Mesleklerin cinsiyetlere göre tasnif edilmesi, tarihten günümüze sosyal yaşamın temel bir sorunu olarak dikkat çekmiştir. Anaokulu öğretmenliği de özellikle ülkemizde bayanlara özgü bir işkolu olarak algılanmaktadır. Toplum tarafından daha ziyade “bayan mesleği” şeklinde değerlendirilen bu işkollu, birçok alanda olduğu gibi erkekler tarafından da son zamanlarda tercih edilmeye başlanmıştır. Ancak erkeklerin söz konusu bu mesleği seçerken ve icra ederken “cinsiyetçilik” sorunuyla karşılaştıkları bilinmektedir. Sorunun diğer bir boyutu ise muhatapların özellikle iletişimsel ortamlarda ayrımcılıkla karşılaşmalarıdır.Bu araştırmanın amacı; mesleği icra eden öğretmenlerin ve velilerin bu mesleğe ilişkin kanaatlerini belirlemek ve sorunun nedenlerini ortaya koyarak anlamaya çalışmaktır. Adı geçen mesleğin kadınlara özgü bir meslek olarak algılandığı ve velilerin erkek anaokulu öğretmenlerine çocuklarını emanet ederken çekinceli davrandıkları temel hipotezlerinden hareket edilerek ve survey yöntemine dayalı yürütülen bu araştırma bir anket uygulamasıyla desteklenmiş ve bu varsayımlar test edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda; özellikle iletişimsel ortamlar açısından ortaya konulan hipotezleri destekler mahiyette önemli verilere ulaşılmıştır
Erkek Anaokulu Öğretmenliği Cinsiyet Ayrımcılığı Mesleki Cinsiyet Ayrımcılığı.
It has always been a concern for social life that the occupations are
appreciated according to gender. Being a nursery school teacher has always been
attributed to women in our country. This line of work, which is more often regarded
as “a women's profession” by the society, has recently begun to be preferred by men
as well as many other areas. However, it is known that men face the problem of 'sex
discrimination' when choosing and practicing this profession. Another dimension of
the problem is that the respondents face discrimination especially in the
communicative environment.
The purpose of this research is to determine the beliefs of the teachers who
perform this profession and the parents and try to understand the causes of the
problem. In the research, it is based on the basic hypotheses that, kindergarten
teaching profession is perceived as a profession unique to women and the parents
are hesitant in entrusting their children to male kindergarten teachers. Survey-based
research; was supported by a questionnaire and the assumptions were tried to be
tested. As a result of the research; it has been reached significant data especially
about the hypotheses put forward in support of the communicative environment.
Male Kindergarten Teaching Sex Discrimination Occupational Sex Discrimination.
Diğer ID | JA44RV76GK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 3 |