Genel Kurallar
1. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi'nin yayın dili Türkçe ve İngilizce'dir.
2. Dergide yayımlanacak çalışmaların daha önce hiçbir yayın organında yayımlanmamış, yayın hakkının verilmemiş ya da aynı anda birden çok dergiye yayımlanması amacıyla gönderilmemiş olması gerekir.
3. Yazarlar, dergiye gönderilen makalenin Helsinki Bildirgesi’nde insan ve hayvan çalışmaları için önerilen ilkelere uygun olduğunu kabul eder. Bu konuda tüm sorumluluk yazar(lar)a aittir.
4. Makalelerin etik ve yasal sorumluluğu yazar(lar)a aittir. Yazarların, ulusal ve uluslararası etik kurallara uyması ve insanlar veya hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar için ilgili etik kurullardan izin alması gereklidir.
5. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiri, poster ya da özetlerin makale haline dönüştürülmesi durumunda, başlık sayfasında belirtilmelidir.
6. Çalışma bir kurum/kuruluş tarafından desteklenmişse ya da bir doktora/yüksek lisans tezinden hazırlanmışsa, başlık sayfasında belirtilmelidir.
7. Makaleler yayımlanmak üzere dergiye gönderildikten sonra, yazar isimleri çıkarılamaz, yeni isim eklenemez ve yazar sıralaması, tüm yazarların yazılı onayı olmaksızın değiştirilemez.
8. Gönderilen çalışmanın intihal raporu (http://www.ithenticate.com) ek dosya olarak yüklenmelidir. Rapor, yazar(lar) tarafından imzalanmalıdır. Alıntılar hariç benzerlik oranı %15'i geçmemelidir.
9. Yazarların isimleri ve kurumlarıyla ilgili bilgiler ana metinde verilmemelidir. Bu tür detaylar başlık sayfasında belirtilmelidir.
10. Makalenizi yazarken, yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmış örnek dosyayı kullanabilirsiniz. Yazım şablonuna uygun olarak sunulmayan çalışmalar dikkate alınmayacaktır. Örnek makale şablonu için aşağıdaki dosyaya tıklayınız.
Makale Şablonu
Makale İle Birlikte Gönderilmesi Gereken Dosyalar
3. İntihal Raporu
Yazım Kuralları
1. Çalışma: Özet/Abstract, GİRİŞ, YÖNTEM, BULGULAR, TARTIŞMA ve SONUÇ, TEŞEKKÜR ( gerekirse ), KAYNAKLAR şeklinde düzenlenmeli ve her bölüm başlığı bold, büyük harf ve 12 punto yazılmalıdır.
2. Çalışmanın başlığı İlk Harfleri büyük, bold ve 14 punto yazılmalıdır.
3. Çalışma, Türkçe ise, başlıktan sonra gelen yazar isim/isimlerinden sonra Türkçe, özet, anahtar kelimeler daha sonra sırasıyla çalışmanın adının İngilizce başlığı, İngilizce Özet/Abstract ve “Key Words” yazılmalıdır.
4. Özet/Abstract 150-200 kelime arasında olmalıdır. Anahtar kelimeler/Key Words en az 3, en fazla 5 kelimeden oluşmalıdır. Anahtar kelimeler/Key Words başlığı 10 punto, bold ve italik yazılmalıdır. Anahtar kelimeler virgül (,) işareti ile birbirinden ayrılmalı, ilk harfleri büyük harfle yazılmalıdır. Giriş ile anahtar kelimeler arasına 1 satır boşluk bırakılmalıdır.
5. Yazı Microsoft Word yazılım programı ile Times New Roman ile 2,5 cm’lik kenar boşlukları bırakılarak ve 15 sayfayı geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Çalışmanın Özet (Abstract) metni 10 punto ve 1 aralık; Çalışmanın Metni 11 punto 1 aralık; kaynakça metni 10 punto 1 aralık yazılmalıdır.
6. Tablo, grafikler ve istatistik raporlama APA stile göre hazırlanmalıdır. Tablo yazı karekteri 10 punto tek aralık yazılmalıdır.
7. Şekil, grafik, fotoğraf vb. “Şekil” sayısal değerler ise “Tablo” olarak belirtilmelidir. Şekil adları ilgili grafiğin altına, tablo adları ise ilgili sayısal değerin üzerine yazılmalıdır. Resim, grafik ve benzerlerinin ayrı bir dosya hâlinde ve jpg formatında kaydedilmesi baskı kalitesi açısından gereklidir.
8. Makale yazarken metin içi alıntı ve kaynakçada gösterim aşağıdaki kurallar doğrultusunda olmalıdır.
1. Doğrudan alıntı
Bir kaynaktan doğrudan alıntı yaparken metin içi göndermede her zaman yazar, yıl ve sayfa numarası bilgilerine, eğer doğrudan alıntı 40 kelimeden az ise bu alıntı metinde çift tırnak içinde verilir.
Örnek
Bandura (1997) öz-yeterliği “bireyin, belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri organize edip, başarılı olarak yapma kapasitesi hakkında kendine ilişkin yargısı” (s.65) olarak tanımlamaktadır.
Eğer doğrudan alıntı 40 ve daha fazla kelimeden oluşuyorsa bu alıntıya yeni bir satırda sol taraftan yarım inç (1,25 cm) içeriden yazarak başlanır. Alıntı yapılan kısımda ikinci bir paragraf yer alacaksa ilk satırı yarım inç daha içeriden başlamalıdır.
Örnek
Betimleme yöntemi, Kaptan (1995) tarafından şu biçimde tanımlanmıştır:
“Olayların, objelerin, varlıkların, kurumların, grupların ve çeşitli alanların ne olduğunu betimlemeye, açıklamaya çalışan incelemelerdir. Bunlar nedir? sorusuna cevap bulmaya yöneliktir. Bununla mevcut durumlar, koşullar, özellikler aynen ortaya konmaya çalışılır. Betimleme araştırmaları, mevcut olayların daha önceki olay ve koşullarla ilişkilerini de dikkate alarak, durumlar arasındaki etkileşimi açıklamayı hedefler” (s. 59).
2. Tek yazarlı eserlere göndermeler yazarın soyadını ve tarih bilgisini içerir. Örnek;
Künye
Yıldırım, İ. (2015). A study on physical education teachers: The correlation between self-efficacy and job satisfaction. Education, 135(4), 477-485.
Gönderme (Yıldırım, 2015)
3. İki yazarlı bir çalışma için her göndermede iki yazarın soyadı da yer almalıdır. Örnek;
Künye
Öğüt, E. E., ve Şahin, M. Y. (2017). Amatör Spor Kulüplerinin Sorunları: Açımlayıcı Bir Araştırma. Spor Bilimleri Dergisi, 28(2), 49-68.
Gönderme (Öğüt ve Şahin, 2017)
4. Üç, dört ve beş yazarlı çalışmalara gönderme yapılırken sadece metin içindeki ilk göndermede tüm yazarların soyadları verilir. Diğer göndermeler için ilk yazarın soyadının yanına ve diğerleri ifadesi eklenmelidir. İngilizce yazılan makalelerde üç, dört ya da beş yazarlı yayınlara gönderme yapılırken ve diğerleri yerine et al. İfadesi kullanılmalıdır. Örnek;
İlk gönderme (Çayır, Nazlı ve Köse, 2011),
İkinci ve sonraki göndermeler (Çayır vd., 2011)
Künyeler
Çayır, A., Nazlı, A. ve Köse, S. K. (2011). Beslenme ve diyet kliniğine başvuranlarda obezite durumu ve etkili faktörlerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 64(01), 013-019.
5. Altı ve daha fazla yazarı olan çalışmalara gönderme yapılırken sadece ilk yazarın soyadı belirtilir. Örnek;
Gönderme
(Yıldırım vd., 2016).
Künye
Yıldırım, İ., Işık, Ö., Ersöz, G., Büyükkök, M., Zengin, G., ve Özel, Ö. (2016). Düzenli fiziksel aktivite yapan bireylerde depresyon ve yeme tutum ve davranışları ilişkisi. Journal of Human Sciences, 13(2), 3590-3599.
6. Yazar olarak bir grup/tüzel kişi (dernekler, şirketler, devlet kurumları ve diğer çalışma grupları gibi) ifade ediliyorsa bu gruba ilişkin ad bilgisi metin içindeki göndermede oldukça açık ve anlaşılır biçimde verilmelidir. Grup adı bazı durumlarda kısaltılabilir. ilk kullanımda hem açık hali hem kısaltma hali kullanılıp, sonraki kullanımlarda ise sadece kısaltma kullanılabilir. Örnek;
Gönderme cümlenin sonunda yapılıyorsa
İlk gönderme
(Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK], 2013)
İkinci ve sonraki göndermeler
(TÜBİTAK, 2013)
Gönderme cümle içerisinde yapılıyorsa
İlk gönderme,
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK, 2013)
İkinci ve sonraki göndermeler
TÜBİTAK (2013)
7. Aynı parantez içerisinde birden çok gönderme yapılması
Aynı parantez içerisinde yapılan çoklu göndermeler ilk yazarın soyadına göre alfabetik sırada olmalı ve noktalı virgül ile ayrılmalıdır.
Örnek
(Akçay ve Doğan, 2013; Derman, 2003; Yıldırım, 2017)
8. Aynı yazara ait farklı çalışmalar aynı parantezde verilecekse, geçmişten güncele yıl sırası takip edilir ve yazar soyadı göndermenin en başına bir kez yazılır.
Örnek
(Yıldırım, 2015, 2017)
9. Aynı yazar ya da aynı ad sırasındaki yazar grubuna ait aynı yılda yapılmış çalışmalar a, b, c harfleri ile birbirinden ayrılır.
Örnek
(Yıldırım, 2015a, 2015b)
10. Kaynaklar bölümü Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Metin içinde belirtilen tüm kaynaklar ‘Kaynaklar’ listesi içinde yer almalıdır. Kaynaklar bölümünde kaynaklar alfabetik sıra ile verilmelidir. Birden fazla yazarlı Türkçe ve yabancı kaynaklar için son yazarın soyadından önce ‘ve’ yazılmalıdır.
11. Kaynaklar başlık dahil 10 punto ile tek satır aralığında hiç boşluk bırakmadan alfabetik sıralı yazılmalıdır. Paragraf girintisi asılı 1,25 cm’dir. Her kaynakçanın bu metinde gösterildiği şekilde ikinci ve daha sonraki satırlar içe 1.25 cm girintili olacak şekilde hazırlanmalıdır.
Kitaplar
Sevim, S. (2002). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Dergiler
Yildirim, I. (2015). Associations among dehydration, testosterone and stress hormones in terms of body weight loss before competition. The American journal of the medical sciences, 350(2), 103-108.
Tezler
Şinoforoğlu, T. (2007). Akut ve düzenli antrenmanın hentbolcülerde oksidatif stres üzerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Bildiriler
Balçıkanlı, G. S.. (2010). Lisans derslerinde sosyal iletişim ağlarının kullanımı üzerine öğrenci görüşleri. 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresine Sunulmuş Bildiri.
Editörlü kitaplar
Güçlü, N. (2000). İletişim. İçinde: L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
El Kitapları
Özgüven, İ. E. (1992). HKE Hacettepe kişilik envanteri el kitabı (İkinci revizyon) Ankara: Odak Ofset.
Çeviri kitaplar
Hellman, H. (2001). Büyük çekişmeler: Bilim tarihinden seçilmiş on tartışma (Çev. Füsun Baytok). Ankara: TÜBİTAK.
Anonim
The Chicago manual of style: Fourteenth edition. (1993). Chicago: The University of Chicago Press.
Gazete Makalesi
Ekşi, O. (2002, 03, 23). İstenen bu muydu? Hürriyet Gazetesi. 21.
Kurum yayınları
Devlet Planlama Teşkilatı. (2000). Uzun vadeli strateji ve sekizinci beş yıllık kalkınma planı 2001-2005. Ankara: DPT.
DOI numarası olan elektronik kaynaklar
Chan, H. F., Guillot, M., Page, L. ve Torgler, B. (2015). The inner quality of an article: Will time tell?. Scientometrics, 104, s. 19-41. doi:10.1007/s11192-015-1581-y
DOI numarası olmayan elektronik kaynaklar
Al, U. ve Soydal, İ. (2014). Kütüphan-e Türkiye Projesi: Halk kütüphanesi kullanım araştırması. Türk Kütüphaneciliği, 28, 288-307. Erişim adresi: http://www.tk.org.tr/index.php/TK
Web sitesi
Hacettepe Üniversitesi. (2017, 10 Aralık). Misyon, vizyon ve değerler. Erişim adresi: http://hacettepe.edu.tr/hakkinda/misyonvizyondegerler
Gönderme (“Hacettepe Üniversitesi”, 2017)
2. Yazarlar çalışmanın yayıma kabul edilmesi halinde çalışmanın yayın haklarını Türkiye Spor Bilimleri Dergisine vermeyi kabul ederler. 3. Yazarlar dergiye gönderdiği çalışmada Helsinki Bildirgesinde insa
2. Yazarlar çalışmanın yayıma kabul edilmesi halinde çalışmanın yayın haklarını Türkiye Spor Bilimleri Dergisine vermeyi kabul ederler.
3. Yazarlar dergiye gönderdiği çalışmada Helsinki Bildirgesinde