Yıl 2019, Cilt 4 , Sayı 2, Sayfalar 145 - 152 2019-12-25

Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları

Yusuf TAŞKIN [1]


Bu çalışmanın amacı, Yılmaz Özakpınar tarafından kaleme alınan "Öğrenme: Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları" adlı eseri eğitim yönünden incelemektir. Kitap ön söz, sekiz bölüm ve son sözden oluşmaktadır. Bu bölümler detaylı şekilde incelenmiş ve eğitimsel iletileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kitap, başta farklı kademelerdeki öğrenciler olmak üzere öğretmenler, veliler kısaca eğitim camiasının tüm paydaşlarının faydalanabileceği bir eserdir. Birçok insan başarıya ulaşmak için azımsanamayacak miktarda emek, zaman ve para harcamaktadır. İşte bu kitapla Özakpınar, insanlara çalışmaları boşa gitmesin diye verimli çalışabilmenin yollarını göstermektedir.
Yılmaz Özakpınar, Öğrenme, Kitap incelemesi, verimli ders çalışma
  • KAYNAKÇA
  • Alin, L. H. (1997). The memory laws of Jost. Göteborg Psychological Reports, 27(1), 1-21. https://www.science.gu.se/digitalAssets/1286/1286080_gpr97_nr1.pdf
  • Arıcı, A. F. (2018). Okuma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Cüceloğlu, D. (2012). İnsan ve davranışı-psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Doğan, Y. (2007). İlköğretim ikinci kademede dil becerisi olarak dinlemeyi geliştirme çalışmaları (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Göğüş, B. (1978). Orta dereceli okullarımızda Türkçe ve yazın eğitimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Mackay, I. (1997). Dinleme Becerisi (Çev. Aksu Bora ve Onur Cançolak). Ankara: İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri.
  • Özakpınar, Y. (2016). Öğrenme: Verimli zihinsel çalışmanın psikolojik koşulları. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Kitap İncelemeleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-1026-9997
Yazar: Yusuf TAŞKIN (Sorumlu Yazar)
Kurum: YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 25 Aralık 2019

Bibtex @karar İncelemesi { turkegitimdergisi632478, journal = {Türkiye Eğitim Dergisi}, issn = {}, eissn = {2587-1390}, address = {}, publisher = {Ali Fuat ARICI}, year = {2019}, volume = {4}, pages = {145 - 152}, doi = {}, title = {Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları}, key = {cite}, author = {TAŞKIN, Yusuf} }
APA TAŞKIN, Y . (2019). Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları. Türkiye Eğitim Dergisi , 4 (2) , 145-152 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkegitimdergisi/issue/50695/632478
MLA TAŞKIN, Y . "Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları". Türkiye Eğitim Dergisi 4 (2019 ): 145-152 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkegitimdergisi/issue/50695/632478>
Chicago TAŞKIN, Y . "Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları". Türkiye Eğitim Dergisi 4 (2019 ): 145-152
RIS TY - JOUR T1 - Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları AU - Yusuf TAŞKIN Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Türkiye Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 145 EP - 152 VL - 4 IS - 2 SN - -2587-1390 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Türkiye Eğitim Dergisi Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları %A Yusuf TAŞKIN %T Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları %D 2019 %J Türkiye Eğitim Dergisi %P -2587-1390 %V 4 %N 2 %R %U
ISNAD TAŞKIN, Yusuf . "Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları". Türkiye Eğitim Dergisi 4 / 2 (Aralık 2019): 145-152 .
AMA TAŞKIN Y . Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları. TED. 2019; 4(2): 145-152.
Vancouver TAŞKIN Y . Yılmaz Özakpınar ın Gözüyle Öğrenme, Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları. Türkiye Eğitim Dergisi. 2019; 4(2): 152-145.