Erasmus+ is a form of mobility supported by the European Union that provides education and internship opportunities at another contracted university abroad, subject to the agreements that university students and even faculty must adhere to. This way, international education opportunities are provided, and in addition to cultural exchange and integration, the goal is to increase international cooperation. This mobility is critical to its students' career development. While managing student mobility is straightforward for universities with a small number of programs, it can become complicated and time consuming for universities with a large number of faculties and institutes, and thus students. Our study proposes an information system for managing this complexity effectively. Prior to modeling, the developed information system was successfully run, with the goal of managing the process effectively. The study shares user experiences, critical points in the needs analysis process, developed processes and user roles, as well as screenshots of developed systems and their tasks. The findings indicated that administrators in universities welcomed such practices, and that effective management was provided for universities with intensive programs, particularly those with difficult-to-coordinate and dispersed campuses. By incorporating business intelligence technology into the developed system, it is ensured that educational technologies used in higher education institutions are up to date. No study has been identified in the literature that comprehensively evaluates the learning mobility process and connects the subject to current technologies.
Erasmus higher education international student mobility information system business intelligence
DESTEKELEYEN BİR KURUM YOKTUR
-
-
Erasmus+, Avrupa Birliği tarafından desteklenen, üniversite öğrencilerinin hatta personellerinin bulundukları üniversitelerinin tabi olduğu anlaşmalar ile yurtdışındaki bir başka anlaşmalı üniversitede eğitim ve staj fırsatı sunan bir hareketlilik türüdür. Bu sayede uluslararası eğitim olanağı sağlanmakta, kültürel paylaşım ve entegrasyon yanında, ülkeler arası işbirliğinin artırılması hedeflenmektedir. Bu hareketlilik öğrencilerinin kariyer gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Öğrencim hareketlilik sürecinin yönetimi az sayıda programa sahip üniversiteler için kolay olurken, çok sayıda fakülte ve enstitüye, dolayısı ile öğrenciye sahip üniversiteler için karmaşık ve yönetilmesi güç bir hal alabilmektedir. Çalışmamız bu karmaşıklığın etkin bir şekilde yönetimi için bir bilgi sistemi önermektedir. Geliştirilen bilgi sistemi, modelleme öncesi başarılı bir şekilde çalıştırılmış, sürecin etkin bir şekilde yönetilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, kullanıcı deneyimleri, ihtiyaç analizi sürecindeki kritik noktalar, geliştirilen süreç ve kullanıcı rolleri, geliştirilen sistemlerden ekran görüntüleri ve görevleri sistematik olarak paylaşılmaktadır. Bulgular, üniversitelerde bu tür uygulamaların yöneticiler tarafından olumlu karşılandığını, yoğun programlara sahip özellikle koordinasyonu zor ve dağınık kampüslere sahip üniversiteler için etkin bir yönetimin sağlandığını göstermiştir. İş zekası teknolojisinin geliştirilen sisteme entegrasyonu ile eğitim teknolojileri anlamında güncel bir teknolojinin yükseköğretimin kurumlarında kullanılması sağlanmaktadır. Literatür incelendiğinde öğrenim hareketlilik sürecini, kapsamlı bir şekilde değerlendiren, güncel teknolojiler ile konuyu kapsamlı bir şekilde paylaşan bir çalışmaya rastlanmamıştır.
Erasmus yükseköğretim uluslararası öğrenci hareketliliği bilgi sistemi iş zekası.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .