This study aims to analyze the evaluation results made by Times Higher Education World University Rankings (THE), which ranks the data obtained from 2500 universities in 93 countries according to many criteria, with the focus of universities operating in Türkiye. In this context, it is aimed to determine the changes in the number of active students, the number of students per academic staff, international student ratios, female/male student ratios and general rankings of universities operating in Türkiye with the top 10 universities worldwide in the field of educational sciences in the ranking of THE within the last five years. In addition, it is also aimed to determine the differentiation levels of universities in Türkiye with the focus on relevant variables. Secondary data analysis method was used in the study. The data of this study were obtained from THE website. Descriptive statistical methods and nonparametric difference tests were used to analyze the research questions. As a result of the study, it was concluded that the number of active students, the number of students per academic staff and the rates of international students of the universities evaluated in Türkiye and the top 10 universities in the world in the field of educational sciences differ statistically. However, it was concluded that there was no statistical difference in terms of female/male student ratios.
University Ranking Educational Sciences Secondary Data Analysis Times Higher Ecucation.
Bu çalışmada, 93 ülkede 2500 üniversiteden elde edilen verileri birçok kritere göre sıralayan Times Higher Education World University Rankings (THE) tarafından yapılan değerlendirme sonuçlarının Türkiye’de faaliyet gösteren üniversiteler odağında analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda THE’nin sıralamasında eğitim bilimleri alanında dünya genelindeki ilk 10 üniversite ile Türkiye’de faaliyet gösteren üniversitelerin aktif öğrenci sayılarının, akademik personel başına düşen öğrenci sayılarının, uluslararası öğrenci oranlarının, kadın/erkek öğrenci oranlarının ve bu değişkenler bağlamında genel sıralamalarının son beş yıl içerisindeki değişiminin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında ilgili değişkenler odağında Türkiye’deki üniversitelerin farklılaşma düzeylerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Çalışmada ikincil veri analizi yönteminden yararlanılmıştır. Bu çalışmanın verileri THE internet sayfasından edinilmiştir. Araştırma sorularının çözümlenmesinde betimsel istatistiksel yöntemler ile parametrik olmayan fark testlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda eğitim bilimleri alanında Türkiye’de değerlendirmeye alınan üniversiteler ile Dünya genelindeki ilk 10 üniversitenin aktif öğrenci sayılarının, akademik personel başına düşen öğrenci sayılarının ve uluslararası öğrenci oranlarının istatistiksel açıdan farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak kadın/erkek öğrenci oranları açısından istatistiksel açıdan bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Üniversite Sıralaması Eğitim Bilimleri İkincil Veri Analizi Times Higher Ecucation.
Kişisel Verilerin Korunması Beyanı: Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na ve fikir ve sanat eserleri için geçerli telif hakları düzenlemelerine uyulduğunu beyan ederim. Etik Kurul Gerekmediğinin Beyanı: Bu araştırmada Etik Kurul onayı ve/veya yasal/özel izin gerekmediğini beyan ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Sistemleri, Yükseköğretim Yönetimi, Yükseköğretimde Tanınma ve Denklik, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .