Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 3, 319 - 342, 31.10.2021
https://doi.org/10.33907/turkjes.933298

Öz

Kaynakça

  • Akyol, C. (2017). Metaforların Kullanım Alanları ve Faydaları. B. Kılcan içinde, Metafor ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi (s. 51-92). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aristoteles. (1987). Poetika. (İ. Tunalı, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2019). Dıstance And Face-To-Face Students’ Perceptıons Towards Dıstance Educatıon: A Comparatıve Metaphorıcal Study. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 20(1), 191-207.
  • Balcı, A. (1999). Metaphorical images of school: school perceptions of students teachers and parents from four selected schools. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Bergdahl, N.& Nouri, J. (2020). Covid 19 and Crisis Prompted Distance Education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 1-17. doi:10.1007/s10758-020-09470-6
  • Bozkurt, A. (2020a). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge Ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bredeson, P. V. (1988). Perspectıves On Schools: Metaphors And Management In Educatıon. Educational Administration, 26(3), 293-310.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değrlendirilmesi. (H. Ekşi, Çev.) İstanbul: Edam.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma Deseni. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E. ve Özaydın Özkara, B. (2018). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 8(1), 39-59.
  • Etimolji Türkçe. (2020, 02 06). https://www.etimolojiturkce.com/. https://www.etimolojiturkce.com: https://www.etimolojiturkce.com/kelime/metafor adresinden alındı
  • Fidan, M. (2017). Metaphors of Blended Learning’ Students Regarding the Concept of. International Online Journal of Educational Sciences, 9(1), 276 - 291.
  • Gallo, C. (2019, 10 15). İkna: İki Bin Yıldır Değişmeyen Sanat. Harvard Business Review Türkiye. https://hbrturkiye.com/blog/ikna-iki-bin-yildir-degismeyen-sanat. adresinden alındı
  • Given, L. M. (Ed.). (2008). The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research Methods. London: SAGE Publications.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning adresinden alındı
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322. doi:10.16949/turcomat.75936
  • Keegan, D. (1996). Foundations of Distance Education. New York: Foundations of Distance Education.
  • Kılcan, B. (2017). Eğitim Bilimlerinde Metaforların Veri Toplama Aracı Olarak Kullanılması, Örnek bBir Uygulama. B. Kılcan içinde, Metafor ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi (s. 93-112). Ankara: Pegem Akademi.
  • Lakoff, G., & Johnsen, M. (2003). Metaphors we live by. London: The university of Chicago press.
  • MEB. (2021). T.C. Millî Eğitim Bakanliği Bilim Ve Sanat Merkezleri Yönergesi. 02 04, 2021 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf adresinden alındı
  • Meyer, K. A. (2005). Common Metaphors and Their Impact on Distance Education: What They Tell Us and What They Hide. Teachers College Record, 107(8), 1601-1625.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Nitel Veri Analizi. (S. Akbaba Altun, & A. Ersoy, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A Systems View of Online Learning. Belmont: CA:Wadsworth.
  • Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the Gateway for Digital Learning in Mathematics Education? Contemporary Educatıonal Technology, 12(2), 1-11. doi:10.30935/cedtech/7949
  • Neuman, W. L. (2017). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nical Yaklaşımlar. (S. Özge, Çev.) Ankara: Yayın Odası.
  • Özden, M. (2017). Gömülü Teori. A. Saban, & A. Ersoy içinde, Eğtimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ. ve Öztürk, M. (tarih yok). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 7(2), 294-304. doi:10.5961/jhes.2017.208
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi(55), 459-496.
  • Shuell, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory Into Practice, 29(2), 102-108.
  • Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. North Carolina: Information Age Publishing.
  • Tecer, B. (2019). Varsa Yoksa İletişim. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 1-12.
  • Tuncay, N. ve Özçınar, Z. (2009). Distance Education Students’ “Metaphors”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2883–2888.
  • Tuncay, N., Stanescu, I. A., & Tuncay, M. (2011). A Different Vision in eLearning: Metaphors. Electronic Journal of e-Learning, 9(1), 105-114.
  • UNESCO. (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO. https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge adresinden alındı
  • UNESCO. (2021). UNESCO COVID-19 Education Response Education Sector issue notes. UNESCO. Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J., & Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the COVID-19 outbreak. Lancet, 395(10228), 945-947. doi:10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zhao, H., Chen, L., & Panda, S. (2014). Self-regulated learning ability of Chinese distance learners. British Journal of Educational Technology, 45(5), 941-958. doi:10.1111/bjet.12118

Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 3, 319 - 342, 31.10.2021
https://doi.org/10.33907/turkjes.933298

Öz

Öz
Koronavirüs salgınıyla beraber salgının riskini azaltmak için tüm dünyada eğitim kurumları kapatılmış, eğitim ve öğretimin kesintiye uğramaması adına uzaktan eğitim uygulamaları devreye girmiştir. Şu anda dünya çapında eğitim kurumları öğrenme kayıplarını önlemek için dijital öğrenme ile COVID-19 krizinin etkilerini azaltmaya çalışmaktadır. Bu araştırma, COVID-19 salgını sürecinde okullarında ve BİLSEM’de uzaktan eğitim deneyimleri olan BİLSEM (özel yetenekli) öğrencilerinin “uzaktan eğitim” kavramına ilişkin metaforik algılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan, fenomenoloji araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 Eğitim öğretim yılında Elazığ BİLSEM’e kayıtlı olan 4 ila 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Katılımcıların “uzaktan eğitim” kavramına yönelik olarak geliştirdikleri metaforlar gerekçeleri bakımından incelenmiş kapatılma, kaos, zorluk, yetersizlik, monolog, teknoloji, tıp, sinerji, eğlence, umut, üretkenlik olarak 11 kavramsal tema altında toplanmıştır. BİLSEM öğrencilerinin BİLSEM ’de deneyimledikleri uzaktan eğitim algısının daha olumlu olduğu söylenebilir. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitimde katılımcıların kendilerini soyutlanmış olarak algıladıkları, yüz yüze dersler gibi senkron derslerde etkileşimin olmadığı düşüncesini taşıdıkları ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Akyol, C. (2017). Metaforların Kullanım Alanları ve Faydaları. B. Kılcan içinde, Metafor ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi (s. 51-92). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aristoteles. (1987). Poetika. (İ. Tunalı, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2019). Dıstance And Face-To-Face Students’ Perceptıons Towards Dıstance Educatıon: A Comparatıve Metaphorıcal Study. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 20(1), 191-207.
  • Balcı, A. (1999). Metaphorical images of school: school perceptions of students teachers and parents from four selected schools. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Bergdahl, N.& Nouri, J. (2020). Covid 19 and Crisis Prompted Distance Education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 1-17. doi:10.1007/s10758-020-09470-6
  • Bozkurt, A. (2020a). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge Ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bredeson, P. V. (1988). Perspectıves On Schools: Metaphors And Management In Educatıon. Educational Administration, 26(3), 293-310.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değrlendirilmesi. (H. Ekşi, Çev.) İstanbul: Edam.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma Deseni. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E. ve Özaydın Özkara, B. (2018). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 8(1), 39-59.
  • Etimolji Türkçe. (2020, 02 06). https://www.etimolojiturkce.com/. https://www.etimolojiturkce.com: https://www.etimolojiturkce.com/kelime/metafor adresinden alındı
  • Fidan, M. (2017). Metaphors of Blended Learning’ Students Regarding the Concept of. International Online Journal of Educational Sciences, 9(1), 276 - 291.
  • Gallo, C. (2019, 10 15). İkna: İki Bin Yıldır Değişmeyen Sanat. Harvard Business Review Türkiye. https://hbrturkiye.com/blog/ikna-iki-bin-yildir-degismeyen-sanat. adresinden alındı
  • Given, L. M. (Ed.). (2008). The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research Methods. London: SAGE Publications.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning adresinden alındı
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322. doi:10.16949/turcomat.75936
  • Keegan, D. (1996). Foundations of Distance Education. New York: Foundations of Distance Education.
  • Kılcan, B. (2017). Eğitim Bilimlerinde Metaforların Veri Toplama Aracı Olarak Kullanılması, Örnek bBir Uygulama. B. Kılcan içinde, Metafor ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi (s. 93-112). Ankara: Pegem Akademi.
  • Lakoff, G., & Johnsen, M. (2003). Metaphors we live by. London: The university of Chicago press.
  • MEB. (2021). T.C. Millî Eğitim Bakanliği Bilim Ve Sanat Merkezleri Yönergesi. 02 04, 2021 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf adresinden alındı
  • Meyer, K. A. (2005). Common Metaphors and Their Impact on Distance Education: What They Tell Us and What They Hide. Teachers College Record, 107(8), 1601-1625.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Nitel Veri Analizi. (S. Akbaba Altun, & A. Ersoy, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A Systems View of Online Learning. Belmont: CA:Wadsworth.
  • Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the Gateway for Digital Learning in Mathematics Education? Contemporary Educatıonal Technology, 12(2), 1-11. doi:10.30935/cedtech/7949
  • Neuman, W. L. (2017). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nical Yaklaşımlar. (S. Özge, Çev.) Ankara: Yayın Odası.
  • Özden, M. (2017). Gömülü Teori. A. Saban, & A. Ersoy içinde, Eğtimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ. ve Öztürk, M. (tarih yok). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 7(2), 294-304. doi:10.5961/jhes.2017.208
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi(55), 459-496.
  • Shuell, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory Into Practice, 29(2), 102-108.
  • Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. North Carolina: Information Age Publishing.
  • Tecer, B. (2019). Varsa Yoksa İletişim. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 1-12.
  • Tuncay, N. ve Özçınar, Z. (2009). Distance Education Students’ “Metaphors”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2883–2888.
  • Tuncay, N., Stanescu, I. A., & Tuncay, M. (2011). A Different Vision in eLearning: Metaphors. Electronic Journal of e-Learning, 9(1), 105-114.
  • UNESCO. (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO. https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge adresinden alındı
  • UNESCO. (2021). UNESCO COVID-19 Education Response Education Sector issue notes. UNESCO. Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J., & Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the COVID-19 outbreak. Lancet, 395(10228), 945-947. doi:10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zhao, H., Chen, L., & Panda, S. (2014). Self-regulated learning ability of Chinese distance learners. British Journal of Educational Technology, 45(5), 941-958. doi:10.1111/bjet.12118
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mukadder Boydak Özan

Ahmet Alper Karagözoğlu 0000-0002-5416-7274

Zülfü Yapıcı

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 20 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Boydak Özan, M., Karagözoğlu, A. A., & Yapıcı, Z. (2021). Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi. Turkish Journal of Educational Studies, 8(3), 319-342. https://doi.org/10.33907/turkjes.933298