Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretimde Acil Uzaktan Öğretimin Etkileri: Bir Eğitim Fakültesinde Araştırma Görevlilerinin Yaşadığı Sorunlar

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 413 - 424, 20.12.2023
https://doi.org/10.32329/uad.1371685

Öz

Bu çalışma yükseköğretim kurumlarında 2020 yılında acil uzaktan öğretime geçilmesiyle beraber araştırma görevlilerinin yaşadıkları sorunları yönetim süreçleri bağlamında ele almak ve yeniden yüz yüze eğitime geçildikten sonra da devam eden sorunların neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma bir durum çalışması olup veriler sekiz araştırma görevlisiyle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Veri analiz çerçevesi olarak planlama, örgütleme, kadrolama, yöneltme ve denetleme aşamalarından oluşan beş basamaklı yönetim süreçleri yaklaşımı temel alınmıştır. Bulgularda araştırma görevlilerinin acil uzaktan öğretime geçilmesiyle birlikte yönetim süreçleri çerçevesinde fakülte yönetimi, öğretim üyeleri, idari personel ve öğrencilerle farklı boyutlarda sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Araştırma görevlileri yeniden yüz yüze eğitime geçildiğinde de salgın sırasında başlayan ancak hala devam eden yeni sorunlarla karşı karşıya kaldıklarını belirtmişlerdir. Bu sorunlar bulaş riski bahaneleri, mesai kavramının yitirilmesi, Whatsapp yöneticiliği, akademik çalışmaların aksaması ve devam eden yüksek beklentilerle karşı karşıya kalma şeklinde sıralanmıştır. Araştırma görevlilerinin gelecekteki akademik yapılanmaya olan etkisi ve uzaktan öğretim uygulamalarının karşılaşılan yeni kriz durumlarında başvurulan bir yöntem olması gerçeğinden hareketle yaşanan sorunların çözümü için iletişim problemlerinin çözülmesi, iş yükü fazlalığının giderilmesi ve araştırma görevlilerinin kendilerini akademik anlamda gelişimlerini sağlayacak imkanların verilmesi gerekmektedir.

Etik Beyan

Çalışmanın hiçbir alanında etik ihlalde bulunulmamıştır.

Destekleyen Kurum

YOK

Teşekkür

Veri toplama sürecine destek veren Yasemin KÖSELER ve Ayşe Danış'a teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Akıtıcı, S. & Öztürk, M. (2016). Araştırma görevlilerinin iş doyumlarının bireysel ve demografik açıdan incelenmesi: SDÜ örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (2), 667-692.
  • Anıl, D., Ertuna, L., & Uysal, İ. (2015). Türkiye’deki araştırma görevlilerinin mesleki sorunlarının ikili karşılaştırma yoluyla ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2), 279-292.
  • Ayyıldız, P. & Yılmaz, A. (2022). Footprints of the COVID-19 pandemic on higher education. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (3), 492-515.
  • Başaran, İ. E. (1994). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Bakır, H. & Eroğlu, E. (2019). Esnek ve güvencesiz çalışma bağlamında Türkiye’de araştırma görevlisi olmak. Çalışma ve Toplum, 1 (60), 155-178.
  • Bourmistrova, N. W., Solomon, T., Braude, P., Strawbridge, R., & Carter, B. (2022). Long-term effects of COVID-19 on mental health: A systematic review. Journal of affective disorders, 299, 118-125.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to coronavirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent Unıversity Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Çakır, Ö. (2007). İşini kaybetme kaygısı: iş güvencesizliği. Çalışma ve Toplum, 1(12), 117-140.
  • Çinemre, S. (2014). Araştırma görevlilerinin sorun ve beklentileri: İlahiyat fakülteleri örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14 (1), 261-289.
  • Çolak, E (2015). Akademide güvencesiz çalışma: araştırma görevlilerinin deneyimleri. Veri Vita, (2): 23-44.
  • Damar, M., Özdağoğlu, G. & Özveri, O. (2020). Bilimsel üretkenlik bağlamında dünya sıralama sistemleri ve Türkiye’deki üniversitelerin mevcut durumu. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 107-123. DOI: 10.32329/uad.792205
  • Demirdağ, S. & Altun, S. A. (2022). Eğitim fakültesinde görevli akademisyenlerin COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri: Türkiye örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12 (1), 201-212.
  • Durmaz, N. (2017). Akademinin prekaryası: 50/d’li araştırma görevlileri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72 (4), 945-975. DOI: 10.1501/SBFder_0000002474
  • Erol, İ. & Çayak, S. (2022). Yükseköğretimde belirsizlik: COVID-19 pandemisi sürecinde ve sonrasındaki yeni dünya düzeninde akademisyen olmak. Yükseköğretim Dergisi, 12 (1), 122-142. DOI: 10.2399/yod.21.843580 Fayol, H. (1916). General principles of management. Classics of organization theory, 2(15), 57-69.
  • Genç, S. Z., Engin, G. & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVID-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158.
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve Nitel İçerik Analizi. Çizgi Yayınları.
  • Gregg, R. T. (1957). The administrative process in administrative behavior in education. Roald F.Campbell & Russell T. Gregg (Eds.), New York: Harper & Brothers
  • Gulick, L. (1937). Notes on the theory of organization with a special reference to Government in theUnited States. In L. Gulick & L. Urwick (Eds.), Papers on the Science of Administration, (3rdedition, pp. 3-45). New York: Institute of Public Administration, Columbia University.
  • Günay, A. (2021). Short-term impact of COVID-19 pandemic on the global and Turkish scientific publicatıons performance . Journal of Advanced Education Studies, 3 (2), 144-152. DOI: 10.48166/ejaes.1017116
  • Güzel, İ. & Özeren, E. (2021). COVID-19 pandemi sürecinin lisansüstü eğitim faaliyetlerine etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (20), 167-185
  • Kayıhan, B. (2020). Emek, çalışma koşulları ve iletişim pratikleri açısından Türkiye’deki araştırma görevlileri üzerine bir değerlendirme. Mülkiye Dergisi, 44(3), 431-456.
  • Kısa, N. (2013). Araştırma görevlilerinin metaforik algıları: kim onlar? Kim olmalılar? Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 47-66.
  • Kinnunen, U., Mäkikangas, A., Mauno, S., De Cuyper, N., & De Witte, H. (2014). Development of perceived job insecurity across two years: associations with antecedents and employee outcomes. Journal of Occupational Health Psychology, 19(2), 243.
  • Koontz, H., & O’Donnell, C. J. (1959). Principles of management: an analysis of managerial functions. 2nd ed. New York (N.Y.): McGraw-Hill.
  • Kumaş, H. (2001). İşsizliğin psiko-sosyal boyutu ve çalışma yaşamına ilişkin değerler üzerindeki etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (4), 268-271.
  • Lackritz, J. R. (2004). Exploring burnout among university faculty: Incidence, performance, and demographic issues. Teaching and teacher education, 20(7), 713-729.
  • López-Cabarcos, M. Á., & Vázquez-Rodríguez, P. (2006). Psychological harassment in the Spanish public university system. Academy of Health Care Management Journal, 2, 21.
  • McKay, R., Arnold, D. H., Fratzl, J., & Thomas, R. (2008). Workplace bullying in academia: A Canadian study. Employee Responsibilities and Rights Journal, 20(2), 77-100.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Murphy, M.P.A. (2020). Covid-19 and emergency eLearning: consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492-505.
  • Parlar, H. & Kart, S. (2022). COVID-19 döneminde akademisyenlerin akademik motivasyon ve yayın performansının incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12 (3), 519-536
  • Resmî Gazete (2021). COVID-19 Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Normalleşme ve Alınacak Tedbirler ile İlgili Cumhurbaşkanlığı Genelgesi 30/06/2021 tarihli ve 31527 sayılı karar https://www.resmigazete.gov.tr/fihrist?tarih=2021-06-30
  • Sekreter, M., İpekçi Çetin, E. & Kaya Samut, P. (2021). COVID-19 pandemisi ile başlayan acil uzaktan eğitim sürecinin öğretim elemanları perspektifinden değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11 (3), 444-455.
  • Şahin, M. (2021). Dünyada ve Türkiye›de yükseköğretimde uzaktan eğitimin tarihi ve gelişim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 91-113.
  • TEDMEM (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. Erişim adresi: https://tedmem.org/yayin/COVID-19-surecinde-egitim-uzaktan-ogrenmesorunlar-cozum-onerileri.
  • Telli, S. G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34. DOI: 10.26701/uad.711110
  • Telli, S. G. & Altun, D. (2023). Türkiye’de deprem sonrası çevrimiçi öğrenmenin vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 125-136. DOI: 10.32329/uad.1268747
  • TRT Haber (2023). Bakan Koca duyurdu: Eris varyantı Türkiye’de. 16.09.2023 tarihinde [https://www.trthaber.com/haber/gundem/bakan-koca-duyurdu-eris-varyanti-turkiyede-795693.html] adresinden erişilmiştir.
  • Turgut, T. & Okur, S. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde ortaya çıkan yeni bir kavram: zoom yorgunluğu. İnsan ve Toplum, 12 (3), 47-71. DOI: 10.12658/M0661
  • Uğurlu, C.T. (2022). Durum (örnek olay) çalışması. K. Beycioğlu, N. Özer ve Y. Kondakçı (Ed), Eğitim Yönetiminde Araştırma (s.329-351) içinde. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Uğuz Arsu, Ş., Sunman, G., Oruç, Ş. & Tekindal, M., (2020). Türkiye’de gelişmekte olan üniversitede araştırma görevlisi olma deneyimi: nitel bir araştırma. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20 (1), 109-152.
  • UNESCO. (2020). School closures caused by Coronavirus (COVID-19). UNESCO. https://en.unesco.org/COVID19/educationresponse
  • WHO. (2020a). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. World Health Organization. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • WHO. (2020b). WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard. World Health Organization. https://COVID19.who.int/
  • Yin, R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. YÖK (2023a). Yüksek Öğretim Bilgi Yönetim Sistemi. 02.01.2023 tarihinde [istatistik.yok.gov.tr] adresinden erişilmiştir.
  • YÖK (2023b). Yükseköğretim Kurulu Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Basın Duyurusu 11.03.2023 tarihli [https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf ] adresinden erişilmiştir.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). T. C. Resmî Gazete, 17506, 6 Kasım 1981.

