Türkiye’de animasyon sektörü
yeni gelişmekte olan, büyümeye devam eden ve hayatın her alanında yaygınlaşan
bir sektör haline gelmiştir. Ülkemizde animasyon eğitimi lisans, ön lisans ve
özel eğitim kurslarında verilmektedir. Özellikle meslek yüksekokullarında
animasyon eğitimi ile ilgili programların yaygınlaştığı göze çarpmaktadır.
Animasyon eğitiminde kaliteyi arttırmak için öğretim elemanlarının
düşüncelerinin değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle çalışmada bilgisayar
destekli tasarım ve animasyon eğitimi açısında bakıldığında öğretim
elemanlarının bu alandaki problemlere bakış açısının neler olduğunun bilinmesi
ve çözüm önerilerinin de belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Çalışma
grubunu Türkiye’ deki farklı üniversitelerin Bilgisayar Destekli Tasarım ve
Animasyon Programında eğitim vermekte olan 10 öğretim elemanı oluşturmaktadır.
Öğretim elemanlarına göre animasyon eğitimini; 3b ürün oluşturma, sanal
ortamlar için modelleme ve karakter tasarımı, teknolojinin tasarıma dönüşmesi,
canlandırma ile ilgili programların öğretilmesi, desteklenmesi gereken bir
alan, sektörün yetişmiş eleman ihtiyacını sağlamak olarak belirtmişlerdir.
Ayrıca öğretim elemanları animasyon stüdyolarının sektör gelişimine katkıları
konusunda ve bu konudaki düşüncelerinde pahalı eğitimler, web üzerinden eğitim
ve tanıtım şeklinde olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Öğretim elemanları
animasyon eğitimi alacak öğrencilerde sanatsal ruh yapısı ve yeteneği, hayal
gücü, çizim yeteneği, görsel yetenek, özgün düşünce, dil yeterliliği,
araştırmacı ve üretken, sayısal zekâ gibi özelliklerin olmasını gerektiğini
belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |