Öz
Kurumun çevresi tarafından algılanış biçimi gösterilen davranış, üretilen ürün ya da hizmet ve bu
süreçte hedef kitlelerle kurulan iletişime dayalı olarak oluşmaktadır. Bu kaynak ve alıcı arasında
aktif olarak gerçekleşen iletişimin bir sonucudur. Aynı zamanda bu algıda geçmiş ve geleceğin izleri
vardır. Geçmişte farklı sebeplerle kurum ve hedef kitleleri arasında kurulan etkileşime dayalı olarak
gelişen toplam algı ve bunun gelecekle ilgili beslediği duygu kurumsal çıktılara bakışı etkilemektedir.
Dolayısıyla bir kurumla ilgili çevresi tarafından iki tür algı tanımlanabilir. Bunlardan ilki; davranış,
ürün ya da hizmet nedeniyle gerçekleşen aktif iletişim sürecine bağlı tanımlanan algıdır. İkincisi ise ilk
algının arka planında önemli bir etken olan ancak bu ilk algıdan da beslenen geçmişe ve geleceğe dönük
bir algıdır. Bunlar literatürde imaj ve itibar olarak tanımlanmaktadır.
Bu çalışma belediyelerin personel, başkan ya da hizmetlerle ilgili vatandaşta bıraktığı izlenimlerin
belediyeyle ilgili oluşan genel algıya etkisini ele almaktadır. Bu bağlamda Giresun Belediyesi’yle
ilgili Giresun il merkezinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada Giresun Belediyesi’nin başkan ve
personele dayalı temsil gücü ve hizmetleriyle ilgili imaj faktörleri belirlenmiş ve bu faktörlerin Giresun
Belediyesi’ningenel algısına etkisi incelenmiştir. Araştırmada imaj faktörlerinin belediyenin
genel algısının önemli bir açıklayıcısı olduğu ve genel algı üzerindeki en büyük etkenin
başkan faktörü olduğu sonucuna varılmıştır.