Matematik bilgisi ve matematiğe özgü pedagoji bilgisi matematiği öğretmek için gerekli olan en önemli bilgilerdir. Son yıllardaki öğrencilerin matematikteki başarısızlıkları öğretmenlerin bu bilgi türlerine oldukça fazla önem verilmesine ve bu konuda pek çok araştırma yapılmasına neden olmuştur. Bu araştırmada ilköğretim matematik ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel durumlara vermiş oldukları öğretimsel açıklamaların incelenmesi ve bu açıklamalar ile matematiksel bilgileri arasındaki etkileşimin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 37 sınıf ve 46 matematik öğretmeni adayı katılmıştır. Veri analizi öğretmen adaylarının bazı konularda matematiksel bilgilerinin yanlış olduğunu, matematiksel anlamalarının genelde işlemsel düzeyde olduğunu ve buna bağlı olarak verdikleri öğretimsel açıklamaların da işlemsel düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının genelde kuralları vermeyi öğretimsel açıklama için yeterli gördükleri, bu kuralların neden böyle olduğunu açıklamaya gerek duymadıkları görülmüştür. Matematiksel bilgileri yetersiz olan öğretmen adaylarının açıklamalarında bazen bir kaçış yolu olarak biçimsel hilelere de başvurdukları belirlenmiştir.
Alanı öğretme bilgisi öğretimsel açıklamalar matematik eğitim
Many research studies have documented that the mathematical understanding preservice teachers bring from schooling and university mathematics courses was inadequate for teaching primary school mathematics (Even, 1993; Tirosh, 2000). In these studies, while preservice teachers generally knew how to carry out a procedure, they could not produce mathematical explanations for the underlying meaning. To become a mathematics teacher, preservice teachers need to develop profound subject matter knowledge, pedagogical content knowledge and knowledge of students‟ cognition (Shulman, 1986; Ball, 1990a; Ma, 1999). These three types of knowledge should be considered as parts of a larger system on which teacher relies on as they plan and implement instruction (Verschafel, Janssens, and Janssens, 2005). Pedagogical content knowledge, which depends on subject matter knowledge (McDiarmid, Ball, and Anderson, 1989), consists of knowledge of ways of representing and explaining mathematics to make it understandable, and knowledge of students‟ cognition. Knowledge of representation and knowledge of students‟ mathematical thinking are two main components of this knowledge type. The purpose of this study was to investigate the nature of explanations they provide for mathematical situations and the knowledge of these mathematical situations.
Instructional explanations mathematics education preservice teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2 |