Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 30, 01.04.2018
https://doi.org/10.32329/uad.382041

Öz

Dördüncü Endüstriyel devrim olarak adlandırılan ve kısaca
“Endüstri 4.0” olarak bilinen teknolojik gelişimler insan hayatı üzerinde
önemli değişimlere yol açmaktadır. Yaşamın her alanında yeni sistemler,
yaklaşım tarzları, yönetim sistemleri ortaya çıkmaktadır. Toplumların, önceleri
tarım toplumundan endüstri toplumuna oradan enformasyon toplumuna oradan da
bilgi toplumuna evrilmesi sadece imalat sistemlerinde değil aynı zamanda
eğitim, sağlık, çevre gibi hizmet üretiminin kaçınılmaz olduğu alanlarda da
kendisini göstermektedir. Literatürde sağlık 4.0, çevre 4.0, su 4.0, lojistik
4.0, eğitim 4.0 gibi kavramlara rastlamak mümkündür. Bu çalışmada özellikle
eğitim 4.0 kavramı irdelenecek ve bilinen eğitim sistemlerinde olası
değişimlere dikkatler çekilecektir. Eğitim 4.0 ile bilinen eğitim sistemleri
teknolojik gelişmeler ile bütünleştirilmesi ve inovasyon ağırlıklı bir yapıya
bürünmektedir. Eğitim 4.0 sisteminin bileşenleri açıklanarak bu kapsamda
sistemsel dönüşümün nasıl gerçekleştirileceğine yönelik bilgiler verilecektir.

Kaynakça

  • Aslangilay A. S., (2016), “Küreselleşme sürecinde inovasyonun önemi ve yükseköğretim kurumlarına düşen görevler”, Bolum 10, Eğitim Bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Eds. Demirel Ö, Dincer S., Pegem Akademi, E-ISSN 9786053183563
  • Bloom B., B. Mesia, and D. Krathwohl (1964). Taxonomy of Educational Objectives (two vols: The Affective Domain & The Cognitive Domain). New York. David McKay.
  • Crosier D. and Parveva T., (2013), The Bologna Process: Its impact on higher education development in Europe and beyond, UNESCO: International Institute for Educational Planning, ISBN: 978-92-803-1368-0
  • Davies R., Coole T., Smith A., (2017), “Review of socio-technical considerations to ensure successful implementation of Industry 4.0”, Procedia Manufacturing, 11, pp. 1288 – 1295
  • Fisk P, (2017), “Education 4.0 … the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life”, http://www.thegeniusworks.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together/, (available on 21.01.2018)
  • Liao Y., Deschamps F., Loures E., Ramos L. (2017), “Past, present and future of Industry 4.0 - a systematic literature review and research agenda proposal”, International Journal of Production Research, Vol. 55, No 12, pp. 3609–3629
  • Michal Rosík (2017), “Education 4.0: Is there a synergy between Industry 4.0 and Education? International Workshop on Knowledge Management, IWKM‘2017, 12 – 13 October 2017, Slovakia
  • Oztemel E., (2017), “Endüstri 4.0 ve sosyal etkileri”, International Symposium on Indutry 4.0 and Applications (ISIA 2017), 12-14 October 2017, Karabuk University, Karabuk, Turkey, (Invited paper- in Turkish), p. 12
  • Pooworawan.Y.(2015).Challenges of New Frontier in Learning: Education 4.0. Document by Innovative Learning Center, Chulalongkorn University, Bangkok
  • Puncreobutr R. (2016) Education 4.0: New Challenge of Learning, St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, Vol.2 No.2 July-December 2016 92
  • Wallner T., Wagner G., (2016), “Academic Education 4.0”, International Conference on Education and New Developments, 12-14 June 2016, Slovenia, pp. 155-159
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 30, 01.04.2018
https://doi.org/10.32329/uad.382041

Öz

Kaynakça

  • Aslangilay A. S., (2016), “Küreselleşme sürecinde inovasyonun önemi ve yükseköğretim kurumlarına düşen görevler”, Bolum 10, Eğitim Bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Eds. Demirel Ö, Dincer S., Pegem Akademi, E-ISSN 9786053183563
  • Bloom B., B. Mesia, and D. Krathwohl (1964). Taxonomy of Educational Objectives (two vols: The Affective Domain & The Cognitive Domain). New York. David McKay.
  • Crosier D. and Parveva T., (2013), The Bologna Process: Its impact on higher education development in Europe and beyond, UNESCO: International Institute for Educational Planning, ISBN: 978-92-803-1368-0
  • Davies R., Coole T., Smith A., (2017), “Review of socio-technical considerations to ensure successful implementation of Industry 4.0”, Procedia Manufacturing, 11, pp. 1288 – 1295
  • Fisk P, (2017), “Education 4.0 … the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life”, http://www.thegeniusworks.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together/, (available on 21.01.2018)
  • Liao Y., Deschamps F., Loures E., Ramos L. (2017), “Past, present and future of Industry 4.0 - a systematic literature review and research agenda proposal”, International Journal of Production Research, Vol. 55, No 12, pp. 3609–3629
  • Michal Rosík (2017), “Education 4.0: Is there a synergy between Industry 4.0 and Education? International Workshop on Knowledge Management, IWKM‘2017, 12 – 13 October 2017, Slovakia
  • Oztemel E., (2017), “Endüstri 4.0 ve sosyal etkileri”, International Symposium on Indutry 4.0 and Applications (ISIA 2017), 12-14 October 2017, Karabuk University, Karabuk, Turkey, (Invited paper- in Turkish), p. 12
  • Pooworawan.Y.(2015).Challenges of New Frontier in Learning: Education 4.0. Document by Innovative Learning Center, Chulalongkorn University, Bangkok
  • Puncreobutr R. (2016) Education 4.0: New Challenge of Learning, St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, Vol.2 No.2 July-December 2016 92
  • Wallner T., Wagner G., (2016), “Academic Education 4.0”, International Conference on Education and New Developments, 12-14 June 2016, Slovenia, pp. 155-159
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Öztemel

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztemel, E. (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30. https://doi.org/10.32329/uad.382041

Cited By


















Okul Yöneticilerin Eğitimde Değişime İlişkin Görüşleri
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Saadet KURU ÇETİN
https://doi.org/10.21666/muefd.675122






Topic Trends in Educational Technology Research (2015-2020)
Sakarya University Journal of Education
Özlem CANAN GÜNGÖREN
https://doi.org/10.19126/suje.836031

EĞİTİM FELSEFESİ PERSPEKTİFİNDEN DİJİTALLEŞME VE EĞİTİM 4.0
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Ahmet ALKAYIŞ
https://doi.org/10.29029/busbed.818165








K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hatice Hicret ÖZKOÇ
https://doi.org/10.17494/ogusbd.548351