Küresel çapta yaşanan covid-19 salgını sürecinde ülkeler bir dizi önlem planı almıştır. Alınan önlem planları arasında eğitim-öğretim faaliyetlerinin durdurulma kararı da bulunmaktadır. Bu çalışmada, belge tarama yöntemi ile salgının yoğun olarak görüldüğü ülkelerde bulunan üniversitelerin eğitim öğretim faaliyetlerini pandemi sürecinde nasıl yönettiği ve durum çalışması yönteminin program yürütme durum çalışması türü ile Türkiye’ de faaliyet gösteren Fırat üniversitesi örneği incelenmiştir. Sonuç olarak, üniversitelerin eğitim-öğretim sürecinde uzaktan eğitim platformunu kullanmayı seçerek ortak sistemler kullandığı görülmüştür. Avrupa’ da ve Türkiye’de üniversitelerin işleyişlerinin farklı olmasına rağmen seçilen yöntemlerin ve kullanılan servis sağlayıcılarının aynı olduğu görülmüştür. Uzaktan eğitim sürecine geçişte önemli olan unsurların; nitelikli insan gücü, teknoloji okuryazarlığın oranı, teknolojik altyapı durumu, acil durum eylem planı yönetimi olduğu görülmüştür.
Bu çalışma üniversitelerin risk yönetimlerinde değindiği eğitimin belirli bir süre durması riskine karşı yapılabilecekler konusunda ülkelerin, kurumların ve üniversitelerin verdiği reaksiyonları, kullandığı yöntemleri, uygulamalardaki farklılıkları ortaya koymaktadır. Ayrıca bu çalışma Türkiye’ de eğitim-öğretim, ar-ge faaliyetleri gösteren Fırat üniversitesinin pandemi sürecinde aldığı önlemleri ve uzaktan eğitim süreci içinde yapılanları ortaya koyarak pandemi sonrası yapılacak çalışmalara öneriler sunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |