Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Ülkelerin Matematik Öğretim Programlarının İstatistik Öğrenme Alanı Açısından Karşılaştırılması

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 1, 290 - 319, 05.02.2021
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.793285

Öz

Bu çalışmada Türkiye ile Singapur, Kore, Amerika ve Yeni Zelanda’nın matematik öğretim programlarının istatistik öğrenme alanı açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu karşılaştırmalarda GAISE (İstatistik Eğitiminde Öğretim ve Değerlendirme için İlkeler) raporunda istatistik öğretimine yönelik tavsiye edilen istatistiksel süreç aşamaları (problem durumunu belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) ve bu aşamalar için tanımlanan, temelden gelişmişe doğru olarak belirlenen üç seviye (A, B ve C seviyeleri) dikkate alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, Kore ve Türkiye’nin hem istatistik kazanım sayısı hem de bu kazanımların öğretim programındaki ağırlığı açısından diğer ülkelere kıyasla daha zayıf bir profile sahip olduğu tespit edilmiştir. Ülkemizdeki kazanımların ağırlıklı olarak temel seviyede (A seviyesi) yoğunlaştığı, diğer ülkelerde ise daha çok B ve C seviyesine odaklanan kazanımların olduğu görülmüştür. İstatistik öğretiminin önemi göz önüne alındığında, ülkemizde matematik öğretim programında istatistik öğrenme alanına ait kazanımların sayısının hem artırılması hem de bu kazanımların daha yüksek seviyelerle ilişkili olarak ele alınması önerilmektedir. 

Kaynakça

  • Akoğlu, K. (2018). Blending online coursework and small learning communities to examine professional growth in teaching statistics: A phenomenological case study (Unpublished doctoral dissertation). North Carolina State University, North Carolina.
  • Altıntaş, S., & Görgen, İ. (2014). Türkiye ile Güney Kore’nin matematik öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi, NWSA-Education Sciences, 9(2), 191-216.
  • Arık, G. (2007). İlköğretim matematik dersi öğretim programı 3-5. sınıf sayılar öğrenme alanı kazanımlarının NCTM standartları ve Singapur kazanımlarına göre değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Batur, A., Baydar-Elmas, H., & Güven, B. (2019, Aralık). Ortaokul matematik ders kitaplarının GAISE Raporu açısından incelenmesi. A. Baki, B. Güven ve M. Güler (Ed.), 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 10-18). 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu’da sunulan bildiri, http://bilmat.org/turkbilmat2019/dosyalar/files/fulltext-turcomat4-2019.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ben-Zvi, D., & Garfield, J. (2008). Introducing the emerging discipline of statistics education. School Science and Mathematics, 108(8), 355-361.
  • Burgess, T. A. (2007). Investigating the nature of teacher knowledge needed and used in teaching statistics (Unpublished doctoral dissertation). Massey University, Palmerston North, New Zealand.
  • Callingham, R., & Watson, J. M. (2017). The development of statistical literacy at school. Statistics Education Research Journal, 17(1), 181-201.
  • Chick, H. L., & Pierce, R. U. (2008). Teaching statistics at the primary school level: Beliefs, affordances, and pedagogical content knowledge. In C. Batanero, G. Burrill, C. Reading & A. Rossman (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 18 and 2008 IASE Round Table Conference, Monterrey, Mexico.
  • Cooper, L. L. (2002). An assessment of prospective secondary mathematics teachers' preparedness to teach statistics (Unpublished doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3078386).
  • Çelik, S., Kul, Ü., & Çalık Uzun, S. (2018). Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 775-795.
  • Erbilgin, E. (2014). Türkiye’nin ilkokul ve ortaokul matematik öğretim programlarının genel konu izleme haritası ile incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(174), 272-285.
  • Erdoğan, F., Hamurcu, H., & Yeşiloğlu, A. (2016). Türkiye, Singapur TIMSS 2011 sonuçlarının matematik programı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(USOS Özel Sayı), 31-43.
  • Forbes, S. (2014). The coming of age of statistics education in New Zealand, and its influence internationally. Journal of Statistics Education, 22(2). Online: http://www.amstat.org/publications/jse/v22n2/forbes.pdf.
  • Forster, N. (1995). The analysis of company documentation. C. Cassell & G. Symon (Eds). Qualitative methods in organizational research: A practical guide. London: Sage Publications.
  • Franklin, C., Kader, G., Mewborn, D., Moreno, J., Peck, R., Perry, M., & Scheaffer, R. (2007). Guidelines for Assessment and Instruction in Statistics Education (GAISE) Report: A Pre-K-12 Curriculum Framework. Alexandria, VA: American Statistical Association.
  • Garfield, J. B., & delMas, R. (2010). A web site that provides resources for assessing students’ statistical literacy, reasoning and thinking. Teaching Statistics, 32(1), 2-7.
  • Groth, R. E. (2013). Characterizing key developmental understandings and pedagogically powerful ideas within a statistical knowledge for teaching framework. Mathematical Thinking and Learning, 15(2), 121-145.
  • Groth, R. E. (2017). Developing Statistical Knowledge for teaching during desing -based research. Statistics Education Research Journal, 16(2), 376-396.
  • Güven, B., Öztürk, T., & Özmen, Z. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin istatistiksel süreçteki deneyimlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40(177), 343-363.
  • Güzel, İ., Karataş, İ., & Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 309-327.
  • İncikabı, L., & Tuna, A. (2012). Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin 60-72 aylıklar için geliştirilen okul öncesi matematik eğitimi programları açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 94-101.
  • Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Koparan, T. (2012). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin istatistik okuryazarlığı seviyelerine ve istatistiğe yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Koparan, T., & Güven, B. (2013). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin istatistiksel düşünme düzeylerindeki farklılaşma üzerine bir araştırma. İlköğretim Online, 12(1), 158-178. Kul, Ü., & Aksu, Z. (2016). Türkiye, Singapur, Güney Kore ortaokul matematik dersi öğretim programlarının pedagojik alan bilgisi bileşenleri bağlamında karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18(2), 900-921.
  • Lovett, J. N., & Lee, H. S. (2018). Preservice secondary mathematics teachers’ statistical knowledge: A snapshot of strengths and weaknesses, Journal of Statistics Education, 26(3), 214-222.
  • Mooney, E. S. (2002). A framework for characterizing middle school students’ statistical thinking. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 23–63.
  • M.E.B. (2005). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standards for school mathematics. http://standards.nctm.org. 20 Temmuz 2010.
  • Neumann, D. L., Hood, M., & Neumann, M. M. (2013). Using real-life data when teaching statistics: Student perceptions of this strategy in an introductory statistics course. Journal of Statistics Education, 21(1), 59-70. Retrieved June 27, 2015 from http://iase-web.org/Publications.php?p=SERJ.
  • Newton, J., Dietiker, L., & Horyath, A. (2011). Statistics education in the United States: Statistical reasoning and the statistical process. In C. Batanero, G. Burrill, and C. Reading (Eds.), Teaching statistics in school mathematics- Challenges for teaching and teacher education (pp. 5-8), 18. ICMI / IASE Çalışması.
  • Özkan, E. A. (2006). Türkiye, Belçika (Flaman) ve Singapur Matematik öğretim programları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özmen, Z. M. (2015). Farklı lisans programlarında okuyan öğrencilerin istatistik okuryazarlığının incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özmen, Z., & Baki, A. (2017). Farklı programlarda istatistik dersi veren öğretim elemanlarının uygulamalarının istatistik okuryazarlığı bağlamında değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 42(191), 323-349.
  • Özreçberoğlu, N., & Kıvanç Çağanağa, Ç. (2016). Güney Kore ile KKTC’ de Uygulanan Matematik Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması. International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education, 5(2), 486-571.
  • Programme for International Student Assessment [PISA] (2015). https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf adresinden alınmıştır.
  • Reston, E. D. (2005). Assessing statistical literacy in graduate level statistics education. Paper presented at the 55. Session of the International Statistical Institute, Sydney, Australia. Retrieved December 23, 2011 from http://iaseweb. org/documents/papers/isi55/Reston.pdf.
  • Rumsey, D. J. (2002). Statistical literacy as a goal for introductory statistics courses. Journal of Statistics Education, 10(3), http://www.amstat.org/publications/jse/v10n3/rumsey2.html.
  • Steen, L. A. (1999). Numeracy: The New Literacy for a Data-Drenched Society. Educational Leadership, 57(2), 8-13. Tezcan, Ş. (2016). Cebir öğrenme alanı bağlamında Türkiye, Singapur ve ABD (Wisconsin eyaleti) 5-8. Sınıflar matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Topan, B. (2019). Ters-Yüz Sınıf Modeline Göre Tasarlanan Öğrenme Ortamının Ortaokul Öğrencilerinin İstatistik Okuryazarlık Seviyelerine Etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi), Trabzon Üniversite Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • Trends in International Mathematics and Science Study [TIMSS] (2015). https://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_06/23161945_timss_2015_on_raporu.pdf adresinden alınmıştır.
  • Uğur-Arslan, Z. (2015). Türkiye’nin TIMSS Geometri öğrenme alanındaki başarısızlık nedenlerinin karşılaştırılmalı program analizleri ve uzman görüşleri ile belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Watson, J. M. (2006). Statistical literacy at school: Growth and goals. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Wild, C. J., & Pfannkuch, M. (1999). Statistical thinking in empirical enquiry. International Statistical Review, 67(3), 223-265. Yolcu, A. (2012). An investigation of eighth grade students’ statistical literacy, attitudes towards statistics and their relationship (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara.

A Cross-National Comparison of Statistics Curricula

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 1, 290 - 319, 05.02.2021
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.793285

Öz

The purpose of this study is to compare Turkey to several other countries such as Singapore, Korea, the United States, and New Zealand according to the field of statistics learning in the curriculum. GAISE (Guidelines for Assessment and Instruction in Statistics Education) framework suggests using the components of statistical process (formulate question, collect data, analyze data, interpret results) and developmental levels of statistical process (Levels A, B, and C) in such comparisons. It is found that in both Korea and Turkey, the number of learning outcomes of statistics, as well as the weight of learning outcomes in the curriculum, have been having a weaker profile than in other countries. The field of statistics learning is mostly condensed around Level A in Turkey. On the other hand, other countries in the study included more Level B and C. Considering the importance of statistics instruction, Turkey’s national mathematics curriculum needs improvements in its field of statistical learning. This study suggests designing and developing new standards for teaching statistics that deal with higher developmental levels of statistical process.

Kaynakça

  • Akoğlu, K. (2018). Blending online coursework and small learning communities to examine professional growth in teaching statistics: A phenomenological case study (Unpublished doctoral dissertation). North Carolina State University, North Carolina.
  • Altıntaş, S., & Görgen, İ. (2014). Türkiye ile Güney Kore’nin matematik öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi, NWSA-Education Sciences, 9(2), 191-216.
  • Arık, G. (2007). İlköğretim matematik dersi öğretim programı 3-5. sınıf sayılar öğrenme alanı kazanımlarının NCTM standartları ve Singapur kazanımlarına göre değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Batur, A., Baydar-Elmas, H., & Güven, B. (2019, Aralık). Ortaokul matematik ders kitaplarının GAISE Raporu açısından incelenmesi. A. Baki, B. Güven ve M. Güler (Ed.), 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 10-18). 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu’da sunulan bildiri, http://bilmat.org/turkbilmat2019/dosyalar/files/fulltext-turcomat4-2019.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ben-Zvi, D., & Garfield, J. (2008). Introducing the emerging discipline of statistics education. School Science and Mathematics, 108(8), 355-361.
  • Burgess, T. A. (2007). Investigating the nature of teacher knowledge needed and used in teaching statistics (Unpublished doctoral dissertation). Massey University, Palmerston North, New Zealand.
  • Callingham, R., & Watson, J. M. (2017). The development of statistical literacy at school. Statistics Education Research Journal, 17(1), 181-201.
  • Chick, H. L., & Pierce, R. U. (2008). Teaching statistics at the primary school level: Beliefs, affordances, and pedagogical content knowledge. In C. Batanero, G. Burrill, C. Reading & A. Rossman (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 18 and 2008 IASE Round Table Conference, Monterrey, Mexico.
  • Cooper, L. L. (2002). An assessment of prospective secondary mathematics teachers' preparedness to teach statistics (Unpublished doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3078386).
  • Çelik, S., Kul, Ü., & Çalık Uzun, S. (2018). Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 775-795.
  • Erbilgin, E. (2014). Türkiye’nin ilkokul ve ortaokul matematik öğretim programlarının genel konu izleme haritası ile incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(174), 272-285.
  • Erdoğan, F., Hamurcu, H., & Yeşiloğlu, A. (2016). Türkiye, Singapur TIMSS 2011 sonuçlarının matematik programı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(USOS Özel Sayı), 31-43.
  • Forbes, S. (2014). The coming of age of statistics education in New Zealand, and its influence internationally. Journal of Statistics Education, 22(2). Online: http://www.amstat.org/publications/jse/v22n2/forbes.pdf.
  • Forster, N. (1995). The analysis of company documentation. C. Cassell & G. Symon (Eds). Qualitative methods in organizational research: A practical guide. London: Sage Publications.
  • Franklin, C., Kader, G., Mewborn, D., Moreno, J., Peck, R., Perry, M., & Scheaffer, R. (2007). Guidelines for Assessment and Instruction in Statistics Education (GAISE) Report: A Pre-K-12 Curriculum Framework. Alexandria, VA: American Statistical Association.
  • Garfield, J. B., & delMas, R. (2010). A web site that provides resources for assessing students’ statistical literacy, reasoning and thinking. Teaching Statistics, 32(1), 2-7.
  • Groth, R. E. (2013). Characterizing key developmental understandings and pedagogically powerful ideas within a statistical knowledge for teaching framework. Mathematical Thinking and Learning, 15(2), 121-145.
  • Groth, R. E. (2017). Developing Statistical Knowledge for teaching during desing -based research. Statistics Education Research Journal, 16(2), 376-396.
  • Güven, B., Öztürk, T., & Özmen, Z. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin istatistiksel süreçteki deneyimlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40(177), 343-363.
  • Güzel, İ., Karataş, İ., & Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 309-327.
  • İncikabı, L., & Tuna, A. (2012). Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin 60-72 aylıklar için geliştirilen okul öncesi matematik eğitimi programları açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 94-101.
  • Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Koparan, T. (2012). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin istatistik okuryazarlığı seviyelerine ve istatistiğe yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Koparan, T., & Güven, B. (2013). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin istatistiksel düşünme düzeylerindeki farklılaşma üzerine bir araştırma. İlköğretim Online, 12(1), 158-178. Kul, Ü., & Aksu, Z. (2016). Türkiye, Singapur, Güney Kore ortaokul matematik dersi öğretim programlarının pedagojik alan bilgisi bileşenleri bağlamında karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18(2), 900-921.
  • Lovett, J. N., & Lee, H. S. (2018). Preservice secondary mathematics teachers’ statistical knowledge: A snapshot of strengths and weaknesses, Journal of Statistics Education, 26(3), 214-222.
  • Mooney, E. S. (2002). A framework for characterizing middle school students’ statistical thinking. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 23–63.
  • M.E.B. (2005). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standards for school mathematics. http://standards.nctm.org. 20 Temmuz 2010.
  • Neumann, D. L., Hood, M., & Neumann, M. M. (2013). Using real-life data when teaching statistics: Student perceptions of this strategy in an introductory statistics course. Journal of Statistics Education, 21(1), 59-70. Retrieved June 27, 2015 from http://iase-web.org/Publications.php?p=SERJ.
  • Newton, J., Dietiker, L., & Horyath, A. (2011). Statistics education in the United States: Statistical reasoning and the statistical process. In C. Batanero, G. Burrill, and C. Reading (Eds.), Teaching statistics in school mathematics- Challenges for teaching and teacher education (pp. 5-8), 18. ICMI / IASE Çalışması.
  • Özkan, E. A. (2006). Türkiye, Belçika (Flaman) ve Singapur Matematik öğretim programları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özmen, Z. M. (2015). Farklı lisans programlarında okuyan öğrencilerin istatistik okuryazarlığının incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özmen, Z., & Baki, A. (2017). Farklı programlarda istatistik dersi veren öğretim elemanlarının uygulamalarının istatistik okuryazarlığı bağlamında değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 42(191), 323-349.
  • Özreçberoğlu, N., & Kıvanç Çağanağa, Ç. (2016). Güney Kore ile KKTC’ de Uygulanan Matematik Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması. International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education, 5(2), 486-571.
  • Programme for International Student Assessment [PISA] (2015). https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf adresinden alınmıştır.
  • Reston, E. D. (2005). Assessing statistical literacy in graduate level statistics education. Paper presented at the 55. Session of the International Statistical Institute, Sydney, Australia. Retrieved December 23, 2011 from http://iaseweb. org/documents/papers/isi55/Reston.pdf.
  • Rumsey, D. J. (2002). Statistical literacy as a goal for introductory statistics courses. Journal of Statistics Education, 10(3), http://www.amstat.org/publications/jse/v10n3/rumsey2.html.
  • Steen, L. A. (1999). Numeracy: The New Literacy for a Data-Drenched Society. Educational Leadership, 57(2), 8-13. Tezcan, Ş. (2016). Cebir öğrenme alanı bağlamında Türkiye, Singapur ve ABD (Wisconsin eyaleti) 5-8. Sınıflar matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Topan, B. (2019). Ters-Yüz Sınıf Modeline Göre Tasarlanan Öğrenme Ortamının Ortaokul Öğrencilerinin İstatistik Okuryazarlık Seviyelerine Etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi), Trabzon Üniversite Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • Trends in International Mathematics and Science Study [TIMSS] (2015). https://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_06/23161945_timss_2015_on_raporu.pdf adresinden alınmıştır.
  • Uğur-Arslan, Z. (2015). Türkiye’nin TIMSS Geometri öğrenme alanındaki başarısızlık nedenlerinin karşılaştırılmalı program analizleri ve uzman görüşleri ile belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Watson, J. M. (2006). Statistical literacy at school: Growth and goals. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Wild, C. J., & Pfannkuch, M. (1999). Statistical thinking in empirical enquiry. International Statistical Review, 67(3), 223-265. Yolcu, A. (2012). An investigation of eighth grade students’ statistical literacy, attitudes towards statistics and their relationship (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aslıhan Batur

Zeynep Medine Özmen 0000-0003-0232-9339

Beyda Topan 0000-0001-6680-2450

Kemal Akoğlu 0000-0002-5688-1316

Bülent Güven 0000-0001-8767-6051

Yayımlanma Tarihi 5 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Batur, A., Özmen, Z. M., Topan, B., Akoğlu, K., vd. (2021). A Cross-National Comparison of Statistics Curricula. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(1), 290-319. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.793285
AMA Batur A, Özmen ZM, Topan B, Akoğlu K, Güven B. A Cross-National Comparison of Statistics Curricula. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Şubat 2021;12(1):290-319. doi:10.16949/turkbilmat.793285
Chicago Batur, Aslıhan, Zeynep Medine Özmen, Beyda Topan, Kemal Akoğlu, ve Bülent Güven. “A Cross-National Comparison of Statistics Curricula”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 12, sy. 1 (Şubat 2021): 290-319. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.793285.
EndNote Batur A, Özmen ZM, Topan B, Akoğlu K, Güven B (01 Şubat 2021) A Cross-National Comparison of Statistics Curricula. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 12 1 290–319.
IEEE A. Batur, Z. M. Özmen, B. Topan, K. Akoğlu, ve B. Güven, “A Cross-National Comparison of Statistics Curricula”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 12, sy. 1, ss. 290–319, 2021, doi: 10.16949/turkbilmat.793285.
ISNAD Batur, Aslıhan vd. “A Cross-National Comparison of Statistics Curricula”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 12/1 (Şubat 2021), 290-319. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.793285.
JAMA Batur A, Özmen ZM, Topan B, Akoğlu K, Güven B. A Cross-National Comparison of Statistics Curricula. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2021;12:290–319.
MLA Batur, Aslıhan vd. “A Cross-National Comparison of Statistics Curricula”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 12, sy. 1, 2021, ss. 290-19, doi:10.16949/turkbilmat.793285.
Vancouver Batur A, Özmen ZM, Topan B, Akoğlu K, Güven B. A Cross-National Comparison of Statistics Curricula. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2021;12(1):290-319.