Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Project Based Learning Approach on Learners’ Academic Achievements and Opinions In Web Design Teaching

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 122 - 132, 06.11.2013

Öz

It appears that the field of education, nowadays, has been exposed to intensive transformations by the technological developments. This transformation process requires the re-examination of individual characteristics and adapting them to the new environments. Benefiting from pedagogical approaches which help learners to foster their thinking and research skills is more important than having those skills. Project-based learning (PBL) that incorporates various instructional approaches allows students to reach knowledge, to solve problems, to connect their current knowledge with real world by supporting student-centred and learning-by-doing approaches. It is also important that PBL enables students to learn by working based on process, inter-disciplinary, and collaboratively. 

Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 122 - 132, 06.11.2013

Öz

Bu çalışma, web tasarımı dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2009–2010 öğretim yılı bahar döneminde Fırat Üniversitesinde web tasarımı dersini alan 2 lisans ve 1 önlisans programlarından toplam 118 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden, öntest-sontest kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerine her biri sekiz maddeden oluşan ve ders ile ilgili bilgi ve beceri gelişimi konusunda öğrencilerin düşüncelerini alan bir ölçek uygulanmıştır. Web tasarımı dersi deney grubunda altı hafta boyunca proje tabanlı öğrenme yaklaşımına göre işlenmiştir. Kontrol grubunda ise ders geleneksel öğretim yöntemi ile yürütülmüştür. Verilerin analizi sonucunda grupların öntest puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı; sontest puanları arasında ise proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu lehine anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bünyamin Atıcı

Hakan Polat

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atıcı, B., & Polat, H. (2013). Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(2), 122-132.
AMA Atıcı B, Polat H. Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;1(2):122-132.
Chicago Atıcı, Bünyamin, ve Hakan Polat. “Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı Ve Görüşlerine Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1, sy. 2 (Kasım 2013): 122-32.
EndNote Atıcı B, Polat H (01 Kasım 2013) Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1 2 122–132.
IEEE B. Atıcı ve H. Polat, “Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 2, ss. 122–132, 2013.
ISNAD Atıcı, Bünyamin - Polat, Hakan. “Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı Ve Görüşlerine Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1/2 (Kasım 2013), 122-132.
JAMA Atıcı B, Polat H. Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1:122–132.
MLA Atıcı, Bünyamin ve Hakan Polat. “Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı Ve Görüşlerine Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 2, 2013, ss. 122-3.
Vancouver Atıcı B, Polat H. Web Tasarımı Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1(2):122-3.