Geometrideki tümdengelimli ve tümevarımsal muhakeme arasındaki etkileşimli süreç içerisinde, dinamik geometri yazılımlarının en temel ve ayırt edici özelliği olan sürükleme anahtar bir role sahiptir. Sürüklemenin bu anahtar rolünün ortaya çıkarılmasında ise eğitimcilere ve araştırmacılara önemli görevler düşmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada dinamik geometri yazılımlarının sürükleme özelliğinin farklı kullanım amaçları açıklanmış, sürükleme çeşitleri tanıtılmış ve eğitimcilerin bu süreçteki rolü tartışılmıştır. Kuramsal olarak desenlenen bu çalışmanın Türkiye'deki literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmada öncelikle sürüklemenin kısa tarihçesine ve geometri öğretimindeki önemine değinilmiş, ardından sürükleme çeşitlerinin “kurama geçiş” ve “algıya geçiş” sürecindeki rolü açıklanmıştır. Bu sürükleme çeşitleri parabol konusuna ilişkin örnek bir problem durumu üzerinde tanıtılmış ve süreç içinde öğrencilerde gerçekleşebilecek muhakemeler tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Dinamik geometri yazılımları, sürükleme çeşitleri, geri-çıkarım, kurama geçiş, algıya geçiş
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1 |