Çalışmanın
Amacı ve Önemi: Bu
çalışmanın amacı turist rehberleri
açısından iş doyumunun öneminin ortaya konularak ilgililere öneriler getirmek
ve turist rehberlerinin iş doyumlarının arttırılmasına yardımcı olmaktır.
Turist rehberlerinin elde edeceği iş doyumu hem kendileri hem de işveren
konumundaki acenteler için hem de hizmet verecekleri turistler için önemlidir.
Bu nedenle turist rehberlerinin işlerinden elde ettikleri doyumların
araştırılmasını zorunlu kılmıştır.
Çalışmanın
Yöntemi: Bu çalışmada
niceliksel araştırma yöntemlerinde betimsel araştırma yöntemi tercih
edilmiştir. Betimsel araştırmalar, ne ve nasıl sorularına sistematik olarak
cevap vererek olay ve durumların detaylı olarak betimlenmesi amacıyla yapılan
araştırmalardır.
Çalışmanın Bulguları: Yapılan araştırma kapsamında turist rehberlerinin iş
doyumları ortaya konularak turist rehberleri açısından iş doyumunun önemi
vurgulanmıştır. Böylelikle işveren konumundaki acentelere ve Turist Rehberleri
Birliği’ne (TUREB) bu kapsamda öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Purpose and Importance: The aim of this study is to make
recommendations about the subject of job satisfaction in terms of tourist
guides. The job satisfaction of tourist guides is important for both themselves
and for the employers' agents as well as for the tourists they serve. For this
reason, the search for the satisfaction that the tourist guides get from their
work is considered as an important issue.
Methodology: In this study, the literature search
method was used and the information obtained from the studies carried out on
the topic was compiled and suggestions were made to the related parties
according to the results of the related studies
Findings: Within the scope of the literature survey, the level
of job satisfaction of tourist guides has been revealed and the importance of
job satisfaction has been emphasized in terms of tourist guides. It has been
observed that the work to be done by the tourist guides is very limited in the
works that are examined in the literature survey and it is found that the
tourist guides are not in the level that their job satisfaction level is very
desired due to the problems of the tourists. In line with these results, the
Limitations: This study is mainly limited to the results of the
studies carried out on tourism and especially on tourist guides and their
evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |