Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Dersi Öğretim Programının (Ortaokul 5-8. Sınıflar) Matematiksel Model Kullanımı Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 3, 66 - 81, 30.10.2018
https://doi.org/10.33907/turkjes.452890

Öz

Matematik Dersi
Öğretim Programı’nda öğrencilerin kişisel, sosyal, akademik ve iş hayatlarında
ihtiyaç duyacakları yetkinliklerden birinin matematiksel yetkinlik olduğu
belirtilmektedir. Matematiksel yetkinlik, düşünme ve sunmanın (formüller,
modeller, kurgular, grafikler ve tablolar) matematiksel modlarını farklı
derecelerde kullanma becerisini içermektedir. Bu doğrultuda, araştırmada Matematik
Dersi Öğretim Programı’nın (Ortaokul 5-8. sınıflar) matematiksel model
kullanımı bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2018 yılında Talim
Terbiye Kurulunca yayımlanan Matematik Dersi Öğretim Programı’nın analizinden
elde edilmiştir. Veri analizi sürecinde programda yer alan öğrenme alanları,
kazanımlar ve kazanımlara yönelik açıklamalar matematiksel model kullanımı bakımından
incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, Matematik Dersi Öğretim Programı’nın hem kazanımlarında hem de
kazanımlara yönelik açıklamalarda matematiksel model kullanımına yeterli
seviyede yer verilmediği belirlenmiştir. Kazanımlardan ziyade, kazanımlara
yönelik açıklamalarda matematiksel model kullanımına daha çok yer verildiği
görülmüştür. Matematiksel model kullanımının en çok sekizinci, en az ise
altıncı ve yedinci sınıf kazanımlarında yer aldığı saptanmıştır. Ayrıca, beşinci,
yedinci ve sekizinci sınıf kazanımlarında matematiksel model kullanımının en
çok veri işleme öğrenme alanında, altıncı sınıf kazanımlarında ise geometri ve
ölçme öğrenme alanında yer aldığı belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Akgün, L., Çiltas, A., Deniz D., Bayrakdar Çiftçi, Z., & Işık, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 1-34.Albayrak, M. (2017). 1990 ve 2017 ilkokul matematik dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 685-701.Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 ilkokul matematik dersi öğretim programları ile 2017 ilkokul matematik dersi öğretim programı karşılaştırması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1219-1258.Berry, J., & Houston, K. (1995). Mathematical modelling. Bristol: J. W. Arrowsmith Ltd.Bilen, N., & Çiltaş, A. (2015). Ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programı’nın öğretmen görüşlerine göre matematiksel model ve modelleme açısından incelemesi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 40-54.Blum, W. (2002). ICMI Study 14: Applications and modelling in mathematics education -Discussion document. Educational Studies in Mathematics, 51, 149-171.Blum, W., & Ferri, R. B. (2009). Mathematical modeling: Can it be taught and learnt? Journal of Mathematical Modeling and Applications, 1(1), 45-58.Bowen, A. G. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.Çelik, S., Kul, Ü. & Çalık Uzun, S. (2018). Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 775-795.Çiltaş, A., Demirci, G., & Güler, G. (2018). 7. sınıf öğrencilerinin zekâ türlerine göre matematiksel modelleme problemi çözebilme becerilerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 889-903.Çiltaş, A., & Işık A. (2013). Matematiksel modelleme yoluyla öğretimin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının modelleme becerileri üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, 1177-1194.Danişman, Ş., & Karadağ, E. (2015). Öğrenme alanları ve kazanımlar bağlamında 2005 ve 2013 beşinci sınıf matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,6(3), 380-398.Deniz, D., & Akgün, L. (2017). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme yöntemi ve uygulamalarına yönelik görüşleri. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 95-117.Didiş-Kabar, M. G., & İnan, M. (2018). Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin matematikselleştirme süreçleri ve matematiksel modellerinin incelenmesi: Çim biçme problemi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. Advance online publication.Doruk, B. K. (2012). Değerler eğitimi için kullanışlı bir araç olarak matematiksel modelleme etkinlikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1653-1672.English, L. D. (2006). Mathematical modeling in the primary school: Children's construction of a consumer guide, Educational Studies in Mathematics, 63(3), 303-323.English, L. D. (2013). Complex modelling in the primary and middle school years: An interdisciplinary approach. In G. A. Stillman, G. Kaiser, W. Blum & J. P. Brown (Eds.), Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice (pp. 491-505). Dordrecht: Springer.Erbaş A., Kertil, M., Çetinkaya, B., Çakıroğlu, E., Alacacı, C., & Baş, S. (2014). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(4), 1-21.Eric, C. C. M. (2009). Mathematical modelling as problem solving for children in the Singapore mathematics classrooms. Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia, 32(1), 36-61.Ferreira, L. H. D., & Jacobini, O. R. (2009). Mathematical modelling: From classroom to the real world. In M. Blomhøj, & S. Carreira (Ed.), Mathematical applications and modelling in the teaching and learning of mathematics (pp. 35-46). Roskilde: Roskilde University.Ferri, R. B., & Blum, W. (2013). Barriers and motivations of primary teachers for implementing modelling in mathematics lessons. Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Antalya, Turkey.Frejd, P. (2012). Teachers’ conceptions of mathematical modelling at Swedish Upper Secondary school. Journal of Mathematical Modelling and Application, 1(5), 17-40.Gilbert, J., & Boulter, C. (1998). Models in explanations, Part 1: Horses for courses? International Journal Science Education, 20(1), 83-97.Gilbert, J.K., Boulter, C.J. & Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and indesign and technology education. In J.K. Gilbert & C.J. Boulter (Eds.), Developing models in science education (pp. 3–18). Dordrecht: Kluwer Academic PublishersGravemeijer, K., & Stephan, M. (2002). Emergent models as an instructional design heuristic. In K. Gravemeijer, R. Lehrer, B. Oers, & L. Verschaffel (Eds.), Symbolizing, modeling and tool use in mathematics education (pp. 145-169). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.Haines, C., & Crouch, R. (2007). Mathematical modeling and applications: Ability and competence frameworks. In W. Blum, P. L. Galbraith, H. Henn, & M. Niss (Eds.), Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI study (pp. 417-424). New York, NY: Springer.Hıdıroğlu, Ç. N., & Hıdıroğlu, Y. Ö. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modellemede oluşturdukları gerçek yaşam problem durumu modelleri. İlköğretim Online, 16(4), 1702-1731.Işık N., & Pilten P. (2017). The effects of mathematical modelling activities on the difficulty perception of numbers sense and achievement among 4th graders. European Journal of Education Studies, 3(1), 91-111.İncikabı, L. vd. (2016). Ortaokul matematik dersi öğretim programı kazanımlarının Tımss bilişsel alanlarına göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 15(4), 1149-1163.Kablan, Z., Baran, T., & Hazer, Ö. (2013). İlköğretim matematik 6-8 öğretim programında hedeflenen davranışların bilişsel süreçler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 347-366. Kal, F. M. (2013). Matematiksel modelleme etkinliklerinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problemi çözme tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.Kapur, J. N. (1998). Mathematical modeling. New Delhi: New ageinternational(P) Ltd.,Publishers.Lehrer, R., & Schauble, L. (2007). A developmental approach for supporting the epistemology of modeling. In W. Blum, P. L. Galbraith, H-W. Henn, & M. Niss (Eds.), Modeling and applications in mathematics education (pp. 153-160). New York, NY: Springer.Lesh, R., & Doerr, H. M. (2003). Foundations of a models and modeling perspective on mathematics teaching, learning, and problem solving. In R. Lesh, & H. M. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.Miles, B., M., & Huberman, A., M. (1994). Qualitative data analysis (21nd ed.). London: Sage Publication.Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.Mumcu, H. Y., & Baki, A. (2017). Matematiği kullanma aktivitelerinde lise öğrencilerinin matematiksel modelleme becerilerinin yorumlanması. OMÜ Eğt. Fak. Derg., 36(1), 7-33.National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.Organization for Economic Co-operation and Development. (2003). The PISA 2003 assessment framework. [Çevrimiçi: http://www.oecd.org/edu/school/programmeforinternationalstudentassessmentpisa/33694881.pdf], Erişim tarihi: 23 Kasım 2017.Organization for Economic Co-operation and Development. (2017). PISA 2015 results (Volume V): Collaborative problem solving, PISA. Paris: OECD Publishing.Organization for Economic Co-operation and Development. (2018). PISA 2015 results in focus. [Çevrimiçi: https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf], Erişim tarihi: 15 Haziran 2018.Özdemir, E., Üzel, D., & Özsoy, N. (2017). An investigation of teachers’ views on applicability of modeling in mathematics courses. Journal of Education and Training Studies, 5(5), 145-155.Özdemir, S. M., Altıok, S., & Baki, N. (2015). Bloom’un yenilenmiş taksonomisine göre sosyal bilgiler öğretim programı kazanımlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 363-375.Özer, A. Ö., & Bukova-Güzel, E. (2016). Öğrenci, öğretmen adayı ve öğretmenlerin bakış açısından matematiksel modelleme problemleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 57-73,Schwarz, B., & Kaiser, G. (2007). Mathematıcal modelling in school – experiences from a project integrating school and university.[Çevrimiçi: http://www.erzwiss. uni-hamburg.de/personal/gkaiser/pdf-publist/cerme5_ Schwarz-kaiser.pdf], Erişim tarihi: 12 Mayıs 2017.Swetz, F., & Hartzler J. S. (1991). Mathematical modeling in the secondary school curriculum. Reston, Virginia: NCTM.Sriraman, B. (2006). Conceptualizing the model-eliciting perspective of mathematical problem solving. In M. Bosch (Ed.), Proceedings of theFourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education(CERME 4) (pp. 1686-1695). SantFeliu de Guíxols, Spain: FUNDEMI IQS, Universitat RamonLlull.Swan, M., Turner, R., Yoon, C., & Muller, E. (2007). The roles of modelling in learning mathematics. In W. Blum, P. L. Galbraith, H. W. Henn ve M. Niss (Eds.), Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI Study (pp. 275-284). New York: Springer.Şahin, N. & Eraslan, A. (2016). Ortaokul öğrencilerin modelleme deneyimleri: Kağıttan uçak yapma yarışması problemi. Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 34-44.Şahin, N., & Eraslan, A. (2017). Fourth-grade primary school students’ thought processes and challenges encountered during the butter beans problem. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(1), 105-127.Şen, Ö. (2017). Matematik dersi ortaokul öğretim programlarının karşılaştırılması: 2009-2013-2017. Curr Res Educ, 3(3), 116-128.Taş, U. E., Arıcı, Ö., Ozarkan, H. B., & Özgürlük, B. (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu. Ankara: MEB. Turner, R. (2007). Modelling and applications in PISA. In W. Blum, P. Galbraith, H.-W. Henn, & M. Niss (Eds.), Modelling and Applications in Mathematics Education, The 14. ICMI Study (pp. 433-440). New York: Springer.Urhan, S., & Dost, Ş. (2016). Matematiksel modelleme etkinliklerinin derslerde kullanımı: Öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1279-1295.Verschaffel, L., Greer, B., & De Corte, E. (2002). Everyday knowledge and mathematical modeling of school word problems. In K. P. Gravemeijer, R. Lehrer,H. J. van Oers, & L. Verschaffel (Eds.), Symbolizing, modeling and tool use in mathematics education (pp. 171-195). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.Yanık, H. B., Bağdat, O., & Koparan, M. (2017). Ortaokul öğretmen adaylarının matematiksel modelleme problemlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 5(1), 80-101.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, Z., & Işık, A. (2014). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 581-600.Yu, S. Y. & Chang, C. K. (2011). What did taiwan mathematics teachers think of model- eliciting activities and modelling teaching?. In G. Kaiser, W. Blum, R. B. Ferri and G. Stillman (Eds.), Trends in teaching and learning of mathematical modelling: ICTMA 14 (pp. 147-156). Netherlands: Springer.Zbiek, R. M., & Conner, A. (2006). Beyond motivation: Exploring mathematical modeling as a context for deepening students’ understandings of curricular mathematics. Educational Studies in Mathematics, 63, 89-112.

Investigation of the Mathematics Curriculum (Secondary School 5th-8th Students) in the Context of the Use Of Mathematical Models

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 3, 66 - 81, 30.10.2018
https://doi.org/10.33907/turkjes.452890

Öz

It has been
reported that one of the competencies that students need in personal, social,
academic and business life is mathematical competence in mathematics
curriculum. Mathematical competence includes the ability to use mathematical
modes of thinking and presentation (formulas, models, fiction, graphics and
tables) at different levels. 
For this
purpose, it was aimed to investigate mathematical models usage of mathematics
curriculum (Secondary School 5th-8th Students) in this
research.  Document analysis was used in
qualitative research methods. The data of the study were obtained from the
analysis of the mathematics curriculum published by Education and Training
Board in 2018. During the data analysis process, learning areas, acquisitions
and explanations for acquisitions in the mathematics curriculum were examined
in terms of mathematical model usage (MMU). According to research findings, it
has been determined that MMU was not included in sufficient level in the
explanations for the acquisitions and acquisitions of the mathematics
curriculum. Rather than the acquisitions, it was seen that MMU was given more
place in explanations for acquisitions. It has been determined that MMU was
included in the eighth grade class acquisitions, while MMU was found to be at
least in the sixth and seventh class acquisitions. It was also found that MMU
was most involved in data processing learning area in fifth, seventh and eighth
grade acquisitions. Moreover, in the sixth grade acquisitions of the MMU, it
was determined that it took place mostly in the field of geometry and
measurement learning.

Kaynakça

  • Akgün, L., Çiltas, A., Deniz D., Bayrakdar Çiftçi, Z., & Işık, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 1-34.Albayrak, M. (2017). 1990 ve 2017 ilkokul matematik dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 685-701.Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 ilkokul matematik dersi öğretim programları ile 2017 ilkokul matematik dersi öğretim programı karşılaştırması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1219-1258.Berry, J., & Houston, K. (1995). Mathematical modelling. Bristol: J. W. Arrowsmith Ltd.Bilen, N., & Çiltaş, A. (2015). Ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programı’nın öğretmen görüşlerine göre matematiksel model ve modelleme açısından incelemesi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 40-54.Blum, W. (2002). ICMI Study 14: Applications and modelling in mathematics education -Discussion document. Educational Studies in Mathematics, 51, 149-171.Blum, W., & Ferri, R. B. (2009). Mathematical modeling: Can it be taught and learnt? Journal of Mathematical Modeling and Applications, 1(1), 45-58.Bowen, A. G. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.Çelik, S., Kul, Ü. & Çalık Uzun, S. (2018). Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 775-795.Çiltaş, A., Demirci, G., & Güler, G. (2018). 7. sınıf öğrencilerinin zekâ türlerine göre matematiksel modelleme problemi çözebilme becerilerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 889-903.Çiltaş, A., & Işık A. (2013). Matematiksel modelleme yoluyla öğretimin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının modelleme becerileri üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, 1177-1194.Danişman, Ş., & Karadağ, E. (2015). Öğrenme alanları ve kazanımlar bağlamında 2005 ve 2013 beşinci sınıf matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,6(3), 380-398.Deniz, D., & Akgün, L. (2017). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme yöntemi ve uygulamalarına yönelik görüşleri. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 95-117.Didiş-Kabar, M. G., & İnan, M. (2018). Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin matematikselleştirme süreçleri ve matematiksel modellerinin incelenmesi: Çim biçme problemi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. Advance online publication.Doruk, B. K. (2012). Değerler eğitimi için kullanışlı bir araç olarak matematiksel modelleme etkinlikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1653-1672.English, L. D. (2006). Mathematical modeling in the primary school: Children's construction of a consumer guide, Educational Studies in Mathematics, 63(3), 303-323.English, L. D. (2013). Complex modelling in the primary and middle school years: An interdisciplinary approach. In G. A. Stillman, G. Kaiser, W. Blum & J. P. Brown (Eds.), Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice (pp. 491-505). Dordrecht: Springer.Erbaş A., Kertil, M., Çetinkaya, B., Çakıroğlu, E., Alacacı, C., & Baş, S. (2014). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(4), 1-21.Eric, C. C. M. (2009). Mathematical modelling as problem solving for children in the Singapore mathematics classrooms. Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia, 32(1), 36-61.Ferreira, L. H. D., & Jacobini, O. R. (2009). Mathematical modelling: From classroom to the real world. In M. Blomhøj, & S. Carreira (Ed.), Mathematical applications and modelling in the teaching and learning of mathematics (pp. 35-46). Roskilde: Roskilde University.Ferri, R. B., & Blum, W. (2013). Barriers and motivations of primary teachers for implementing modelling in mathematics lessons. Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Antalya, Turkey.Frejd, P. (2012). Teachers’ conceptions of mathematical modelling at Swedish Upper Secondary school. Journal of Mathematical Modelling and Application, 1(5), 17-40.Gilbert, J., & Boulter, C. (1998). Models in explanations, Part 1: Horses for courses? International Journal Science Education, 20(1), 83-97.Gilbert, J.K., Boulter, C.J. & Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and indesign and technology education. In J.K. Gilbert & C.J. Boulter (Eds.), Developing models in science education (pp. 3–18). Dordrecht: Kluwer Academic PublishersGravemeijer, K., & Stephan, M. (2002). Emergent models as an instructional design heuristic. In K. Gravemeijer, R. Lehrer, B. Oers, & L. Verschaffel (Eds.), Symbolizing, modeling and tool use in mathematics education (pp. 145-169). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.Haines, C., & Crouch, R. (2007). Mathematical modeling and applications: Ability and competence frameworks. In W. Blum, P. L. Galbraith, H. Henn, & M. Niss (Eds.), Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI study (pp. 417-424). New York, NY: Springer.Hıdıroğlu, Ç. N., & Hıdıroğlu, Y. Ö. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modellemede oluşturdukları gerçek yaşam problem durumu modelleri. İlköğretim Online, 16(4), 1702-1731.Işık N., & Pilten P. (2017). The effects of mathematical modelling activities on the difficulty perception of numbers sense and achievement among 4th graders. European Journal of Education Studies, 3(1), 91-111.İncikabı, L. vd. (2016). Ortaokul matematik dersi öğretim programı kazanımlarının Tımss bilişsel alanlarına göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 15(4), 1149-1163.Kablan, Z., Baran, T., & Hazer, Ö. (2013). İlköğretim matematik 6-8 öğretim programında hedeflenen davranışların bilişsel süreçler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 347-366. Kal, F. M. (2013). Matematiksel modelleme etkinliklerinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problemi çözme tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.Kapur, J. N. (1998). Mathematical modeling. New Delhi: New ageinternational(P) Ltd.,Publishers.Lehrer, R., & Schauble, L. (2007). A developmental approach for supporting the epistemology of modeling. In W. Blum, P. L. Galbraith, H-W. Henn, & M. Niss (Eds.), Modeling and applications in mathematics education (pp. 153-160). New York, NY: Springer.Lesh, R., & Doerr, H. M. (2003). Foundations of a models and modeling perspective on mathematics teaching, learning, and problem solving. In R. Lesh, & H. M. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.Miles, B., M., & Huberman, A., M. (1994). Qualitative data analysis (21nd ed.). London: Sage Publication.Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.Mumcu, H. Y., & Baki, A. (2017). Matematiği kullanma aktivitelerinde lise öğrencilerinin matematiksel modelleme becerilerinin yorumlanması. OMÜ Eğt. Fak. Derg., 36(1), 7-33.National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.Organization for Economic Co-operation and Development. (2003). The PISA 2003 assessment framework. [Çevrimiçi: http://www.oecd.org/edu/school/programmeforinternationalstudentassessmentpisa/33694881.pdf], Erişim tarihi: 23 Kasım 2017.Organization for Economic Co-operation and Development. (2017). PISA 2015 results (Volume V): Collaborative problem solving, PISA. Paris: OECD Publishing.Organization for Economic Co-operation and Development. (2018). PISA 2015 results in focus. [Çevrimiçi: https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf], Erişim tarihi: 15 Haziran 2018.Özdemir, E., Üzel, D., & Özsoy, N. (2017). An investigation of teachers’ views on applicability of modeling in mathematics courses. Journal of Education and Training Studies, 5(5), 145-155.Özdemir, S. M., Altıok, S., & Baki, N. (2015). Bloom’un yenilenmiş taksonomisine göre sosyal bilgiler öğretim programı kazanımlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 363-375.Özer, A. Ö., & Bukova-Güzel, E. (2016). Öğrenci, öğretmen adayı ve öğretmenlerin bakış açısından matematiksel modelleme problemleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 57-73,Schwarz, B., & Kaiser, G. (2007). Mathematıcal modelling in school – experiences from a project integrating school and university.[Çevrimiçi: http://www.erzwiss. uni-hamburg.de/personal/gkaiser/pdf-publist/cerme5_ Schwarz-kaiser.pdf], Erişim tarihi: 12 Mayıs 2017.Swetz, F., & Hartzler J. S. (1991). Mathematical modeling in the secondary school curriculum. Reston, Virginia: NCTM.Sriraman, B. (2006). Conceptualizing the model-eliciting perspective of mathematical problem solving. In M. Bosch (Ed.), Proceedings of theFourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education(CERME 4) (pp. 1686-1695). SantFeliu de Guíxols, Spain: FUNDEMI IQS, Universitat RamonLlull.Swan, M., Turner, R., Yoon, C., & Muller, E. (2007). The roles of modelling in learning mathematics. In W. Blum, P. L. Galbraith, H. W. Henn ve M. Niss (Eds.), Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI Study (pp. 275-284). New York: Springer.Şahin, N. & Eraslan, A. (2016). Ortaokul öğrencilerin modelleme deneyimleri: Kağıttan uçak yapma yarışması problemi. Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 34-44.Şahin, N., & Eraslan, A. (2017). Fourth-grade primary school students’ thought processes and challenges encountered during the butter beans problem. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(1), 105-127.Şen, Ö. (2017). Matematik dersi ortaokul öğretim programlarının karşılaştırılması: 2009-2013-2017. Curr Res Educ, 3(3), 116-128.Taş, U. E., Arıcı, Ö., Ozarkan, H. B., & Özgürlük, B. (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu. Ankara: MEB. Turner, R. (2007). Modelling and applications in PISA. In W. Blum, P. Galbraith, H.-W. Henn, & M. Niss (Eds.), Modelling and Applications in Mathematics Education, The 14. ICMI Study (pp. 433-440). New York: Springer.Urhan, S., & Dost, Ş. (2016). Matematiksel modelleme etkinliklerinin derslerde kullanımı: Öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1279-1295.Verschaffel, L., Greer, B., & De Corte, E. (2002). Everyday knowledge and mathematical modeling of school word problems. In K. P. Gravemeijer, R. Lehrer,H. J. van Oers, & L. Verschaffel (Eds.), Symbolizing, modeling and tool use in mathematics education (pp. 171-195). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.Yanık, H. B., Bağdat, O., & Koparan, M. (2017). Ortaokul öğretmen adaylarının matematiksel modelleme problemlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 5(1), 80-101.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, Z., & Işık, A. (2014). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 581-600.Yu, S. Y. & Chang, C. K. (2011). What did taiwan mathematics teachers think of model- eliciting activities and modelling teaching?. In G. Kaiser, W. Blum, R. B. Ferri and G. Stillman (Eds.), Trends in teaching and learning of mathematical modelling: ICTMA 14 (pp. 147-156). Netherlands: Springer.Zbiek, R. M., & Conner, A. (2006). Beyond motivation: Exploring mathematical modeling as a context for deepening students’ understandings of curricular mathematics. Educational Studies in Mathematics, 63, 89-112.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Erdoğan

Cihan Elmas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2018
Kabul Tarihi 18 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erdoğan, F., & Elmas, C. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programının (Ortaokul 5-8. Sınıflar) Matematiksel Model Kullanımı Bağlamında İncelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 5(3), 66-81. https://doi.org/10.33907/turkjes.452890