Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Analysis of Mathematics and Geometry Questions in OSS, YGS and LYS According to the Revised Bloom Taxonomy Between 2006-2012 Years

Yıl 2015, , 532 - 552, 10.12.2015
https://doi.org/10.16949/turcomat.48130

Öz

This study aims to classify the Mathematics and Geometry questions which had been asked university entrance examinations carried out between 2006 and 2012 in OSS/MAT1, OSS/MAT2, YGS/MAT, LYS/MAT and LYS/GEO according to the revised Bloom taxonomy in the dimensions of cognitive process. In the study, document analysis method was used. The data gathered for the purpose of the research was analyzed according to the frequency and percentage of the SPSS 20.0 software package. The study findings revealed that, the Mathematics and Geometry questions asked in the university exams are mostly at the level of apply and analyze of the cognitive process dimension in the revised Bloom Taxonomy.  It has been determined that there is no remember of the cognitive process. The comparative statistical analyses showed that there wasn’t a significant difference between the years according to the dimensions of cognitive process of Mathematics and Geometry questions asked in the university entrance exams. To reveal the reflection of the curriculum changes made in 2013 on the exam questions, similar studies can be conducted in the future and the results can compared.

Kaynakça

  • Akpınar, E., (2003). Ortaöğretim coğrafya dersleri yazılı sınav sorularının bilişsel düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 13-21.
  • Altun, M., (2014). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) matematik öğretimi (10. Baskı). Bursa: Alfa Akademi.
  • Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives (Complete edition). New York: Longman.
  • Anderson, L.W., & Krathwohl, D. R. (2014). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama: Bloom’un eğitimin hedefleri ile ilgili sınıflamasının güncelleştirilmiş biçimi (Çev. D. A. Özçelik). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Türkdoğan, A. (2010).Yeniden yapılandırılan Bloom taksonomisine göre fen ve teknoloji dersi yazılı sorularının incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(1), 13-25.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (3. Baskı). Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Biggs, J. (1995). Assessing for learning: some dimensions underlying new approaches to educational assessment. The Alberta Journal of Educational Research, 41(1), 1-17.
  • Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of educational objectives: Cognitive and affective domains. New York: David McKay.
  • Çepni, S., Keleş, E. ve Ayvacı, H. Ş. (1999). ÖSS’de sorulan fizik soruları ile liselerde sorulan fizik sınav sorularının karşılaştırılması. Türk Fizik Derneği 18. Fizik Kongresinde sunulan bildiri, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Çepni, S., Ayvacı, H. Ş. ve Keleş, E. (2001). Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması, Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (s. 144-150). Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Çepni, S., Özsevgeç, T., ve Gökdere, M. (2003). Bilişsel gelişim ve formal operasyon dönem özelliklerine göre ÖSS fizik ve lise fizik sorularının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 157, 30-39.
  • Dossey, J. (1992). The nature of mathematics: Its role and its influence. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning (pp. 39-48). New York: Mac Millan Publishing Company.
  • Eroğlu, D. ve Sarar Kuzu, T. (2014), Türkçe ders kitaplarındaki dilbilgisi kazanımlarının ve sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Başkent University Journal of Education, 1(1), 72-80.
  • Gezer, M., Şahin, İ. F., Sünkür, M. Ö. ve Meral, A. (2014). 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 433-455.
  • Güler, G., Özek, N. ve Yaprak, G. (2004). 1999-2001 ÖSS fizik sınav sorularının bilişsel gelişim seviyelerinin incelenmesi, dershane ve liselerde sorulan soruların bilişsel gelişim seviyeleriyle karşılaştırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8( 2), 63–66.
  • Güler, G., Özdemir, E. ve Dikici, R. (2012). İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile SBS matematik sorularının Bloom taksonomisi’ne göre karşılaştırmalı analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 41-60.
  • Kablan, Z., Baran, T. ve Hazer, Ö. (2013). İlköğretim matematik 6-8 öğretim programında hedeflenen davranışların bilişsel süreçler açısından incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 347-366.
  • Keskin, M. Ö. ve Aydın, S. (2011). Seviye belirleme sınavı 6. sınıf fen ve teknoloji testinde çıkan biyoloji sorularının revize edilmiş taksonomiye göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 727-742.
  • Köğce, D., Aydın, M. ve Yıldız, C. (2009). Bloom taksonomisinin revizyonu: Genel bir bakış. İlköğretim Online, 8(3), 1-7. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 19 Mart 2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Köğce, D. ve Baki, A. (2009a). Farklı türdeki liselerin matematik sınavlarında sorulan soruların Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 557-574.
  • Köğce, D. ve Baki, A. (2009b). Matematik öğretmenlerinin yazılı sınav soruları ile ÖSS sınavlarında sorulan matematik sorularının Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 70-80.
  • Mutlu, M., Uşak, M. ve Aydoğdu, M., (2003). Fen bilgisi sınav sorularının Bloom taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 87-95.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principle sandstandards for school mathematics. Reston, Va: The Council.
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi [ÖSYM]. (2014). ÖSYM Tarihsel Gelişme. http://www.osym.gov.tr/belge/1-2706/tarihsel-gelisme.html adresinden 15.09.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Özmen, H., (2005). 1990–2005 OSS Sınavlarındaki kimya sorularının konu alanlarına ve Bloom taksonomisi’ne göre incelenmesi, Eurasian Journal of Educational Research, 21, 187-199.
  • Ralph, E. G. (1999). Oral questioning skills of novice teachers: Any questions? Journal of Instructional Psychology, 26(4), 286-296.
  • Sesli, A. (2007). Biyoloji öğretmenlerinin yazılı sınav soruları ile ÖSS sorularının Bloom taksonomisine göre karşılaştırmalı analizi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Smith, G.,Wood, L., Coupland, M., Stephenson, B., Crawford, K., & Ball, G. (1996). Constructing mathematical examinations to assess a range of knowledge and skills, International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 27(1), 1996, 65-77.
  • Sönmez, Ö.F., Koç, H. ve Çiftçi, T. (2013). ÖSS, YGS ve LYS sınavlarındaki coğrafya sorularının Bloom taksonomisi bilişsel alan düzeyi açısından analizi. Karadeniz Araştırmaları, 36, 257-275.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB]. (2011). Ortaöğretim matematik (9-12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2013). Ortaöğretim matematik (9-12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zimmaro, D. M. (2010). Writing good multiple-choice exams. PDF Dokümanı, Retrieved from University of Texas at Austin, Center for Teaching and Learning. 10 Ocak 2015 tarihinde https://learningsciences.utexas.edu/sites/default/files/writing-good-multiple-choice-exams-04-28-10_0.pdf adresinden erişilmiştir.

2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS ve LYS Matematik ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi

Yıl 2015, , 532 - 552, 10.12.2015
https://doi.org/10.16949/turcomat.48130

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2006-2012 yılları arasında yapılan ÖSS/MAT1, ÖSS/MAT2, YGS/MAT, LYS/MAT ve LYS/GEO üniversiteye giriş sınavlarındaki sayısal bölümde yer alan matematik ve geometri sorularını Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine göre bilişsel süreç boyutlarında sınıflandırmaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler, SPSS 20.0 paket programı kullanılarak frekans ve yüzde değerlerine göre analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre; Bloom Taksonomisinin bilişsel süreç boyutunda matematik ve geometri üniversite sınav soruların yarısından fazlasının uygulama basamağında ardından ikinci ağırlıklı olarak analiz basamağında yer alırken hatırlama basamağında sorulara hiç yer verilmediği görülmüştür. Yapılan karşılaştırmalı istatistiksel analizler ise üniversite sınavının matematik ve geometri sorularının bilişsel süreç boyutu bakımından yıllara göre anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. İleride yapılacak çalışmalar için, 2013 yılında yapılan program değişikliklerinin sınav sorularına yansımalarının ortaya çıkarılabilmesi amacıyla bu çalışmaya benzer çalışmalar yapılarak karşılaştırılması sağlanabilir.

Kaynakça

  • Akpınar, E., (2003). Ortaöğretim coğrafya dersleri yazılı sınav sorularının bilişsel düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 13-21.
  • Altun, M., (2014). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) matematik öğretimi (10. Baskı). Bursa: Alfa Akademi.
  • Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives (Complete edition). New York: Longman.
  • Anderson, L.W., & Krathwohl, D. R. (2014). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama: Bloom’un eğitimin hedefleri ile ilgili sınıflamasının güncelleştirilmiş biçimi (Çev. D. A. Özçelik). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Türkdoğan, A. (2010).Yeniden yapılandırılan Bloom taksonomisine göre fen ve teknoloji dersi yazılı sorularının incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(1), 13-25.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (3. Baskı). Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Biggs, J. (1995). Assessing for learning: some dimensions underlying new approaches to educational assessment. The Alberta Journal of Educational Research, 41(1), 1-17.
  • Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of educational objectives: Cognitive and affective domains. New York: David McKay.
  • Çepni, S., Keleş, E. ve Ayvacı, H. Ş. (1999). ÖSS’de sorulan fizik soruları ile liselerde sorulan fizik sınav sorularının karşılaştırılması. Türk Fizik Derneği 18. Fizik Kongresinde sunulan bildiri, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Çepni, S., Ayvacı, H. Ş. ve Keleş, E. (2001). Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması, Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (s. 144-150). Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Çepni, S., Özsevgeç, T., ve Gökdere, M. (2003). Bilişsel gelişim ve formal operasyon dönem özelliklerine göre ÖSS fizik ve lise fizik sorularının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 157, 30-39.
  • Dossey, J. (1992). The nature of mathematics: Its role and its influence. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning (pp. 39-48). New York: Mac Millan Publishing Company.
  • Eroğlu, D. ve Sarar Kuzu, T. (2014), Türkçe ders kitaplarındaki dilbilgisi kazanımlarının ve sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Başkent University Journal of Education, 1(1), 72-80.
  • Gezer, M., Şahin, İ. F., Sünkür, M. Ö. ve Meral, A. (2014). 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 433-455.
  • Güler, G., Özek, N. ve Yaprak, G. (2004). 1999-2001 ÖSS fizik sınav sorularının bilişsel gelişim seviyelerinin incelenmesi, dershane ve liselerde sorulan soruların bilişsel gelişim seviyeleriyle karşılaştırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8( 2), 63–66.
  • Güler, G., Özdemir, E. ve Dikici, R. (2012). İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile SBS matematik sorularının Bloom taksonomisi’ne göre karşılaştırmalı analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 41-60.
  • Kablan, Z., Baran, T. ve Hazer, Ö. (2013). İlköğretim matematik 6-8 öğretim programında hedeflenen davranışların bilişsel süreçler açısından incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 347-366.
  • Keskin, M. Ö. ve Aydın, S. (2011). Seviye belirleme sınavı 6. sınıf fen ve teknoloji testinde çıkan biyoloji sorularının revize edilmiş taksonomiye göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 727-742.
  • Köğce, D., Aydın, M. ve Yıldız, C. (2009). Bloom taksonomisinin revizyonu: Genel bir bakış. İlköğretim Online, 8(3), 1-7. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 19 Mart 2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Köğce, D. ve Baki, A. (2009a). Farklı türdeki liselerin matematik sınavlarında sorulan soruların Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 557-574.
  • Köğce, D. ve Baki, A. (2009b). Matematik öğretmenlerinin yazılı sınav soruları ile ÖSS sınavlarında sorulan matematik sorularının Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 70-80.
  • Mutlu, M., Uşak, M. ve Aydoğdu, M., (2003). Fen bilgisi sınav sorularının Bloom taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 87-95.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principle sandstandards for school mathematics. Reston, Va: The Council.
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi [ÖSYM]. (2014). ÖSYM Tarihsel Gelişme. http://www.osym.gov.tr/belge/1-2706/tarihsel-gelisme.html adresinden 15.09.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Özmen, H., (2005). 1990–2005 OSS Sınavlarındaki kimya sorularının konu alanlarına ve Bloom taksonomisi’ne göre incelenmesi, Eurasian Journal of Educational Research, 21, 187-199.
  • Ralph, E. G. (1999). Oral questioning skills of novice teachers: Any questions? Journal of Instructional Psychology, 26(4), 286-296.
  • Sesli, A. (2007). Biyoloji öğretmenlerinin yazılı sınav soruları ile ÖSS sorularının Bloom taksonomisine göre karşılaştırmalı analizi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Smith, G.,Wood, L., Coupland, M., Stephenson, B., Crawford, K., & Ball, G. (1996). Constructing mathematical examinations to assess a range of knowledge and skills, International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 27(1), 1996, 65-77.
  • Sönmez, Ö.F., Koç, H. ve Çiftçi, T. (2013). ÖSS, YGS ve LYS sınavlarındaki coğrafya sorularının Bloom taksonomisi bilişsel alan düzeyi açısından analizi. Karadeniz Araştırmaları, 36, 257-275.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB]. (2011). Ortaöğretim matematik (9-12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2013). Ortaöğretim matematik (9-12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zimmaro, D. M. (2010). Writing good multiple-choice exams. PDF Dokümanı, Retrieved from University of Texas at Austin, Center for Teaching and Learning. 10 Ocak 2015 tarihinde https://learningsciences.utexas.edu/sites/default/files/writing-good-multiple-choice-exams-04-28-10_0.pdf adresinden erişilmiştir.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Taliha Keleş

Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Keleş, T., & Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2015). 2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS ve LYS Matematik ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(3), 532-552. https://doi.org/10.16949/turcomat.48130
AMA Keleş T, Hacısalihoğlu Karadeniz M. 2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS ve LYS Matematik ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Aralık 2015;6(3):532-552. doi:10.16949/turcomat.48130
Chicago Keleş, Taliha, ve Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz. “2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS Ve LYS Matematik Ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6, sy. 3 (Aralık 2015): 532-52. https://doi.org/10.16949/turcomat.48130.
EndNote Keleş T, Hacısalihoğlu Karadeniz M (01 Aralık 2015) 2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS ve LYS Matematik ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6 3 532–552.
IEEE T. Keleş ve M. Hacısalihoğlu Karadeniz, “2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS ve LYS Matematik ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 6, sy. 3, ss. 532–552, 2015, doi: 10.16949/turcomat.48130.
ISNAD Keleş, Taliha - Hacısalihoğlu Karadeniz, Mihriban. “2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS Ve LYS Matematik Ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6/3 (Aralık 2015), 532-552. https://doi.org/10.16949/turcomat.48130.
JAMA Keleş T, Hacısalihoğlu Karadeniz M. 2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS ve LYS Matematik ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2015;6:532–552.
MLA Keleş, Taliha ve Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz. “2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS Ve LYS Matematik Ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 6, sy. 3, 2015, ss. 532-5, doi:10.16949/turcomat.48130.
Vancouver Keleş T, Hacısalihoğlu Karadeniz M. 2006-2012 Yılları Arasında Yapılan ÖSS, YGS ve LYS Matematik ve Geometri Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2015;6(3):532-5.