Bilingual dil edinimi (2L1) üzerine yapılan araştırmalarda 2L1 iki ayrı dili kapsayan tek dil edinimi (L1) olarak kavramsallaştırılmış görünse bile göz önünde bulundurulması gereken bir gerçek vardır; 2L1 edinimindeki girdi iki dilden oluşur ve iki dillinin zihninde birbirini etkiler. Son yıllarda bu alandaki önemli gelişmelerden biri, iki dillinin zihninin iki sistemi daha ilk aşamalardayken ayırt edebilmesi hakkında fikir birliğine varılmış gibi görünmesidir (Unsworth 2013; Curtin, Byers-Heinlein & Werker 2011; Genesee 2003, 1989; Köppe & Meisel 1995).
Bu çalışmanın amacı akraba Türkmen ve Türk dilleriyle büyüyen bir kız çocuğunun dil ediniminde gözlemlenmiş ve belgelenmiş verilerden dikkat çekici alıntıları bir vaka çalışması olarak tanımlamaktır. Elde edilen çıkarımlar, ileride akraba dil ediniminin özelliklerinin anlaşılmasına, bir tipoloji oluşturulmasına, vb. katkıda bulunacaktır.
Türkmence Türkçe Türkmence-Türkçe dil edinimi akraba dillerin edinimi ikidillilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güney-Batı (Oğuz) Türk Lehçeleri ve Edebiyatları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2023 Sayı: 46 |