Eğitimin amaçlarından biri de bireyleri çağın koşullarına ve yaşadığı topluma uygun bir şekilde yetiştirmektir. Bunun için yeni yaklaşım, yöntem ve modellerden yararlanarak bireylere yaşanılan yüzyılın gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak önem arz etmektedir. Verilen eğitimler, belirli bir plan ve program çerçevesinde bireylere aktarılmaktadır. Öğretim programları bünyesindeki kazanımların aktarımı aşamasında bireylerden belli başarılar elde etmesi istenmektedir. Eğitim ortamındaki bu başarı ise akademik başarı olarak tanımlanmaktadır. Araştırmada Türkçe öğretiminde akademik başarı üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin eğilimlerini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerden olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağı, Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi arşivinde yer alan 2012 ile 2022 yılları arasındaki konuyla ilgili, erişim izni açık olan tezlerden oluşmuştur. Veri toplama sürecinde doküman inceleme tekniğinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularından hareketle 72 yüksek lisans, 27 doktora tezi olmak üzere toplam 99 lisansüstü çalışmaya erişilmiştir. Konuyla ilgili en fazla 2019 yılında çalışma hazırlanmıştır. Araştırmaya dâhil olan tezlerin en fazla Atatürk Üniversitesi’nde tamamlandığı, tamamlanan tezlerin en fazla Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında hazırlandığı görülmüştür. Ayrıca hazırlanan çalışmalara en fazla doktor öğretim üyelerinin danışmanlık yaptığı, çalışmalarda en fazla nicel desenli çalışmaların tercih edildiği, konu olarak ise daha çok okuma ve yazma üzerine çalışmalar hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |