Eğitim ailede başlar ve okuldaki profesyoneller olan
öğretmenlerin rehberliğinde devam eder. Okullaşmanın hedefi olan öğrenme
karmaşık bir süreçtir. Ancak bilişsel yöntemleri izleyip kavram haritaları gibi
son gelişmeleri sınıfta uygulamanın öneminin ayırdında olan nitelikli
öğretmenler vasıtasıyla etkin bir öğrenme sağlanabilir. Eleştirel ve mantıklı düşünme becerileri
geliştirmenin bir yolu olan Kavram Haritaları bağlantılar aracılığıyla
öğrencilere bireysel fikirlerden bütünselliğe nasıl geçebilecekleri konusunda
yardımcı olur. Çoğunlukça bilindiği gibi, anlamlı öğrenme yeni kavramların
mevcut bilişsel yapıya asimile edilmesi mümkündür. Geleceğin liderlerinin
yönlendiricileri olan profesyoneller günümüz yüksek öğrenim kurumlarında
yetiştirilirken bu gereksinim göz önüne alınarak yetiştirilmelidir. Bu makalede
yazar bir eğitim fakültesinde verdiği “Sınıf Yönetimi” dersinde uygulanmış olan
ve Kavram Haritaları eğitimine odaklı iki atölye çalışmasının amaçlarını,
adımlarını ve sonuçlarını paylaşmaktadır. Ayrıca atölyeye katılan öğrencilerin
bazılarının yansımaları da makalede yer almaktadır.
Education starts in family and goes on under the guidance of
school professionals, teachers. Learning, which is
the goal of schooling, is a complex process. It can only be effective through
qualified teachers who are aware of the significance of knowing and applying
recent cognitive methodologies such as concept maps. Concept maps are a way to
develop critical and logical thinking study skills by revealing connections and
helping students see how individual ideas form a larger whole. As is known by
many, meaningful learning involves the assimilation of new concepts and
propositions into existing cognitive structures. Professionals, as the leading
forces of future leaders, need to be trained based
upon the satisfaction of above-mentioned needs during the university years. In
this article, the author will share the goals, steps and outcomes of two “Concept-Mapping”
workshops conducted at “Classroom management” course at a Faculty of Education.
The readers will also find reflections of the teacher-trainees impressive.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .