Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining the Teacher Candidates’ Perceptions on Distance Education by Metaphors

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 299 - 322, 08.09.2015
https://doi.org/10.16949/turcomat.75936

Öz

The aim of this study is to determine teachers candidates’ perceptions on ‘distance education’ via metaphors. The sample consisted of 150 teacher candidates’ drawn from departments of science teacher and primary teacher at Faculty of Education in Bayburt University. 70 of the sample are primary teacher candidates that attended courses via distance education in their undergraduate programme. 80 of them are science teacher candidates that took ‘distance education’ elective course. To collect the data the teacher candidates’ were asked to complete this sentence: ‘Distance education is like......because....’. Data was analysed by using content analysis technique one of the qualitative data analysis methods. The results indicate that the teacher candidates’ metaphors referred to such different issues as need-aimed, variety, arbitrary, requirement. Moreover, when the findings are searched, it was determined that the primary teacher candidates take lesson by means of synchron distance education have more negative perception in contrast with science teacher candidates. It was noticed that some factors such as carrying out the synchron distance lessons as 90 min blocks, no chance to ask any question to the teacher out of the lesson time, occasionally encountering technical problems in the lesson causes the negative perception. To develop positive perception about synchron distance education, it is suggested that some distance education conditions which allows communication between students and teachers out of the lesson time should be designed as minimising the technical problems and informing to the participants about distance education applications. 

Keywords:  Perception, metaphor, candidate teachers, distance education

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Aktaş, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde Web tabanlı uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Alakoç, Z. (2001). Genel olarak uzaktan öğretim ve konuya öğretim üyelerinin bakış açıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 403-413.
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Arbaugh, J. B. (2000). Virtual classroom characteristics and student satisfaction in internet-based MBA courses. Journal of Management Education, 24(1).
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory & Practice),10(3), 1293-1322.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yoluyla analizi (Yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Brown, A., Galloway, C., & Brennan, C. (1999). Video-conferencing: Active reflection on new technologies when lecturin. Active Learning, 11.
  • Butcher, N. (2003). Technological infrastructure and use of ICT in education in Africa: An overview. Paris: Association for the Development of Education in Africa.
  • Can, E. (2005). Uzaktan öğretim öğrencilerinin uzaktan eğitim yönetimini değerlendirmeleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Delaney, G., Jacob, S., Iedema, R., Winters, M., & Barton, M. (2004). Comparison of face-to-face and videoconferenced multidisciplinary clinical meetings. Australasian Radiology, 48(4), 487–492.
  • Demirli, C. (2002, Mayıs). Web tabanlı öğretim uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Eskişehir.
  • Doğan, S. ve Tatık, R.Ş. (2015). Evaluation of distance education program in Marmara University according to the views of students. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 247-261.
  • Dougiamas, M. (2000). Improving the effectiveness of tools for the internet-based education. 9th. Annual Teaching Learning Forum, Curtin University of Technology, USA.
  • Elcil, Ş. ve Şahiner, D. S. (2013). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2), 525-537.
  • Eastman, J., & Swift, C. (2001). New horizons in distance education: The online learner centered marketing class. Journal of Marketing Education, 23(1).
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize üniversitesi örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23, 1-19.
  • Gillian, F., & Gillian, P. (2004). Mind the gap: Students’ expectations and perceptions of induction to distance learning in higher education. British Educational Research Association (BERA) Annual Conference, UMIST, Manchester, UK.
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video-conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gough, M. (2006). Video-conferencing over IP: Configure, secure, and troubleshoot. Rockland: Syngress Publishing, MA.
  • Gülüm, K. ve Artvinli, E. (2010). Turizm coğrafyası dersinin coğrafi algıya etkisi: Deneysel bir çalışma. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 439-453.
  • Gürbüz, F. (2014). Students’ views on distance learning in Turkey: An example of Anadolu University open education faculty, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 15(2), 239-250.
  • Güveli, E., İpek, A. S., Atasoy, E. ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 140-159.
  • Hannay, M., & Newvine, T. (2006). Perceptions of distance learning: A comparison of online and traditional learning. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 2(1), 1-11.
  • Horzum, B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri (Sakarya üniversitesi örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Horzum, M. B. (2011). Transaksiyonel uzaklık algısı ölçeğinin geliştirilmesi ve karma öğrenme öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(3), 1571-1587
  • İbret, B.Ü. ve Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin “dünya” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 85-102.
  • İşman, A., Çağlar, M., Dabaj, F., Altınay, Z. ve Altınay, F. (2004). Attitudes of students toward computers. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 11-21.
  • Khoshemehr, A. H. (2013). Bilgi ve belge yönetiminde uzaktan eğitim: İran ve Türkiye milli kütüphanelerinin rolü üzerine bir araştırma ve kavramsal model önerisi (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karal, H., Çebi, A. ve Turgut, Y. E. (2011). Perceptions of students who take synchronous courses through video conferencing about distance education. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 10(4), 276-293.
  • Karataş, S. (2008). Temel kavramlar ve kuramsal temeller. H.İ. Yalın (Ed.), İnternet Temelli Eğitim içinde (s. 1-22). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim (1. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Koppelman, H., & Vranken, H. (2008). Experiences with a synchronous virtual classroom in distance education. ITICSE’08 Madrid, 194-198.
  • Marsh, B., Mitchell, N., & Adamczyk, P. (2010). Interactive video technology: Enhancing professional learning in initial teacher education. Computer & Education, 54(3), 742-748.
  • Miles, M. B., & Huberman, M.A. (1994). Qualitative data analysis. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Mitchell, J. P., Banaji, M. R., & MacRae, C. N. (2005). The link between social cognition and self-referential thought in the medial prefrontal cortex. J. Cogn. Neurosci., 17, 1306–1315. doi:10.1162/0898929055002418.
  • Offir, B., Barth, I., Lev, Y., & Shteinbok, A. (2003). Teacher–student interactions and learning outcomes in a distance learning environment. The Internet and Higher Education, 6(1), 65-75.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. Hershey: PA: Sage.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006).Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 6(2), 461-522.
  • Schweizer, K., Paechter, M., & Weidenmann, B. (2003). Blended learning as a strategy to improve collaborative task performance. Journal of Educational Media, 28, 211–224.
  • Shuell, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory into Practice, 29, 102-108.
  • Tao, Y. H., & Yeh, C. C. R. (2008). Typology of teacher perception toward distance education issues-A study of college information department teachers in Taiwan. Computers & Education, 50(1), 23-36.
  • Taşpınar, M. (2014). Mesleki eğitimde uzaktan eğitim ve toplumsal algı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-7.
  • Torkut, O. ve Karacadağ, M. C. (2002, Mayıs). Sakarya Üniversitesi uzaktan öğretim önlisans projesi ve SAÜİDÖ. Bilgi Teknolojileri Kongresi’ nde sunulan bildiri, Denizli.
  • Umurhan, H. (2014). Öğretim elemanlarını uzaktan eğitime teşvik eden unsurlar: Gazi Üniversitesi örneği (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • URL-1:http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-Eğitim-Uzaktan-Eğitim-Teknolojileri-ve-Türkiyede-bir-Uygulama.pdf
  • (Erişim Tarihi: 10.01.2015).
  • Usta, E. ve Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Üredi, L. ve Üredi, I. (2007). Sınıf öğretmenlerinin tercih ettikleri öğretim stillerinin yordayıcısı olarak öğretmenlik mesleğine ilişkin algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 133-144.
  • Yaylacı, H.S. (2000). İnternet’te eğitim. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı).
  • Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2011). Web-Tabanlı senkron derslerin öğretmen adaylarının uzaktan eğitime karşı tutumları ve senkron teknolojileri kabulleri üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Zhang, S., & Fulford, C. P. (1994). Are interaction time and psychological interactivity the same thing in the distance learning television classroom? Educational Technology, 34(6), 58-64.

Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 299 - 322, 08.09.2015
https://doi.org/10.16949/turcomat.75936

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Sınıf öğretmenliği bölümlerinde okumakta olan 150 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu öğretmen adaylarından 70’i lisans eğitimleri sırasında uzaktan eğitim yoluyla ders almış olan sınıf öğretmeni adaylarıdır. 80’i ise seçmeli ders olarak uzaktan eğitim isimli teorik dersi almış olan fen bilgisi öğretmeni adaylarıdır. Verilerin toplanması için araştırmaya katılan öğretmen adaylarından “Uzaktan eğitim… gibidir çünkü …” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada veriler nitel veri analizi yöntemleri içerisinde yer alan içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.  Yapılan analizler sonucunda, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik oluşturdukları metaforların ihtiyaca yönelik, çeşitlilik, isteğe bağlılık, gereklilik gibi farklı kategoriler altında toplandığı görülmüştür. Ayrıca bulgular incelendiğinde eş-zamanlı uzaktan eğitim yoluyla ders alan sınıf öğretmeni adaylarının, fen bilgisi öğretmeni adaylarına kıyasla daha olumsuz algılara sahip oldukları tespit edilmiştir. Eş-zamanlı uzaktan eğitim derslerinin 90 dakikalık blok dersler halinde yürütülmesi, öğretmen adaylarının ders dışında öğretmene soru sorma imkânı bulamayışı, derslerde zaman zaman teknik problemlerin yaşanması gibi faktörlerin olumsuz algıya neden olduğu fark edilmiştir. Uzaktan eğitime yönelik olumlu algı geliştirilebilmesi için; kısa süreli, uygulama öncesinde katılımcıların uzaktan eğitim uygulamaları hakkında bilgilendirildiği, öğretmen ve öğrencinin ders dışında da iletişim kurabildiği ve teknik problemlerin en aza indirildiği uzaktan eğitim ortamlarının tasarlanması önerilmektedir. 

Anahtar Kelimeler: Algı, metafor, öğretmen adayları, uzaktan eğitim

 

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Aktaş, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde Web tabanlı uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Alakoç, Z. (2001). Genel olarak uzaktan öğretim ve konuya öğretim üyelerinin bakış açıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 403-413.
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Arbaugh, J. B. (2000). Virtual classroom characteristics and student satisfaction in internet-based MBA courses. Journal of Management Education, 24(1).
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory & Practice),10(3), 1293-1322.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yoluyla analizi (Yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Brown, A., Galloway, C., & Brennan, C. (1999). Video-conferencing: Active reflection on new technologies when lecturin. Active Learning, 11.
  • Butcher, N. (2003). Technological infrastructure and use of ICT in education in Africa: An overview. Paris: Association for the Development of Education in Africa.
  • Can, E. (2005). Uzaktan öğretim öğrencilerinin uzaktan eğitim yönetimini değerlendirmeleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Delaney, G., Jacob, S., Iedema, R., Winters, M., & Barton, M. (2004). Comparison of face-to-face and videoconferenced multidisciplinary clinical meetings. Australasian Radiology, 48(4), 487–492.
  • Demirli, C. (2002, Mayıs). Web tabanlı öğretim uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Eskişehir.
  • Doğan, S. ve Tatık, R.Ş. (2015). Evaluation of distance education program in Marmara University according to the views of students. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 247-261.
  • Dougiamas, M. (2000). Improving the effectiveness of tools for the internet-based education. 9th. Annual Teaching Learning Forum, Curtin University of Technology, USA.
  • Elcil, Ş. ve Şahiner, D. S. (2013). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2), 525-537.
  • Eastman, J., & Swift, C. (2001). New horizons in distance education: The online learner centered marketing class. Journal of Marketing Education, 23(1).
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize üniversitesi örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23, 1-19.
  • Gillian, F., & Gillian, P. (2004). Mind the gap: Students’ expectations and perceptions of induction to distance learning in higher education. British Educational Research Association (BERA) Annual Conference, UMIST, Manchester, UK.
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video-conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gough, M. (2006). Video-conferencing over IP: Configure, secure, and troubleshoot. Rockland: Syngress Publishing, MA.
  • Gülüm, K. ve Artvinli, E. (2010). Turizm coğrafyası dersinin coğrafi algıya etkisi: Deneysel bir çalışma. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 439-453.
  • Gürbüz, F. (2014). Students’ views on distance learning in Turkey: An example of Anadolu University open education faculty, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 15(2), 239-250.
  • Güveli, E., İpek, A. S., Atasoy, E. ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 140-159.
  • Hannay, M., & Newvine, T. (2006). Perceptions of distance learning: A comparison of online and traditional learning. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 2(1), 1-11.
  • Horzum, B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri (Sakarya üniversitesi örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Horzum, M. B. (2011). Transaksiyonel uzaklık algısı ölçeğinin geliştirilmesi ve karma öğrenme öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(3), 1571-1587
  • İbret, B.Ü. ve Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin “dünya” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 85-102.
  • İşman, A., Çağlar, M., Dabaj, F., Altınay, Z. ve Altınay, F. (2004). Attitudes of students toward computers. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 11-21.
  • Khoshemehr, A. H. (2013). Bilgi ve belge yönetiminde uzaktan eğitim: İran ve Türkiye milli kütüphanelerinin rolü üzerine bir araştırma ve kavramsal model önerisi (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karal, H., Çebi, A. ve Turgut, Y. E. (2011). Perceptions of students who take synchronous courses through video conferencing about distance education. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 10(4), 276-293.
  • Karataş, S. (2008). Temel kavramlar ve kuramsal temeller. H.İ. Yalın (Ed.), İnternet Temelli Eğitim içinde (s. 1-22). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim (1. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Koppelman, H., & Vranken, H. (2008). Experiences with a synchronous virtual classroom in distance education. ITICSE’08 Madrid, 194-198.
  • Marsh, B., Mitchell, N., & Adamczyk, P. (2010). Interactive video technology: Enhancing professional learning in initial teacher education. Computer & Education, 54(3), 742-748.
  • Miles, M. B., & Huberman, M.A. (1994). Qualitative data analysis. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Mitchell, J. P., Banaji, M. R., & MacRae, C. N. (2005). The link between social cognition and self-referential thought in the medial prefrontal cortex. J. Cogn. Neurosci., 17, 1306–1315. doi:10.1162/0898929055002418.
  • Offir, B., Barth, I., Lev, Y., & Shteinbok, A. (2003). Teacher–student interactions and learning outcomes in a distance learning environment. The Internet and Higher Education, 6(1), 65-75.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. Hershey: PA: Sage.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006).Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 6(2), 461-522.
  • Schweizer, K., Paechter, M., & Weidenmann, B. (2003). Blended learning as a strategy to improve collaborative task performance. Journal of Educational Media, 28, 211–224.
  • Shuell, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory into Practice, 29, 102-108.
  • Tao, Y. H., & Yeh, C. C. R. (2008). Typology of teacher perception toward distance education issues-A study of college information department teachers in Taiwan. Computers & Education, 50(1), 23-36.
  • Taşpınar, M. (2014). Mesleki eğitimde uzaktan eğitim ve toplumsal algı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-7.
  • Torkut, O. ve Karacadağ, M. C. (2002, Mayıs). Sakarya Üniversitesi uzaktan öğretim önlisans projesi ve SAÜİDÖ. Bilgi Teknolojileri Kongresi’ nde sunulan bildiri, Denizli.
  • Umurhan, H. (2014). Öğretim elemanlarını uzaktan eğitime teşvik eden unsurlar: Gazi Üniversitesi örneği (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • URL-1:http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-Eğitim-Uzaktan-Eğitim-Teknolojileri-ve-Türkiyede-bir-Uygulama.pdf
  • (Erişim Tarihi: 10.01.2015).
  • Usta, E. ve Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Üredi, L. ve Üredi, I. (2007). Sınıf öğretmenlerinin tercih ettikleri öğretim stillerinin yordayıcısı olarak öğretmenlik mesleğine ilişkin algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 133-144.
  • Yaylacı, H.S. (2000). İnternet’te eğitim. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı).
  • Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2011). Web-Tabanlı senkron derslerin öğretmen adaylarının uzaktan eğitime karşı tutumları ve senkron teknolojileri kabulleri üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Zhang, S., & Fulford, C. P. (1994). Are interaction time and psychological interactivity the same thing in the distance learning television classroom? Educational Technology, 34(6), 58-64.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gül Kaleli Yılmaz

Bülent Güven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaleli Yılmaz, G., & Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
AMA Kaleli Yılmaz G, Güven B. Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Eylül 2015;6(2):299-322. doi:10.16949/turcomat.75936
Chicago Kaleli Yılmaz, Gül, ve Bülent Güven. “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6, sy. 2 (Eylül 2015): 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936.
EndNote Kaleli Yılmaz G, Güven B (01 Eylül 2015) Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6 2 299–322.
IEEE G. Kaleli Yılmaz ve B. Güven, “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 6, sy. 2, ss. 299–322, 2015, doi: 10.16949/turcomat.75936.
ISNAD Kaleli Yılmaz, Gül - Güven, Bülent. “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6/2 (Eylül 2015), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936.
JAMA Kaleli Yılmaz G, Güven B. Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2015;6:299–322.
MLA Kaleli Yılmaz, Gül ve Bülent Güven. “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 6, sy. 2, 2015, ss. 299-22, doi:10.16949/turcomat.75936.
Vancouver Kaleli Yılmaz G, Güven B. Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2015;6(2):299-322.