Günümüzde, gelişmiş ülkelerinin eğitim sistemlerini
ve eğitim alanındaki reformları takip etmek ülkemiz eğitim sistemimizin
geliştirilmesi sürecine katkıda bulunacaktır. Bu bağlamda Uluslararası
sınavlarda yüksek başarı gösteren beş ülke ile ülkemizin karşılaştırma
çalışması yapılmıştır. Ayrıca, ele alınan diğer ülkelerin ana dil bakımından
farklılık göstermesi neticesinde Kanada ve Türk fen eğitim programı belirlenen
başlıklar çerçevesinde sunulmuştur. Araştırma bir karşılaştırma çalışması olup,
bu karşılaştırma çalışmasını gerçekleştirmede doküman analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, ilk olarak Çin, Finlandiya, Japonya, Kanada, Singapur ve
Türkiye eğitim sistemlerinin fiziki koşulları bakımından benzerlik ya da
farklılıkları, ikinci olarak Türkiye ve Kanada ortaöğretim 8. sınıf fen eğitimi
programlarının benzerlik ya da farklılıkları incelenmiştir. Kanada ve Türkiye
fen eğitim programları kazanım, belirlenen konular ve toplam ders saatleri
bakımından çarpıcı durumlar ortaya çıkarılmıştır. İncelenen ülkelerin fen
eğitimi programında fen okuryazarı birey yetiştirme hedeflerinin ortak olduğu
fakat bunu gerçekleştirmede program bakımından farklılıklar olduğu
saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |