Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GOLTERMANN VİYOLONSEL KONÇERTOSU’NUN MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI VİYOLONSEL DERSLERİNDE KULLANILMA DURUMU

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 6, 83 - 93, 15.09.2015

Öz

Betimsel nitelikte olan bu çalışmada, genel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışma, müzik eğitimi anabilim dallarında verilen
viyolonsel eğitimi, 2012-2013 öğretim yılında bu anabilim dallarında
viyolonsel dersleri veren öğretim elemanları ve Georg Eduard
Goltermann Op.65 4 No’lu Sol Majör Viyolonsel Konçertosu ile
sınırlıdır. Çalışmanın örneklem grubunu, Türkiye’deki müzik eğitimi
anabilim dallarında görev yapan 22 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Bu
çalışma, Goltermann konçertonun Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri’nin
Müzik Eğitimi anabilim dallarında verilen viyolonsel eğitiminde
kullanılma durumunun saptanması amacıyla yapılmıştır. Çalışmada,
viyolonsel öğretmenlerinin konçertoyu viyolonsel eğitiminde
kullandıkları, bu konçertoyu öğrencilerin 4. yılında çalıştırdıkları (%45),
eğitim süresince bu konçertonun, konçerto formunda ilk eser olduğu
(%63), öğretim elemanlarının eserin üç bölümünü de çalıştırdığı (%77),
eserin Schott 1929 (1949 Editör: Rudolf Hindemith) edisyonunu tercih
ettikleri (%64), kullandıkları edisyon üzerinde duate; parmak numarası
değişikliği yaptığı (%55) sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • COŞKUNER, Sonat. (2007). Türkiye’de Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri (Yaylı Çalgılar) Bireysel Çalgı Eğitimi Dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. GEESEMAN, Katherine Ann. (2011). The rise and fall of the cellist – composer of the nineteenth century: A comprehensive study of the life and Works of Georg Goltermann including a complete catalog of his cello compositions. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. The Florida State University College of Music. ABD. GÖK, Murat. (2006). Gazi Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü öğrenci orkestrasının seslendirdiği eserlerin viyolonsel partilerinin Ottokar Sevcik Op. 2 5 numaralı etütte yer alan varyasyonlar açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara. GÜNAY, E.; UÇAN, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi1. Ankara: Önder Matbaa. KARASAR, Niyazi. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. KONAKCI, Nihan. (2010). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul. RAYCHEV, Evgeni Dimitrov. (2003). The Virtuoso Cellist – Composers From Luigi Boccherini to David Popper: A Review of Their Lives and Work. Unpublished Doctoral’s Dissertation, The Florida State University College of Music, ABD. TARMAN, Süleyman. (2006). Müzik eğitiminin temelleri. Ankara: Sözkesen Matbaası. TOPOĞLU, O.; Erden, E. (2012). “Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Akademik Bakış Dergisi, 31, 2. UÇAN, Ali. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (Genişletilmiş 3. Basım) Ankara: Evrensel Müzikevi. http://www.yok.gov.tr/web/guest/universitelerimiz /13 Ocak 2015
Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 6, 83 - 93, 15.09.2015

Öz

Kaynakça

  • COŞKUNER, Sonat. (2007). Türkiye’de Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri (Yaylı Çalgılar) Bireysel Çalgı Eğitimi Dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. GEESEMAN, Katherine Ann. (2011). The rise and fall of the cellist – composer of the nineteenth century: A comprehensive study of the life and Works of Georg Goltermann including a complete catalog of his cello compositions. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. The Florida State University College of Music. ABD. GÖK, Murat. (2006). Gazi Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü öğrenci orkestrasının seslendirdiği eserlerin viyolonsel partilerinin Ottokar Sevcik Op. 2 5 numaralı etütte yer alan varyasyonlar açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara. GÜNAY, E.; UÇAN, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi1. Ankara: Önder Matbaa. KARASAR, Niyazi. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. KONAKCI, Nihan. (2010). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul. RAYCHEV, Evgeni Dimitrov. (2003). The Virtuoso Cellist – Composers From Luigi Boccherini to David Popper: A Review of Their Lives and Work. Unpublished Doctoral’s Dissertation, The Florida State University College of Music, ABD. TARMAN, Süleyman. (2006). Müzik eğitiminin temelleri. Ankara: Sözkesen Matbaası. TOPOĞLU, O.; Erden, E. (2012). “Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Akademik Bakış Dergisi, 31, 2. UÇAN, Ali. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (Genişletilmiş 3. Basım) Ankara: Evrensel Müzikevi. http://www.yok.gov.tr/web/guest/universitelerimiz /13 Ocak 2015
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Levent Çınardal Bu kişi benim

Şebnem Orhan

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 8 Aralık 2015
Kabul Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Çınardal, L., & Orhan, Ş. (2015). GOLTERMANN VİYOLONSEL KONÇERTOSU’NUN MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI VİYOLONSEL DERSLERİNDE KULLANILMA DURUMU. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(6), 83-93.