Yıl 2018, Cilt 1 , Sayı 1, Sayfalar 25 - 30 2018-04-01

Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0

Ercan Öztemel [1]


Dördüncü Endüstriyel devrim olarak adlandırılan ve kısaca “Endüstri 4.0” olarak bilinen teknolojik gelişimler insan hayatı üzerinde önemli değişimlere yol açmaktadır. Yaşamın her alanında yeni sistemler, yaklaşım tarzları, yönetim sistemleri ortaya çıkmaktadır. Toplumların, önceleri tarım toplumundan endüstri toplumuna oradan enformasyon toplumuna oradan da bilgi toplumuna evrilmesi sadece imalat sistemlerinde değil aynı zamanda eğitim, sağlık, çevre gibi hizmet üretiminin kaçınılmaz olduğu alanlarda da kendisini göstermektedir. Literatürde sağlık 4.0, çevre 4.0, su 4.0, lojistik 4.0, eğitim 4.0 gibi kavramlara rastlamak mümkündür. Bu çalışmada özellikle eğitim 4.0 kavramı irdelenecek ve bilinen eğitim sistemlerinde olası değişimlere dikkatler çekilecektir. Eğitim 4.0 ile bilinen eğitim sistemleri teknolojik gelişmeler ile bütünleştirilmesi ve inovasyon ağırlıklı bir yapıya bürünmektedir. Eğitim 4.0 sisteminin bileşenleri açıklanarak bu kapsamda sistemsel dönüşümün nasıl gerçekleştirileceğine yönelik bilgiler verilecektir.

Eğitim Teknolojileri, Eğitim 4.0
  • Aslangilay A. S., (2016), “Küreselleşme sürecinde inovasyonun önemi ve yükseköğretim kurumlarına düşen görevler”, Bolum 10, Eğitim Bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Eds. Demirel Ö, Dincer S., Pegem Akademi, E-ISSN 9786053183563
  • Bloom B., B. Mesia, and D. Krathwohl (1964). Taxonomy of Educational Objectives (two vols: The Affective Domain & The Cognitive Domain). New York. David McKay.
  • Crosier D. and Parveva T., (2013), The Bologna Process: Its impact on higher education development in Europe and beyond, UNESCO: International Institute for Educational Planning, ISBN: 978-92-803-1368-0
  • Davies R., Coole T., Smith A., (2017), “Review of socio-technical considerations to ensure successful implementation of Industry 4.0”, Procedia Manufacturing, 11, pp. 1288 – 1295
  • Fisk P, (2017), “Education 4.0 … the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life”, http://www.thegeniusworks.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together/, (available on 21.01.2018)
  • Liao Y., Deschamps F., Loures E., Ramos L. (2017), “Past, present and future of Industry 4.0 - a systematic literature review and research agenda proposal”, International Journal of Production Research, Vol. 55, No 12, pp. 3609–3629
  • Michal Rosík (2017), “Education 4.0: Is there a synergy between Industry 4.0 and Education? International Workshop on Knowledge Management, IWKM‘2017, 12 – 13 October 2017, Slovakia
  • Oztemel E., (2017), “Endüstri 4.0 ve sosyal etkileri”, International Symposium on Indutry 4.0 and Applications (ISIA 2017), 12-14 October 2017, Karabuk University, Karabuk, Turkey, (Invited paper- in Turkish), p. 12
  • Pooworawan.Y.(2015).Challenges of New Frontier in Learning: Education 4.0. Document by Innovative Learning Center, Chulalongkorn University, Bangkok
  • Puncreobutr R. (2016) Education 4.0: New Challenge of Learning, St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, Vol.2 No.2 July-December 2016 92
  • Wallner T., Wagner G., (2016), “Academic Education 4.0”, International Conference on Education and New Developments, 12-14 June 2016, Slovenia, pp. 155-159
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ercan Öztemel (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Nisan 2018

Bibtex @derleme { uad382041, journal = {Üniversite Araştırmaları Dergisi}, issn = {}, eissn = {2636-7459}, address = {}, publisher = {Durmuş GÜNAY}, year = {2018}, volume = {1}, pages = {25 - 30}, doi = {10.32329/uad.382041}, title = {Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0}, key = {cite}, author = {Öztemel, Ercan} }
APA Öztemel, E . (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0 . Üniversite Araştırmaları Dergisi , 1 (1) , 25-30 . DOI: 10.32329/uad.382041
MLA Öztemel, E . "Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0" . Üniversite Araştırmaları Dergisi 1 (2018 ): 25-30 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/36389/382041>
Chicago Öztemel, E . "Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0". Üniversite Araştırmaları Dergisi 1 (2018 ): 25-30
RIS TY - JOUR T1 - Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0 AU - Ercan Öztemel Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.32329/uad.382041 DO - 10.32329/uad.382041 T2 - Üniversite Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 25 EP - 30 VL - 1 IS - 1 SN - -2636-7459 M3 - doi: 10.32329/uad.382041 UR - https://doi.org/10.32329/uad.382041 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Üniversite Araştırmaları Dergisi Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0 %A Ercan Öztemel %T Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0 %D 2018 %J Üniversite Araştırmaları Dergisi %P -2636-7459 %V 1 %N 1 %R doi: 10.32329/uad.382041 %U 10.32329/uad.382041
ISNAD Öztemel, Ercan . "Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0". Üniversite Araştırmaları Dergisi 1 / 1 (Nisan 2018): 25-30 . https://doi.org/10.32329/uad.382041
AMA Öztemel E . Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2018; 1(1): 25-30.
Vancouver Öztemel E . Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2018; 1(1): 25-30.
IEEE E. Öztemel , "Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0", Üniversite Araştırmaları Dergisi, c. 1, sayı. 1, ss. 25-30, Nis. 2018, doi:10.32329/uad.382041


K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hatice Hicret ÖZKOÇ
https://doi.org/10.17494/ogusbd.548351