This article proposes a dialectical theoretical framework for the analysis of media and media
communication. The study begins with the determination that a genuine theoretical analysis of media
and communication must take into account certain constitutive relations and processes within the
social whole, since communication is not part of a single social structure or a distinctive structure
within a social system. The article tries to formulate and analyze these relationships and processes in
the form of dialectical tensions and patterns created by simultaneous, twin and overlapping dialectic
relationships and processes of individualization-socialization and classification-massization. In doing
so, the article reinterprets the forms of old and new media and of communication and highlights blogs
as they reveal a true communicative media potential; the article also discusses concepts such as “free
labor”, which is also used by those who approach communication and media issues from political
economy, and proposes new concepts such as virtual class and virtual petty bourgeoisie.
massification classification socialization individualization communicative media blogs dialectics dialectic tensions public sphere
-
-
-
Bu makale medya ve medya iletişimi çözümlemesi için diyalektik bir teorik çerçeve önermektedir.
Çalışma, iletişimin tek bir toplumsal yapının parçası ya da toplumsal sistem içinde ayırt edici bir yapı
olmaması nedeniyl, medya ve iletişimin özgün bir kuramsal çözümlemesinin, toplumsal bütünlük
içindeki belirli kurucu ilişkileri ve süreçleri dikkate alması gerektiğini saptamasıyla başlamaktadır. Makale, bu ilişkileri ve süreçleri, eşzamanlı, ikiz ve örtüşen diyalektik bireyselleşme-sosyalleşme ve
sınıfsallaşma-kitleselleşme ilişki ve süreçlerinin yarattığı diyalektik gerilimler ve modeller biçiminde
formüle etmeye ve çözümlemeye çalışmaktadır. Bunu yaparken, makale, eski ve yeni medya ve iletişim
biçimlerini yeniden yorumlamaktadır ve gerçek bir iletişimsel medya potansiyelini ortaya çıkardığı
için blogları vurgulamaktadır; makale ayrıca, iletişim ve medya konularına ekonomi politik çerçevede
yaklaşanlar tarafından da kullanılan “ücretsiz emek” gibi kavramları da ele almakta, sanal sınıf ve sanal
küçük burjuvazi gibi yeni kavramlar da önermektedir.
diyalektik diyalektik gerilim kitleselleşme sınıfsallaşma toplumsallaşma bireyselleşme iletişimsel medya blog kamusal alan
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.