Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI

Yıl 2024, Sayı: 1, 70 - 101, 31.12.2024

Öz

Dünya genelinde mal ve hizmetlerin üretim noktalarından nihai tüketim noktalarına ulaştırılması amacıyla ulaştırma ve enerji sektörlerinde büyük ölçekli yatırımlar yapılmaktadır. Enerji kaynaklarının sınırlı olması ve artan maliyetler nedeniyle, ulaştırma projelerinde daha kısa, ekonomik ve hızlı taşımacılığı mümkün kılacak alternatif güzergâhların oluşturulması için çalışmalar yürütülmektedir. Bu çalışmanın ana amacı, Türkiye'deki son yılların en önemli ulaştırma projelerinden biri olan Kalkınma Yolu Projesi'nin, uluslararası koridorlar açısından değerlendirilmesi ve Basra Körfezi'ni Türkiye'ye bağlayacak bu projenin etkilerinin analiz edilmesidir.

Kaynakça

  • Duman B., Alaca M. (2023). “Basra-Turkey “Dry Canal” Project: Ambitious Vision or Pipe Dream”. Ministry of Transport, State Company for Iraq Railways, General Company for Ports of Iraq (2024). The “Development Road” Project Monthly Progress.
  • Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. (2020). “Türkiye Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı”
  • Özoğlu B., Demirci B. S. (2021). “Türkiye’de Karayolu Taşımacılığının Değerlendirilmesi: Bir Literatür Taraması”. Ömer Halis Demir Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Ankara.
  • Saygılı M. S. (2014). “Intermodal Taşımacılığın Maliyet Avantajları: KarayoluDenizyolu Entegrasyonu Üzerine Bir Araştırma”. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi
  • Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. (2020). “Mega Projeler”. Ankara.
  • Speth D. vd. (2022). “Synthetic European Road Freight Transport Flow Data”. 2352-3409/© 2022 The Authors. Published by Elsevier Inc.
  • Karayolları Genel Müdürlüğü (2024-2028), Stratejik Plan. TC. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. Ankara.
  • Shan J. vd. (2024). “Service Quality Assessment Of İnternational Rail Transport Withmultiple Border Crossings: Eurasian Rail Transport As An Example”. 2210-9706/© 2024 The Author(s). Published by Elsevier Ltd.
  • Tkabladze, Z. Prospects for the IMEC Against the Backdrop of Security Threats in the Middle East and the Existence of the Competing BRI Initiative. ŠromebiSak’art’velos Tek’nikuri Universiteti. 2024
  • Biró, D., Vasa, L. (2024). Unveiling the Strategic Significance of the Middle Corridor in Global Trade and Geopolitical Dynamics. Экономика: Стратегия и Практика.
  • Azizi, A. Iran in Motion: Mobility, Space, and the Trans-Iranian Railway. Bustan: Middle East Book Review. 13.01.2022.
  • https://en.osjd.org/en/8908. “Organisation For Co-Operation Between Railways”. 13.09.2024
  • https://www.era.europa.eu/,. European Union Agency For Railways”. 13.09.2024
  • Eurorail Maps (2024), 13.09.2024
  • Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD). (2024). “Şebeke Bildirimi”. Ankara.
  • Shamika N. (2019). “Review of Maritime Transport” International Maritime Organization London, England
  • Anas S. lamoush vd. (2022) “Ports, maritime transport, and industry: The immediate impact of COVID-19 and the way forward”. Maritime Technology and Research 2022; 4(1): 250092
  • Naz S., Rashid I. M. (2024) “Unveiling The Maritime Opportunıtıes: Analysing The Blue Economy Potential Within The Framework Of The China-Pakistan Economic Corridor”
  • ISSRA Papers Volume- XVI, 2024
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye Ulusal Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı, Ankara.
  • https://www.dhmi.gov.tr/Sayfalar/HavaLimanlari.aspx, 14.09.2024 “Türkiye’deki Havalimanları”
  • https://iramcenter.org/iranin-kalkinma-yolu-projesine-yaklasimi-2481, 14.09.2024
  • Şen, Z. (2004). Yapay Sinir Ağları İlkeleri, İstanbul: Su Vakfı Yayınları.
  • Öztemel E. (2012). Yapay Sinir Ağları. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Kutlu B., Badur B. (2009) “Yapay Sinir Ağları ile Borsa Endeksi Tahmini” acarindex1423905602
  • Ataseven B. (2013) “Yapay Sinir Ağları İle Öngörü Modellemesi” 10.14783 od.v10i39.1012000311-165799
  • https://traceca.uab.gov.tr/, 24.09.2024
  • https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=Ulastirma-ve-Haberlesme-112, 25.09.2024
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ulaşım ve Trafik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yalçın Eyigün

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2024
Kabul Tarihi 22 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eyigün, Y. (2024). KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI. Ulaştırma Ve Altyapı(1), 70-101.
AMA Eyigün Y. KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI. Ulaştırma ve Altyapı. Aralık 2024;(1):70-101.
Chicago Eyigün, Yalçın. “KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1 (Aralık 2024): 70-101.
EndNote Eyigün Y (01 Aralık 2024) KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI. Ulaştırma ve Altyapı 1 70–101.
IEEE Y. Eyigün, “KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI”, Ulaştırma ve Altyapı, sy. 1, ss. 70–101, Aralık 2024.
ISNAD Eyigün, Yalçın. “KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI”. Ulaştırma ve Altyapı 1 (Aralık 2024), 70-101.
JAMA Eyigün Y. KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI. Ulaştırma ve Altyapı. 2024;:70–101.
MLA Eyigün, Yalçın. “KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1, 2024, ss. 70-101.
Vancouver Eyigün Y. KALKINMA YOLU PROJESİ ULAŞIM AĞININ TÜRKİYE’NİN MEGA ULAŞIM AĞI İLE ENTEGRASYONU VE AVRUPA BAĞLANTILARI. Ulaştırma ve Altyapı. 2024(1):70-101.