İlkokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersine İlişkin Görüşleri
Yıl 2022,
Cilt: 9 Sayı: 2, 133 - 157, 31.05.2022
Birsen Serhatlıoğlu
,
Fatma Kalo
Öz
Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Oyun dersi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Elazığ il ve ilçeleri 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 137 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Uzman görüşüne başvurularak hazırlanan görüşme formu 5 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Nitel veriler betimsel analiz yaklaşımıyla değerlendirilmiştir. Araştırma soruları çerçevesinde oluşturulan temalar kategorize edilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin çoğunluğunun Beden Eğitimi ve Oyun ders saatini yeterli bulduğu, ders kapsamında en çok geleneksel oyunları tercih ettikleri, uygulamaların çoğunlukla okul bahçesinde yapıldığını belirttikleri, bu ders için kullanılan materyal, araç-gereçlerin yeterli olduğu ancak farklı materyal kullanmak istediklerini, bu dersi ağırlıklı olarak Matematik ve Fen Bilimleri dersleriyle bağlantılı olarak işlediklerine ilişkin görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Bu sonuçlar ışığında öneriler getirilmiştir.
Kaynakça
- Akınoğlu, O. (2005), "Türkiye'de Uygulanan ve Değişen Eğitim Programlarının Psikolojik Temelleri", Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,(22)
- Al-Zandee, S. S. (2018), "Ortaokul Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Değişim Davranışlarının ve Beden Eğitimi Dersine Yatkınlıklarının Belirlenmesi", Aksaray,Aksaray Üniversitesi
- Aras, Ö. (2013), İlköğretim Kurumları 2.Kademede Öğrenim Gören Öğrenci ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi,(Kars ili örneği).Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi
- Arslan, C., Yücel, A. S., Güllü, M. (2010), "İlköğretim ve Ortaöğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spor ve Oyun Alışkanlıklarının İncelenmesi", Journal of New World Sciences Academy, (5 ,1)
- Arslan, Y. (2008), "Sınıf Öğretmenlerinin 1.Kademe Beden Eğitimi Ders Programlarına ve Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri", Ankara: Hacettepe Üniversitesi
- Ayan, S., Orhan, R. (2018), "Psiko-Motor ve Gelişim Kuramları Açısından Spor Pedagojisi", Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (8, 2)
- Aydın, A. K., Çıta, E. (2015), "Felsefe öğretim programının program geliştirmenin temel öğeleri kapsamında değerlendirilmesi", Dört Ege (8)
- Bağdaşı, Ç. K. (2016), "Erzincan Kenti Çocuk Oyun Alanlarının İncelenmesi" Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3)
- Başal, H. A. (2007), "Geçmiş Yıllarda Türkiye'de Çocuklar Tarafından Oynanan Çocuk Oyunları", Eğitim Fakültesi Dergisi
- Can, S., Çava Kuru, G. (2018), "İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması",Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (20,1)
- Can, S., Çava, G. (2018), "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi",Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8,2)
- Çelik, A., Şahin, M. (2012), "Spor ve Çocuk Gelişimi", International Journal of Social Science, (6)
- Demirel, Ö. (2017), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Pegem Akademi
- Demirel, Ö. (1992), "Türkiye'de Program Geliştirme Uygulamaları", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (7)
- Erdoğdu, M. (2009) İlköğretim 2.Kademe Beden Eğitimi Ders Programının Değerlendirilmesine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri,Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi
- Erkol, A. (2015), Bilecik İlinde Bulunan 7-12.Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Davranışlarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi, Kütahya,Dumlupınar Üniversitesi
- Ertürk, S. (2017), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Edge Akademi
- Esen, G. (2010), İlköğretim Okulları 2.Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine ve Ders Dışı Spor Etkinliklerine Yönelik Tutumlarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Rolü,Marmara Üniversitesi
- Gökalp, M.,Şahenk, S. S., Türkmen, M. (2011), "Beden Eğitimi Derslerinde Uygulanabilecek Çok Kültürlü Oyun Örnekleri", Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi,( 2,1)
Gülüm, V. (2008), Adana İlindeki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarında Uygulanmakta Olan Beden Eğitimi Öğretim Programına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi,Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi
- Güneş, A. (2004), Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Ankara, Pegem Yayıncılık
- Günışık, E. (1973), İlkokullarda Beden Eğitimi,Ankara,Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları Başbakanlık Basım Evi
- Gürbüz, S., Şahin, F. (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık
- Hazar, M. (1996), Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim,Ankara, Tutibay Yayınları
- Kale, R. (2003), Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Ankara,Nobel Yayıncılık
- Karakuş, E. (2005), Resmi Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi Derslerinin Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğrencilerin ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri,(Kırıkkale ili örneği),Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi
- Keskin, N. (2015),Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Öz-Yeterlikleri,Yüksek Lisans Tezi,Karadeniz Teknik Üniversitesi
- Khayyat, H. N. (2015), İlköğretim Okullarında Sağlıkla İlgili Beden Eğitimi Programının Öğrencilerin Fiziksel Uygunluk Düzeylerine Etkisi, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
- Kılçık, M. (2016), İlköğretim Okulları 2.Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi(Düzce Örneği),Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi
- Kılıç, L. (2017), "Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi", İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
- Küçükahmet, L. (2009),Program Geliştirme ve Öğretim,Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
- MEB. (2018), MEB Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı,Ankara
- Özcan, G., Mirzeoğlu, D. (2014), "Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğrenci, Veli ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3,1)
- Özdemir, A. (2010), "Pedagojik ve Ekolojik Yaklaşım İle Düzenlenmiş Çocuk Mekanlarında Avrupa Deneyimi", Bartın Üniversitesi (2)
- Özdemir, S. M. (2009), "Eğitimde Program Değerlendirme ve Türkiye'de Eğitim Programlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (6,2)
- Parsak, B. (2018), "Ortaokul Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarında Uygulanmakta Olan Beden Eğitimi Öğretim Programına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi",Mersin Üniversitesi,
- Pehlivan, H. (2005), Oyun ve Öğrenme, Ankara, Anı Yayıncılık
- Posner, G. (1995), Analyzing The Curriculum, New York, McGraw-Hill
- Sarıdede, Ş. K. (2018), Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi,Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi
- Sayın, E. (2014), Ortaöğretimde Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Bakış Açılarının İncelenmesi,Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi
- Selçuk, Z. (2000), Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
- Senemoğlu, N. (2009),Gelişim Öğrenme ve Öğretim , Ankara:, Pegem Akademi
- Serbes, Ş., Topkaya, İ. (2012) Okul Öncesi Eğitiminde 'Oyun ve Hareket' Etkinlikleri(okul öncesinde psiko-motor alan eğitimi), Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
- Sormaz, F. (2012),Çocukluk,Oyun ve Oyuncak, İstanbul, İkinci Adam Yayınları
- Sönmez, V. (1993), Eğitim Felsefesi,Ankara
- Sönmez, V. (2015),Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı,Ankara,Anı Yayıncılık
- Şimşek, S. (1998), İlköğretim 8.Sınıf Beden Eğitimi Dersinin Öğrencilerin Psiko-motor Gelişimine Katkısı Konusunda Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Öğrencilerin Görüşleri,Yüksek Lisans Tezi,Pamukkale Üniversitesi
- Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., Kılcıgil, E. (2006), "İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi", Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, (4,4)
- Tel, M., Bozkurt, E., Celayir, İ. (2016), "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri",Spor Bilimleri Dergisi, (11,3)
- Türel, G. (1995), "Çocuk Oyun Alanları Tasarımı", Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, (10,1)
- Türkoğlu, Ç. (2016),Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı Hakkındaki Farkındalık Durumlarının İncelenmesi,Doktora Tezi,Gazi Üniversitesi
- Tyler, R. (2013), "Program Geliştirmede Spesifik Yaklaşımlar" (A. Çekin, Dü.) İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, (2,2)
- Yalçın, H. (2009),"Resmi ve Özel İlköğretim Okullarında Uygulanan Yeni İlköğretim Beden Eğitimi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri", Ankara, Ankara Üniversitesi
- Yavuz, N. F. (2016), "Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin Çocukların Hareket Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi",Karabük, Karabük Üniversitesi
Yaylacı, F. (2012), "İlköğretim Okullarında Nasıl Bir Beden Eğitimi Dersi İstiyorum?", Milli Eğitim Dergisi (195)
- Yıldırım, A., Şimşek, H. (2018), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayınevi
- Yılmaz, A. (2012), Ortaöğretim Kurumlarındaki Yönetici,Beden Eğitimi Öğretmeni ve Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşlerin Tespit Edilmesi,Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi
- Yılmaz, U. (2018), "Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Fiziksel Aktivite Engellerine İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi", Akdeniz Üniversitesi
- Yücekaya, M. A. (2017), Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Değerlerinin İncelenmesi,Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi
- Yüksel, S. (1998),Okula Dayalı Program Geliştirme, Gazi Üniversitesi
Primary School Students’ Opinions About Physical Education and Game Lesson
Yıl 2022,
Cilt: 9 Sayı: 2, 133 - 157, 31.05.2022
Birsen Serhatlıoğlu
,
Fatma Kalo
Kaynakça
- Akınoğlu, O. (2005), "Türkiye'de Uygulanan ve Değişen Eğitim Programlarının Psikolojik Temelleri", Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,(22)
- Al-Zandee, S. S. (2018), "Ortaokul Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Değişim Davranışlarının ve Beden Eğitimi Dersine Yatkınlıklarının Belirlenmesi", Aksaray,Aksaray Üniversitesi
- Aras, Ö. (2013), İlköğretim Kurumları 2.Kademede Öğrenim Gören Öğrenci ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi,(Kars ili örneği).Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi
- Arslan, C., Yücel, A. S., Güllü, M. (2010), "İlköğretim ve Ortaöğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spor ve Oyun Alışkanlıklarının İncelenmesi", Journal of New World Sciences Academy, (5 ,1)
- Arslan, Y. (2008), "Sınıf Öğretmenlerinin 1.Kademe Beden Eğitimi Ders Programlarına ve Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri", Ankara: Hacettepe Üniversitesi
- Ayan, S., Orhan, R. (2018), "Psiko-Motor ve Gelişim Kuramları Açısından Spor Pedagojisi", Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (8, 2)
- Aydın, A. K., Çıta, E. (2015), "Felsefe öğretim programının program geliştirmenin temel öğeleri kapsamında değerlendirilmesi", Dört Ege (8)
- Bağdaşı, Ç. K. (2016), "Erzincan Kenti Çocuk Oyun Alanlarının İncelenmesi" Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3)
- Başal, H. A. (2007), "Geçmiş Yıllarda Türkiye'de Çocuklar Tarafından Oynanan Çocuk Oyunları", Eğitim Fakültesi Dergisi
- Can, S., Çava Kuru, G. (2018), "İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması",Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (20,1)
- Can, S., Çava, G. (2018), "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi",Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8,2)
- Çelik, A., Şahin, M. (2012), "Spor ve Çocuk Gelişimi", International Journal of Social Science, (6)
- Demirel, Ö. (2017), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Pegem Akademi
- Demirel, Ö. (1992), "Türkiye'de Program Geliştirme Uygulamaları", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (7)
- Erdoğdu, M. (2009) İlköğretim 2.Kademe Beden Eğitimi Ders Programının Değerlendirilmesine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri,Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi
- Erkol, A. (2015), Bilecik İlinde Bulunan 7-12.Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Davranışlarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi, Kütahya,Dumlupınar Üniversitesi
- Ertürk, S. (2017), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Edge Akademi
- Esen, G. (2010), İlköğretim Okulları 2.Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine ve Ders Dışı Spor Etkinliklerine Yönelik Tutumlarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Rolü,Marmara Üniversitesi
- Gökalp, M.,Şahenk, S. S., Türkmen, M. (2011), "Beden Eğitimi Derslerinde Uygulanabilecek Çok Kültürlü Oyun Örnekleri", Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi,( 2,1)
Gülüm, V. (2008), Adana İlindeki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarında Uygulanmakta Olan Beden Eğitimi Öğretim Programına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi,Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi
- Güneş, A. (2004), Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Ankara, Pegem Yayıncılık
- Günışık, E. (1973), İlkokullarda Beden Eğitimi,Ankara,Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları Başbakanlık Basım Evi
- Gürbüz, S., Şahin, F. (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık
- Hazar, M. (1996), Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim,Ankara, Tutibay Yayınları
- Kale, R. (2003), Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Ankara,Nobel Yayıncılık
- Karakuş, E. (2005), Resmi Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi Derslerinin Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğrencilerin ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri,(Kırıkkale ili örneği),Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi
- Keskin, N. (2015),Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Öz-Yeterlikleri,Yüksek Lisans Tezi,Karadeniz Teknik Üniversitesi
- Khayyat, H. N. (2015), İlköğretim Okullarında Sağlıkla İlgili Beden Eğitimi Programının Öğrencilerin Fiziksel Uygunluk Düzeylerine Etkisi, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
- Kılçık, M. (2016), İlköğretim Okulları 2.Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi(Düzce Örneği),Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi
- Kılıç, L. (2017), "Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi", İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
- Küçükahmet, L. (2009),Program Geliştirme ve Öğretim,Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
- MEB. (2018), MEB Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı,Ankara
- Özcan, G., Mirzeoğlu, D. (2014), "Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğrenci, Veli ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3,1)
- Özdemir, A. (2010), "Pedagojik ve Ekolojik Yaklaşım İle Düzenlenmiş Çocuk Mekanlarında Avrupa Deneyimi", Bartın Üniversitesi (2)
- Özdemir, S. M. (2009), "Eğitimde Program Değerlendirme ve Türkiye'de Eğitim Programlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (6,2)
- Parsak, B. (2018), "Ortaokul Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarında Uygulanmakta Olan Beden Eğitimi Öğretim Programına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi",Mersin Üniversitesi,
- Pehlivan, H. (2005), Oyun ve Öğrenme, Ankara, Anı Yayıncılık
- Posner, G. (1995), Analyzing The Curriculum, New York, McGraw-Hill
- Sarıdede, Ş. K. (2018), Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi,Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi
- Sayın, E. (2014), Ortaöğretimde Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Bakış Açılarının İncelenmesi,Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi
- Selçuk, Z. (2000), Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
- Senemoğlu, N. (2009),Gelişim Öğrenme ve Öğretim , Ankara:, Pegem Akademi
- Serbes, Ş., Topkaya, İ. (2012) Okul Öncesi Eğitiminde 'Oyun ve Hareket' Etkinlikleri(okul öncesinde psiko-motor alan eğitimi), Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
- Sormaz, F. (2012),Çocukluk,Oyun ve Oyuncak, İstanbul, İkinci Adam Yayınları
- Sönmez, V. (1993), Eğitim Felsefesi,Ankara
- Sönmez, V. (2015),Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı,Ankara,Anı Yayıncılık
- Şimşek, S. (1998), İlköğretim 8.Sınıf Beden Eğitimi Dersinin Öğrencilerin Psiko-motor Gelişimine Katkısı Konusunda Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Öğrencilerin Görüşleri,Yüksek Lisans Tezi,Pamukkale Üniversitesi
- Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., Kılcıgil, E. (2006), "İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi", Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, (4,4)
- Tel, M., Bozkurt, E., Celayir, İ. (2016), "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri",Spor Bilimleri Dergisi, (11,3)
- Türel, G. (1995), "Çocuk Oyun Alanları Tasarımı", Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, (10,1)
- Türkoğlu, Ç. (2016),Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı Hakkındaki Farkındalık Durumlarının İncelenmesi,Doktora Tezi,Gazi Üniversitesi
- Tyler, R. (2013), "Program Geliştirmede Spesifik Yaklaşımlar" (A. Çekin, Dü.) İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, (2,2)
- Yalçın, H. (2009),"Resmi ve Özel İlköğretim Okullarında Uygulanan Yeni İlköğretim Beden Eğitimi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri", Ankara, Ankara Üniversitesi
- Yavuz, N. F. (2016), "Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin Çocukların Hareket Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi",Karabük, Karabük Üniversitesi
Yaylacı, F. (2012), "İlköğretim Okullarında Nasıl Bir Beden Eğitimi Dersi İstiyorum?", Milli Eğitim Dergisi (195)
- Yıldırım, A., Şimşek, H. (2018), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayınevi
- Yılmaz, A. (2012), Ortaöğretim Kurumlarındaki Yönetici,Beden Eğitimi Öğretmeni ve Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşlerin Tespit Edilmesi,Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi
- Yılmaz, U. (2018), "Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Fiziksel Aktivite Engellerine İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi", Akdeniz Üniversitesi
- Yücekaya, M. A. (2017), Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Değerlerinin İncelenmesi,Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi
- Yüksel, S. (1998),Okula Dayalı Program Geliştirme, Gazi Üniversitesi