Öz
Araştırmada, medyanın Kırgızistan’da gündem kurma etkisi üzerine odaklanılmaktadır. Medya
organları kendi varlıklarını koruyabilmek ve kendilerini geliştirebilmek için okuyucu/dinleyici/izleyici
üzerinde etkili olmak zorundadır. Bunun için hedef kitlenin gündemini kendi istedikleri şekilde
değiştirmek niyetindedirler. Gündem kurma çalışmalarında olayları veya meseleleri alan gazetecilerin
bunları hedef kitlelerine ulaştırarak onların gündemlerini değiştirmeleri ele alınmaktadır. Bu çalışma,
medyanın gündem kurma işlevini Kırgızistan örneğinde araştırmak için yapılmıştır. Araştırma
kapsamında 800 kişi üzerinde yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması Kırgızistan’ın
başkenti Bişkek’te yerleşik bulunan yetişkinler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler
medyanın gündem kurma etkisi açışından değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, insanların
algıladıkları medya gündemi ile kendi gündemleri arasında önemli farklılıklar ortaya çıkmaktadır.