BibTex RIS Kaynak Göster

Kuantum Paradigmasının Lise Fizik Dersi Öğretim Programına Yansımaları

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 21, 01.08.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, Lise 9-12. sınıflar Fizik Dersi Öğretim Programlarını, kuantum paradigması bağlamında, öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırma 2013–2014 eğitim-öğretim yılında, Adana, Bartın, Elazığ, Hatay, Kayseri, Malatya, Trabzon il merkezlerindeki resmi liselerde görev yapan fizik öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Veriler, likert tipi maddelerden oluşan ölçeklerle elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistiki teknikler kullanılmıştır.Araştırmada, verilerin analizinden ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: Lise 9-12. sınıflar Fizik Dersi Öğretim Programları, kuantum ve Newton paradigmalarından sadece birisine göre değil, her iki paradigma da dikkate alınarak holistik bir epistemolojik yaklaşımla geliştirilmiştir. Program kazanımları ile içerik öznel bilgi anlayışına daha yakındır. Ancak programların bu doğası, uygulamaya tam olarak yansıtılamamaktadır. Bunun sebepleri olarak öngörülen sürenin yetersizliği gösterilmiştir. Öğretmenler, fizik derslerini öğrenci odaklı, işlerken; programın ölçme-değerlendirme öğesini, kısmen uygulamaktadırlar.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA88GJ87BA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

AYŞENUR Kuloğlu Bu kişi benim

Burhan Akpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kuloğlu, A., & Akpınar, B. (2016). Kuantum Paradigmasının Lise Fizik Dersi Öğretim Programına Yansımaları. Turkish Journal of Educational Studies, 3(2), 1-21.