Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

The Development of Attitude Scale Towards Interactive Whiteboard in Mathematics Course

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 233 - 250, 06.11.2013

Öz

The most important quality of the present era is considered as the extensive use of information technologies (Akkoyunlu, 1998). The use of information technologies in educational environments leads us to educational technologies. The use of educational technologies helps students to better understand the subject at hand by establishing interaction between them and the subject (Akpınar, 2004). The scope of education technology comprises all kinds of materials and equipment in a broad range from chalk and blackboard to educational videos and virtual software (Akpınar, 2004). A technological innovation recently introduced to this range of education technologies is the interactive whiteboard. 

Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 233 - 250, 06.11.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarını belirleyen bir ölçek geliştirmektir. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada ilgili yayınların taranması ile oluşturulan 29 maddelik taslak formun geliştirilmesi yer almaktadır. Bu taslak form 2008-2009 öğretim yılında İzmir ilindeki üç okulda öğrenim gören 141 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler kullanılarak ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Güvenirlik çalışmasında Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı, iki yarı test güvenirliği, madde-toplam puan korelasyonu, alt ve üst grupların madde ortalama puanları arasındaki farkların sınanması için t testi; geçerlilik çalışmasında ise faktör analizi sonuçları değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda geçerli ve güvenilir (α=0,898) olduğuna karar verilen 22 maddelik ölçek elde edilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında, geliştirilmiş olan ölçek aynı öğretim yılı içinde İzmir ilindeki bir okulda öğrenim gören ve 60 öğrenciden oluşan farklı bir gruba uygulanmıştır. Bu uygulamada ise ölçeğin güvenirliği 0,923 olarak bulunmuş böylelikle ölçeğin güvenilir ve kullanılabilir olduğu kanıtlanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Berna Tataroğlu

Ayten Erduran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tataroğlu, B., & Erduran, A. (2013). Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(3), 233-250.
AMA Tataroğlu B, Erduran A. Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;1(3):233-250.
Chicago Tataroğlu, Berna, ve Ayten Erduran. “Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1, sy. 3 (Kasım 2013): 233-50.
EndNote Tataroğlu B, Erduran A (01 Kasım 2013) Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1 3 233–250.
IEEE B. Tataroğlu ve A. Erduran, “Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 3, ss. 233–250, 2013.
ISNAD Tataroğlu, Berna - Erduran, Ayten. “Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1/3 (Kasım 2013), 233-250.
JAMA Tataroğlu B, Erduran A. Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1:233–250.
MLA Tataroğlu, Berna ve Ayten Erduran. “Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 3, 2013, ss. 233-50.
Vancouver Tataroğlu B, Erduran A. Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1(3):233-50.