Bu çalışmanın amacı, Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda duyuşsal alana uygun olarak kazanımların nasıl hazırlanacağını belirlemektir. Bu kapsamda incelikle öğretim programında duyuşsal alana uygun kazanımların olup olmadığı incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda programda duyuşsal alana oldukça az yer verildiği belirlenmiştir. Bu sonuçtan hareketle duyuşsal alan taksonomisine uygun olarak kazanımların nasıl hazırlanacağı üzerinde durulmuştur. Bu kapsamda taksonominin alma, yanıtlama-tepkide bulunma, değer verme, düzenleme ve niteleme/içselleştirme kategorileri ile programdaki değer ve temalar arasındaki ilişki incelenmiştir. Sonraki aşamada tema ve değerler esas alınarak taksonominin duyuşsal kategorilerine uygun olarak 5. sınıftan 8. sınıfa kadar kazanımlar hazırlanmıştır. Yapılan bu tasarlama sonucunda programda kazanımların hazırlanmasında duyuşsal alandan yararlanabileceği belirlenmiştir. Özellikle tema ve değer eğitimi için duyuşsal alan kategorilerinin etkili ve işlevsel olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçtan hareketle Türkçe dersi öğretim programında duyuşsal alanın beş kategorisinden yararlanabileceği önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |