BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of Teaching Geometry with Use Cabri 3D in Eighth Grade on Conceptual Learning

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 3, - , 19.02.2014

Öz

Via this study, it is studied that the effects of geometry teaching with which made by Cabri 3D-tree Cabri 3D activities were which exists, it is prepared work sheets coherent software and applied. This study is an experimental work and it is carried with thirty-two eighth grade students who are studying in a school in Southeastern Anatolia Region. An exam including seven open-ended questions measuring the conceptual learning according to learning of this works and developed by investigators for determining the effectiveness of learning is applied to groups. It is carried out qualitative and quantitative analysis methods in analyzing data. According to the findings, it’s observed a statistically significant difference in favor of the experimental group were formed.in post-test scores of groups. Consequently, it is observes that education with Cabri 3D contributed to conceptual learning of student and they acquired generalization.

Key Words:    Cabri 3D, geometry teaching, conceptual learning, prisms, volume calculation

Kaynakça

  • Accascina, G. & Rogora, E. (2006). Using Cabri3D diyagrams for teaching, International Journal for Technology in Mathematics Education, 13 (1), 11-22.
  • Autin, N. P. (2001). The effect of graphing calculators on secondary students’ understanding of the inverse trigonometric functions (Doctoral dissertation). Faculty of The University of New Orleans, The Department of Curriculum and Instruction, USA. Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 186-193.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (4. Baskı). Harf Eğitim Yayıncılığı, Ankara.
  • Bako, M. (2003). Different projecting methods in teaching spatial geometry.11.04.2010 tarihinde http://www.dm.unipi.it/~didattica/CERME3/proceedings/Groups/TG7/TG7_Bako_cerm epdf adresinden erişilmiştir.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde matematik öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Emlek, B. (2007). Dinamik modelleme ile bilgisayar destekli trigonometri öğretimi (Yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eryiğit, P. (2010). Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Demir, V. (2010). Cabri 3D dinamik geometri yazılımının, geometrik düşünme ve akademik başarı üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gülburnu, M. (2013). 8. sınıf geometri öğretiminde kullanılan Cabri 3D’nin akademik başarıya etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Gürbüz, R. (2007). The effects of computer aided instruction on students' conceptual development: A case of probability subject. Eurasian Journal of Educational Research, 28(8), 75-87.
  • Gürbüz, R. (2008). Olasılık konusunun öğretiminde kullanılabilecek bilgisayar destekli bir materyal. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(15), 41-52.
  • Gürbüz, R. (2010). The effect of activity based ınstruction on conceptual development of seventh grade students in probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(6), 743-767.
  • Güven, B. (2002). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile keşfederek öğrenme (Yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Güven, B. & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 10.
  • Güven, B. & Kösa, T. (2008). The effect of dynamic geometry software on student mathematics teachers’ spatial visualization skills. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4),100-107.
  • Jackiw, N. (2003). Visualizing complex functions with the Geometer’s Sketchpad. Proceedings of The 6th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (pp. 291-299). Volos, University of Thessaly. Greece.
  • Katona, J. (2008). Solving 2 and 3- dimensional problems with help of dynamical geometry software. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
  • Kösa, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin uzamsal becerilerinin incelenmesi (Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kösa, T. & Karakuş. F. (2010). Using dynamic geometry software Cabri 3D for teaching analytic geometry. Procedia-Social And Behavioral Sciences, 2(2), 1385-1389.
  • Mistretta, R. M. (2000). Enhancing geometric reasoning. Adolescence, 35(138), 365-379. Özen, D. (2009). İlköğretim 7. sınıf geometri öğretiminde dinamik geometri yazılımlarının öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin “nokta, doğru ve düzlem” konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim Online, 9(2), 508-525. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • Oldknow, A. & Tetlow, L. (2008). Using dynamic geometry software to encourage 3D visualization and modelling. The Electronic Journal of Mathematics and Technology, 2(1), 54-61.
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.

8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 3, - , 19.02.2014

Öz

Bu çalışmayla üç boyutlu dinamik geometri yazılımı Cabri 3D ile yapılan geometri öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin kavramsal öğrenmelerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaç için müfredatta yer alan prizmalar ve hacim hesabı kazanımlarına uygun Cabri 3D etkinlikleri tasarlanmış, yazılım ile uyumlu çalışma yaprakları hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırma deneysel bir çalışma olup Güney Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir okulun 8. sınıfında öğrenim gören 32 öğrenciyle yürütülmüştür. Gerçekleştirilen öğretimin etkinliğini belirlemek için araştırmacılar tarafından geliştirilen ve çalışmanın kazanımlarına uygun kavramsal öğrenmeleri ölçen 7 açık uçlu sorudan oluşan bir sınav gruplara uygulanmıştır. Verilerin analizinde nicel ve nitel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre grupların son test puanlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluştuğu gözlenmiştir. Sonuç olarak Cabri 3D ile yapılan geometri öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlamalarını kolaylaştırdığı ve öğrencilerin çalışmanın kazanımlarına uygun genellemelere ulaştığı görülmüştür.

Anahtar Kelimeler:    Cabri 3D, geometri öğretimi, kavramsal öğrenme, prizmalar, hacim hesabı

Kaynakça

  • Accascina, G. & Rogora, E. (2006). Using Cabri3D diyagrams for teaching, International Journal for Technology in Mathematics Education, 13 (1), 11-22.
  • Autin, N. P. (2001). The effect of graphing calculators on secondary students’ understanding of the inverse trigonometric functions (Doctoral dissertation). Faculty of The University of New Orleans, The Department of Curriculum and Instruction, USA. Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 186-193.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (4. Baskı). Harf Eğitim Yayıncılığı, Ankara.
  • Bako, M. (2003). Different projecting methods in teaching spatial geometry.11.04.2010 tarihinde http://www.dm.unipi.it/~didattica/CERME3/proceedings/Groups/TG7/TG7_Bako_cerm epdf adresinden erişilmiştir.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde matematik öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Emlek, B. (2007). Dinamik modelleme ile bilgisayar destekli trigonometri öğretimi (Yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eryiğit, P. (2010). Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Demir, V. (2010). Cabri 3D dinamik geometri yazılımının, geometrik düşünme ve akademik başarı üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gülburnu, M. (2013). 8. sınıf geometri öğretiminde kullanılan Cabri 3D’nin akademik başarıya etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Gürbüz, R. (2007). The effects of computer aided instruction on students' conceptual development: A case of probability subject. Eurasian Journal of Educational Research, 28(8), 75-87.
  • Gürbüz, R. (2008). Olasılık konusunun öğretiminde kullanılabilecek bilgisayar destekli bir materyal. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(15), 41-52.
  • Gürbüz, R. (2010). The effect of activity based ınstruction on conceptual development of seventh grade students in probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(6), 743-767.
  • Güven, B. (2002). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile keşfederek öğrenme (Yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Güven, B. & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 10.
  • Güven, B. & Kösa, T. (2008). The effect of dynamic geometry software on student mathematics teachers’ spatial visualization skills. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4),100-107.
  • Jackiw, N. (2003). Visualizing complex functions with the Geometer’s Sketchpad. Proceedings of The 6th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (pp. 291-299). Volos, University of Thessaly. Greece.
  • Katona, J. (2008). Solving 2 and 3- dimensional problems with help of dynamical geometry software. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
  • Kösa, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin uzamsal becerilerinin incelenmesi (Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kösa, T. & Karakuş. F. (2010). Using dynamic geometry software Cabri 3D for teaching analytic geometry. Procedia-Social And Behavioral Sciences, 2(2), 1385-1389.
  • Mistretta, R. M. (2000). Enhancing geometric reasoning. Adolescence, 35(138), 365-379. Özen, D. (2009). İlköğretim 7. sınıf geometri öğretiminde dinamik geometri yazılımlarının öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin “nokta, doğru ve düzlem” konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim Online, 9(2), 508-525. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • Oldknow, A. & Tetlow, L. (2008). Using dynamic geometry software to encourage 3D visualization and modelling. The Electronic Journal of Mathematics and Technology, 2(1), 54-61.
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ramazan Gürbüz

Mehmet Gülburnu

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürbüz, R., & Gülburnu, M. (2014). 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 4(3). https://doi.org/10.16949/turcomat.60325
AMA Gürbüz R, Gülburnu M. 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Şubat 2014;4(3). doi:10.16949/turcomat.60325
Chicago Gürbüz, Ramazan, ve Mehmet Gülburnu. “8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 4, sy. 3 (Şubat 2014). https://doi.org/10.16949/turcomat.60325.
EndNote Gürbüz R, Gülburnu M (01 Şubat 2014) 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 4 3
IEEE R. Gürbüz ve M. Gülburnu, “8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 4, sy. 3, 2014, doi: 10.16949/turcomat.60325.
ISNAD Gürbüz, Ramazan - Gülburnu, Mehmet. “8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 4/3 (Şubat 2014). https://doi.org/10.16949/turcomat.60325.
JAMA Gürbüz R, Gülburnu M. 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2014;4. doi:10.16949/turcomat.60325.
MLA Gürbüz, Ramazan ve Mehmet Gülburnu. “8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 4, sy. 3, 2014, doi:10.16949/turcomat.60325.
Vancouver Gürbüz R, Gülburnu M. 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2014;4(3).