Amaç ve Önem: Bu araştırmanın amacı Türkiye’de
turist rehberliği öğretiminin değerlendirilmesidir. Bu amaçla Türkiye’de turist
rehberliği öğretimi veren kurumlar ve kontenjanları incelenmiştir. Turist
rehberliği öğretimi veren kurumların ve kontenjanların incelenmesi Türkiye’de
bu kurumların ihtiyacı karşılayıp karşılamadığının tespit edilmesi açısından
önemlidir.
Yöntem: Araştırma nitel bir literatür
incelemesidir. Veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Ön
lisans ve lisans düzeyinde turist rehberliği öğretimi verileri için Ölçme Seçme
ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) yayınladığı tercih kılavuzları, yüksek lisans
düzeyinde turist rehberliği öğretimi verileri için ise ilgili üniversitelerin
internet siteleri kullanılmıştır.
Bulgular: Yapılan araştırma sonucu Türkiye’de
turist rehberliği öğretiminin bakanlık kursları, üniversitelerde önlisans,
lisans ve yüksek lisans düzeylerinde verildiği belirlenmiştir. Açılan
kontenjanların yüksek olduğu gözlemlenmiştir ve bu konuda bir planlama yapılması
gerekmektedir. Ayrıca turist rehberliği öğretiminin bakanlık kursları,
üniversitelerdeki önlisans, lisans, yüksek lisans olarak dört farklı şekilde
verilmektedir. Bu durumun turist rehberliği mesleki öğretiminde standart
oluşturulmasında engel teşkil ettiği söylenebilir.
Özgünlük / Bilimsel Katkı: Türkiye’deki
turist rehberliği öğretiminin değerlendirilmesi, turist rehberi ihtiyacının ne
düzeyde karşılandığının tespiti açısından önemlidir. Literatür incelendiğinde
turist rehberliği öğretiminin kontenjanlarla birlikte incelendiği bir çalışmaya
rastlanılmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |