Bu araştırmanın amacı öğretmenlik mesleğindeki itibar kaybı nedenlerini toplum,okul ve basın-yayın organları değişkenleri üzerinden incelemektir.Araştırma nitel araştırma modellerinden görüşme formu ile gerçekleştirilmiştir.. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz dönemindeki 73 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler,öğretmenlerden elden,elektronik posta ve ses kaydı yoluyla toplanmıştır. Katılımcılara öğretmenlik mesleğinin toplumdaki, okuldaki ve basın-yayın organlarındaki itibarına yönelik fikirlerini saptamak amacıyla açık uçlu 4 soru sorulmuştur.Veriler, içerik analizi ile incelenmiştir. Bu bağlamda katılımcı öğretmenlerin öğretmenlik mesleğinin itibarına yönelik görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinde itibar kaybı olduğu belirlenmiştir.
Arapça kökenli olan itibar sözcüğü saygı görme,prestij anlamlarına gelmektedir.Her birey itibar görmek ister.İtibarı hayatın her alanına yayan birey itibarı edindiği meslek ile de edinir.Kişi seçeceği meslekte iyi bir konumda olmak, maddi ve manevi kazanç elde etmek ister ;bu nedenledir ki seçeceği mesleğin toplumdaki itibarını önemser.
Doktorluk,hakimlik,avukatlık,polislik gibi topluma hizmet etmeyi amaçlayan meslek grupları toplum tarafından saygı görürler. Öğretmenlik de toplumsal faydayı amaçlayan bir meslek grubudur,yıllar boyu toplum tarafından saygı görmüştür.Ancak toplanılan veriler ışığında öğretmenlik mesleğinin toplum,okul ve öğretmenler nezdinde bir itibar kaybı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |