Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği

Yıl 2018, Sayı: 29, 89 - 110, 01.06.2018

Öz

Kurumun çevresi tarafından algılanış biçimi gösterilen davranış, üretilen ürün ya da hizmet ve bu
süreçte hedef kitlelerle kurulan iletişime dayalı olarak oluşmaktadır. Bu kaynak ve alıcı arasında
aktif olarak gerçekleşen iletişimin bir sonucudur. Aynı zamanda bu algıda geçmiş ve geleceğin izleri
vardır. Geçmişte farklı sebeplerle kurum ve hedef kitleleri arasında kurulan etkileşime dayalı olarak
gelişen toplam algı ve bunun gelecekle ilgili beslediği duygu kurumsal çıktılara bakışı etkilemektedir.
Dolayısıyla bir kurumla ilgili çevresi tarafından iki tür algı tanımlanabilir. Bunlardan ilki; davranış,
ürün ya da hizmet nedeniyle gerçekleşen aktif iletişim sürecine bağlı tanımlanan algıdır. İkincisi ise ilk
algının arka planında önemli bir etken olan ancak bu ilk algıdan da beslenen geçmişe ve geleceğe dönük
bir algıdır. Bunlar literatürde imaj ve itibar olarak tanımlanmaktadır.
Bu çalışma belediyelerin personel, başkan ya da hizmetlerle ilgili vatandaşta bıraktığı izlenimlerin
belediyeyle ilgili oluşan genel algıya etkisini ele almaktadır. Bu bağlamda Giresun Belediyesi’yle
ilgili Giresun il merkezinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada Giresun Belediyesi’nin başkan ve
personele dayalı temsil gücü ve hizmetleriyle ilgili imaj faktörleri belirlenmiş ve bu faktörlerin Giresun
Belediyesi’ningenel algısına etkisi incelenmiştir. Araştırmada imaj faktörlerinin belediyenin
genel algısının önemli bir açıklayıcısı olduğu ve genel algı üzerindeki en büyük etkenin
başkan faktörü olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, E., (2012). İtibar Yönetimi. Kerasus Yayınları.
  • Akdağ, M. (2010). Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler. Literatürk Yayını.
  • Alnıaçık, E.; Alnıaçık, Ü. ve Genç N., (2010), Kurumsal İtibar Bileşenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerden Etkilenmekte midir? Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(23), 93-114.
  • Barnett, M. L.; Jermier, J. M. & Laffert, B. A. (2006). Corporete Reputation: The Definitional Landscape. Corporote Reputation Review, 9(1), 26-38.
  • Engin, E. (2014). Kurum İmajı Çerçevesinde Kimlik, İmaj ve İtibar İlişkisine Genel Bir Bakış. G.I. Aydınalp (ed.), İmaj Üretimi içinde (ss.1-16). Nobel Yayınları.
  • Definition of reputation. (2018, 25 Ocak). Takvim. 25.01.2018 Tarihinde https://www.merriam-webster. com/dictionary/reputation adresinden edinilmiştir.
  • Definition of image. (2018, 25 Ocak). 25.01.2018 Tarihinde https://www.merriam-webster.com/dictionary/ image adresinden edinilmiştir.
  • Fombrun, C. J.; Gardberg, N. A. & Sever J. M. (2000). The Reputation QuotientSM: A Multi Stakeholder Measure of Corporate Reputation. A Journal of Brand Management, 7(4), 241-255.
  • Göksel, A. B. (2010). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Griffin, A. (2014). Crisis, Issues and Reputation Management. Kogan Page.
  • Güllüpunar, H. (2017a). İmaj ve İtibarın Kavramsal Farklılıkları Bağlamında Public Relations Review Dergisinde Yayınlanan Makaleler Üzerine Bir İnceleme. II. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi Bildiri Kitabı içinde (ss.1648-1656). Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Güllüpunar, H. (2017b). Reputation Management as a Strategic Practice of Public Relations in the Frame of Turkey. U. Arklan (ed.). Practice Fields in Public Relations: The Panorama of Turkey (pp.87-111). Frankfurt: Peter Lang GmbH.
  • İtibar. (2018, 25 Ocak). 25.01.2018 Tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php? option=com_ bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5a69c28db58e11.07356502 adresinden edinilmiştir.
  • İmaj. (2018, 25 Ocak). 25.01.2018 Tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php? option=com_ bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5a69c2953a6341.97422545 adresinden edinilmiştir.
  • Kadıbeşegil S. (2013). İtibar Yönetimi. Medicat Yayınları.
  • Kalaycı, Ş. (2006). Faktör Analizi. Ş. Kalaycı (ed.). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri içinde (ss.321-331). Asil Yayınları.
  • Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi. Nobel Yayınları.
  • Karatepe, S. (2008), İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (23), 77-97.
  • Kayış, A. (2006). Güvenilirlik Analizi. Ş. Kalaycı (ed.). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (ss.403 – 419). Asil Yayınları.
  • Kim, Y. (2014). Strategic Communication of Corporate Social Responsibility (CSR): Effects of Stated Motives and Corporate Reputation on Stakeholder Responses. Public Relations Review, 40, 838-840. Kurtulmuş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Okay, A. & Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Peltekoglu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Yayınları.
  • Ponzi, L. J.; Fombrun, C. J. & Gardberg, N. A. (2011). RepTrakTM Pulse: Conceptualizing and Validating A Short-Form Measure of Corporate Reputation. Corporate Reputation Review, 14(1), 15-35.
  • Sabuncuoğlu, Z., (2010). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Shim, K. & Yang, S. U. (2016). The Effect of Bad Reputation: The Occurrence of Crisis, Corporate Social Responsibility, and Perceptions of Hypocrisy and Attitudes Toward A Company. Public Relations Review, 42, 68-78.
  • Yener, M. & Ergun, S. (2014). İtibar Yönetimi: Tanım, Ölçüm ve Teori. H. Sumer & H. Pernsteiner (ed.), İtibar Yönetimi İçinde (ss.3-23). İstanbul: Beta Yayınları.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Güllüpınar

Tuba Tekmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 16 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Güllüpınar, H., & Tekmen, T. (2018). İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(29), 89-110.