, although its origins can be traced back to World War II. However, access to these technologies was limited to individuals who owned devices equipped with AI-supported applications. On November 30, 2022, OpenAI launched ChatGPT, a chatbot designed for widespread use, thereby democratizing access to artificial intelligence for personal and professional purposes. This study aims to explore the role of artificial intelligence in future communication by examining public perceptions of the ChatGPT chatbot, as reflected in entries on Ekşi Sözlük. A total of 4,233 entries under the title “ChatGPT” on Ekşi Sözlük between November 30, 2022, and August 28, 2023, were collected using a Python algorithm. The dataset was then divided into quarterly periods, cleaned using text mining techniques, and subjected to sentiment analysis. Subsequently, 600 entries with the highest number of characters per period were selected for content analysis. The results of the content analysis revealed a prevalence of positive sentiments towards artificial intelligence, outweighing negative sentiments across all periods examined.
Artifical intelligence ChatGPT Communication Eksi Sozluk Sentiment analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.