There are valuable studies on the position of women in Buddhism, however very few studies on the position of women in Old Turkic texts. It is understood from these studies that the position of women in Buddhism was not initially viewed positively. The Buddha proclaimed that Buddhism would end five hundred years earlier if women became nuns. The reason for this is that women are the basis of all evil. In this context, in the Old Turkic text Daśakarmapathāvadānamālā (= DKPAM), which deals with the ten wholesome and unwholesome ways of acting, the representation of the female corpse and the “conception of the ugly” are treated together. The four types of “passion” (Skt. rāga) and the nine types of “conception of the ugly” (Skt. aśubhasaṃjñā) play an essential role. The purpose of this research is to establish the order of the different categories of the “nine conceptions of ugliness” in the DKPAM and to analyze in more detail the “passions” against which they work
Es gibt wertvolle Studien über die Stellung der Frau im Buddhismus, aber nur sehr wenige Studien über die Stellung der Frau in alttürkischen Texten. Aus diesen Studien geht hervor, dass die Stellung der Frau im Buddhismus ursprünglich nicht positiv dargestellt wurde. Der Buddha verkündete, dass der Buddhismus statt nach tausend schon nach fünfhundert Jahren zugrunde gehen würde, wenn Frauen Nonnen würden. Der Grund dafür ist, dass Frauen als Wurzel allen Übels angesehen wurden. In diesem Rahmen werden im alttürkischen Text Daśakarmapathāvadānamālā (= DKPAM), in der die zehn heilvollen und unheilvollen Handlungsweisen gelehrt werden, die Darstellung des weiblichen Leichnams und die „Vorstellung des Hässlichen“ gemeinsam behandelt. Vier Arten der "Leidenschaft" (Skt. rāga) und neun Arten der „Vorstellung des Hässlichen“ (Skt. aśubhasaṃjñā) spielen in diesem Werk eine wichtige Rolle. Das Ziel dieser Studie ist es, die Reihenfolge der verschiedenen Kategorien der „neun Vorstellungen des Hässlichen“ in der DKPAM zu bestimmen und die "Leidenschaften", gegen die sie wirken, genauer zu analysieren.
Budizm’de kadının konumuna dair değerli çalışmalar mevcuttur: ancak Eski Türkçe metinlerde kadının konumuna dair çok az çalışma mevcuttur. Bu çalışmalardan Budizm’de kadının konumuna başlangıçta olumlu bakılmadığı anlaşılmaktadır. Buddha, kadınların rahibe olması durumunda Budizm’in beş yüz yıl önce sona ereceğini ilan etmiştir. Bunun nedeni ise kadınların tüm kötülüklerin temeli olmasıdır. Bu bağlamda, on faydalı ve faydasız davranış biçimini ele alan Eski Türkçe metin Daśakarmapathāvadānamālā’da (= DKPAM) kadın cesedinin temsili ve “çirkin tasavvuru” birlikte ele alınır. Dört tür “tutku” (Skt. rāga) ve dokuz tür “çirkin tasavvuru” (Skt. aśubhasaṃjñā) bu eserde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, DKPAM’daki “dokuz çirkinlik tasavvurunun” farklı kategorilerinin sırasını belirlemek ve karşılarında işledikleri “tutkuları” daha ayrıntılı olarak analiz etmektir.
Birincil Dil | Almanca |
---|---|
Konular | Eski Türk Dili (Orhun, Uygur, Karahanlı) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2024 Sayı: 47 |