Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 81 - 98, 06.11.2013

Öz

Bu çalışma ile geleneksel olarak yürütülen analiz dersleri sonucunda ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının limit kavramının formal tanımına yönelik geliştirdikleri anlamaları ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda analiz 1 dersini başarıyla tamamlamış olan 112 öğretmen adayına, alan uzmanlarının görüşleri ve literatürde yer alan araştırmalar doğrultusunda hazırlanmış açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir test uygulanmıştır. Veriler incelendiğinde adayların tanımın grafiksel temsilini, tanım içerisindeki değişkenleri ve eşitsizlikleri anlama ve yorumlamada sıkıntılar yaşadıkları belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. 

Prospective Elementary Mathematics Teachers Understandings about the Formal Definition of Limit

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 81 - 98, 06.11.2013

Öz

The concept of limit holds a central point among topics in analysis. The importance of this concept stems from the fact that the majority of the concepts included in calculus curriculum are defined on the basis of its definition. In addition to its importance on the construction of mathematical concepts, the concept of limit is regarded as a bridge in transition to advanced mathematical thinking. Because of its importance in both mathematics and mathematical thinking, the concept of limit has been a subject of study for many mathematics education researchers. These studies investigated various aspects of teaching and learning of limit concept. Among these, those focused on the formal definition of limit are much less compared to others and this is especially true for Turkish mathematics education literature.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Müjgan Baki

Erdem Çekmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baki, M., & Çekmez, E. (2013). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 3(2), 81-98.
AMA Baki M, Çekmez E. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;3(2):81-98.
Chicago Baki, Müjgan, ve Erdem Çekmez. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3, sy. 2 (Kasım 2013): 81-98.
EndNote Baki M, Çekmez E (01 Kasım 2013) İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3 2 81–98.
IEEE M. Baki ve E. Çekmez, “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 3, sy. 2, ss. 81–98, 2013.
ISNAD Baki, Müjgan - Çekmez, Erdem. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3/2 (Kasım 2013), 81-98.
JAMA Baki M, Çekmez E. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3:81–98.
MLA Baki, Müjgan ve Erdem Çekmez. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 3, sy. 2, 2013, ss. 81-98.
Vancouver Baki M, Çekmez E. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramının Formal Tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3(2):81-98.