Günümüzde açık havada geniş kitlelere ulaşmak amacıyla kullanılan afişler genel olarak bir ürünü tanıtmaya yönelik hizmet etmektedir. Cumhuriyet Döneminde ise henüz yaygın olmayan özel girişimcilik ile kamu iktisadi teşebbüsler ürün ve hizmet tanıtımları ile sosyal içerikli mesajlarını iletirken o dönemin yaygın kitle iletişim aracı olan afişten faydalanmıştır. Afiş sanatını Türkiye’ye getiren ve çalışmalarıyla Cumhuriyet Döneminde ilklere imza atan İhap Hulusi Görey’in bu dönemde çizdiği afişlerin bu makale ile göstergebilimsel açıdan incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra Görey’in afişlerinde yan anlamsal iletilerin toplum belleğinde oluşturduğu yeni mitler gösterilmeye çalışılmıştır
Afiş Reklam İhap Hulusi Görey Göstergebilim Cumhuriyet İdeolojisi.
Posters which are used to reach large masses today, generally serve for the promotion of a product. During the early Republican Era as well, both state enterprises and a limited number of private enterprises made use of posters as a common mass media tool as they introduced their products, services and conveyed social messages. This article aims to provide a semiotic analysis of the posters of İhap Hulusi Görey, who introduced the poster art to Turkey and broke a ground with his works in the Republican Era. Furthermore, the article searches for the new myths established in the public memory by means of the connotative meanings of the messages inİhap Hulusi Görey’s posters
poster advertisement İhap Hulusi Görey semiotics Republican Ideology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 23 |