Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Bireysel Farklılıklar Yönüyle İncelenmesi

Yıl 2024, , 386 - 392, 27.12.2024
https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1572825

Öz

Sosyal bilgiler, nesillerin vatandaşlık şuuru kazanması noktasında mili eğitim sistemimiz içerisinde önemli bir derstir. Etkili, duyarlı ve sorumlu vatandaşlar yetiştirerek bir arada yaşama refleksi kazanmış nesiller inşa etmek sosyal bilgilerin en önemli amaçlarından biridir. Dolayısıyla bunu yaparken de global hedefler ortaya koymak maksadıyla belli zamanlarda program çalışmaları yapılmaktadır. Diğer sahalarda olduğu gibi sosyal bilgiler sahasında da son program çalışması 2024 Maarif Modeli çatısı altında yapılmıştır. Programda çok önemli yenilikler bulunmakla birlikte bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de daha nitelikli eğitim süreçlerinin yaşanması hedeflenmiştir. Bununla birlikte yapılan son program çalışmaları, zamanı ve süreci daha nitelikli bir hale getirmek adına sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin bireysel farklılıklarına yönelik bir vurgulamanın olması noktasında da eğitimcileri bir beklenti içerisine itmiştir. Doküman incelemesi kapsamında 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı incelenmiştir. İnceleme sonucunda programda bireysel farklılıklar konusunun ele alınış biçiminde yetersizlikler olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage.
  • Dunn, R. (2000). Learning Styles: Theory, Research, and Practice. National Forum of Applied Educational Research Journal, 13 (1), 3-22.
  • Felder, R. M. (1993); Reaching te Second Tier: Learning and Teaching Styles in College Science Education. College Science Teaching, 23(5), 286 – 290 [Online]: http://www.ncsu.edu/felderpublic/Papers/Secondtier.html adresinden 21.06.2024 tarihinde indirilmiştir.
  • Gregorc Learning Styles (2005). [Online]: http://www.usd.edu/~ssanto/gregorc.html adresinden 05.09.2024 tarihinde indirilmiştir.
  • Kolb, A.,&Kolb, D. (2005). Learning Styles and Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning İn Higher Education. Academy of Management Learning and Education, 4 (2), 193-212.
  • Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2006). Eğitimde bireysel farklılıklar. (Güncelleştirilmiş Geliştirilmiş 2. Baskı). Nobel Yayıncılık: Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 2024 Maarif Modeli Sosyal Bilgiler Öğretim Programı.
  • Nazimuddin, S. K. (2015). A Study of Individual Differences in Educational Situations. International Journal of Scientific Engineering and Research (IJSER), 3 (7).
  • Nettle, D. (2007). Individual Differences. R.I.M Dunbar and L. Barrett (Ed.), Oxford Handbook Of Evolutionary Psychology ( 479-90). Oxford University Press.
  • Jensen, A. R. (1998). The g factor: The science of mental ability. Westport, CN: Praeger.
  • Ross, E. Wayne (2014). The Social Studies Curriculum. Purposes, Problems, and Possibilities. Fourth Edition. Albany: State University of New York Press, 419.
  • Sangeet Yadav, B. (2019). Individual Differences: Role of Parents, Socıety and Teachers. International Journal of Art - Higher Education, 8(1).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Şeker 0000-0002-6397-0579

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2024
Kabul Tarihi 20 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Şeker, M. (2024). 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Bireysel Farklılıklar Yönüyle İncelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 9(2), 386-392. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1572825