The Effects of Emergency Remote Teaching in Higher Education: Research Assistants’ Difficulties in a Faculty of Education

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 413 - 424, 20.12.2023
https://doi.org/10.32329/uad.1371685

Öz

This study aims to address the challenges faced by research assistants during the transition to emergency remote teaching in higher education institutions in 2020, as well as the persistent difficulties experienced even after the return to face-to-face education, within the context of management processes. The research was designed as a case study and data were collected through semi-structured interviews with eight research assistants. A thematic content analysis was conducted using a management process approach: planning, organizing, assigning, directing, and supervising. Findings indicated that research assistants experienced various difficulties with the faculty administration, faculty members, administrative staff, and students in the context of management processes following the shift to emergency remote teaching. Furthermore, research assistants reported facing new challenges that started during the pandemic and continue to persist after the return to face-to-face education. These challenges include risks of infection, loss of the concept of working hours, WhatsApp-based management, disruptions in academic studies, and ongoing high expectations. Considering the impact of research assistants on the future academic structure and the reality that remote teaching practices are a method employed in new crisis situations, it is recommended to resolve communication problems, reduce workload, and provide opportunities for academic development for research assistants.

Kaynakça

  • Akıtıcı, S. & Öztürk, M. (2016). Araştırma görevlilerinin iş doyumlarının bireysel ve demografik açıdan incelenmesi: SDÜ örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (2), 667-692.
  • Anıl, D., Ertuna, L., & Uysal, İ. (2015). Türkiye’deki araştırma görevlilerinin mesleki sorunlarının ikili karşılaştırma yoluyla ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2), 279-292.
  • Ayyıldız, P. & Yılmaz, A. (2022). Footprints of the COVID-19 pandemic on higher education. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (3), 492-515.
  • Başaran, İ. E. (1994). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Bakır, H. & Eroğlu, E. (2019). Esnek ve güvencesiz çalışma bağlamında Türkiye’de araştırma görevlisi olmak. Çalışma ve Toplum, 1 (60), 155-178.
  • Bourmistrova, N. W., Solomon, T., Braude, P., Strawbridge, R., & Carter, B. (2022). Long-term effects of COVID-19 on mental health: A systematic review. Journal of affective disorders, 299, 118-125.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to coronavirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent Unıversity Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Çakır, Ö. (2007). İşini kaybetme kaygısı: iş güvencesizliği. Çalışma ve Toplum, 1(12), 117-140.
  • Çinemre, S. (2014). Araştırma görevlilerinin sorun ve beklentileri: İlahiyat fakülteleri örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14 (1), 261-289.
  • Çolak, E (2015). Akademide güvencesiz çalışma: araştırma görevlilerinin deneyimleri. Veri Vita, (2): 23-44.
  • Damar, M., Özdağoğlu, G. & Özveri, O. (2020). Bilimsel üretkenlik bağlamında dünya sıralama sistemleri ve Türkiye’deki üniversitelerin mevcut durumu. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 107-123. DOI: 10.32329/uad.792205
  • Demirdağ, S. & Altun, S. A. (2022). Eğitim fakültesinde görevli akademisyenlerin COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri: Türkiye örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12 (1), 201-212.
  • Durmaz, N. (2017). Akademinin prekaryası: 50/d’li araştırma görevlileri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72 (4), 945-975. DOI: 10.1501/SBFder_0000002474
  • Erol, İ. & Çayak, S. (2022). Yükseköğretimde belirsizlik: COVID-19 pandemisi sürecinde ve sonrasındaki yeni dünya düzeninde akademisyen olmak. Yükseköğretim Dergisi, 12 (1), 122-142. DOI: 10.2399/yod.21.843580 Fayol, H. (1916). General principles of management. Classics of organization theory, 2(15), 57-69.
  • Genç, S. Z., Engin, G. & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVID-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158.
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve Nitel İçerik Analizi. Çizgi Yayınları.
  • Gregg, R. T. (1957). The administrative process in administrative behavior in education. Roald F.Campbell & Russell T. Gregg (Eds.), New York: Harper & Brothers
  • Gulick, L. (1937). Notes on the theory of organization with a special reference to Government in theUnited States. In L. Gulick & L. Urwick (Eds.), Papers on the Science of Administration, (3rdedition, pp. 3-45). New York: Institute of Public Administration, Columbia University.
  • Günay, A. (2021). Short-term impact of COVID-19 pandemic on the global and Turkish scientific publicatıons performance . Journal of Advanced Education Studies, 3 (2), 144-152. DOI: 10.48166/ejaes.1017116
  • Güzel, İ. & Özeren, E. (2021). COVID-19 pandemi sürecinin lisansüstü eğitim faaliyetlerine etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (20), 167-185
  • Kayıhan, B. (2020). Emek, çalışma koşulları ve iletişim pratikleri açısından Türkiye’deki araştırma görevlileri üzerine bir değerlendirme. Mülkiye Dergisi, 44(3), 431-456.
  • Kısa, N. (2013). Araştırma görevlilerinin metaforik algıları: kim onlar? Kim olmalılar? Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 47-66.
  • Kinnunen, U., Mäkikangas, A., Mauno, S., De Cuyper, N., & De Witte, H. (2014). Development of perceived job insecurity across two years: associations with antecedents and employee outcomes. Journal of Occupational Health Psychology, 19(2), 243.
  • Koontz, H., & O’Donnell, C. J. (1959). Principles of management: an analysis of managerial functions. 2nd ed. New York (N.Y.): McGraw-Hill.
  • Kumaş, H. (2001). İşsizliğin psiko-sosyal boyutu ve çalışma yaşamına ilişkin değerler üzerindeki etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (4), 268-271.
  • Lackritz, J. R. (2004). Exploring burnout among university faculty: Incidence, performance, and demographic issues. Teaching and teacher education, 20(7), 713-729.
  • López-Cabarcos, M. Á., & Vázquez-Rodríguez, P. (2006). Psychological harassment in the Spanish public university system. Academy of Health Care Management Journal, 2, 21.
  • McKay, R., Arnold, D. H., Fratzl, J., & Thomas, R. (2008). Workplace bullying in academia: A Canadian study. Employee Responsibilities and Rights Journal, 20(2), 77-100.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Murphy, M.P.A. (2020). Covid-19 and emergency eLearning: consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492-505.
  • Parlar, H. & Kart, S. (2022). COVID-19 döneminde akademisyenlerin akademik motivasyon ve yayın performansının incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12 (3), 519-536
  • Resmî Gazete (2021). COVID-19 Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Normalleşme ve Alınacak Tedbirler ile İlgili Cumhurbaşkanlığı Genelgesi 30/06/2021 tarihli ve 31527 sayılı karar https://www.resmigazete.gov.tr/fihrist?tarih=2021-06-30
  • Sekreter, M., İpekçi Çetin, E. & Kaya Samut, P. (2021). COVID-19 pandemisi ile başlayan acil uzaktan eğitim sürecinin öğretim elemanları perspektifinden değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11 (3), 444-455.
  • Şahin, M. (2021). Dünyada ve Türkiye›de yükseköğretimde uzaktan eğitimin tarihi ve gelişim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 91-113.
  • TEDMEM (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. Erişim adresi: https://tedmem.org/yayin/COVID-19-surecinde-egitim-uzaktan-ogrenmesorunlar-cozum-onerileri.
  • Telli, S. G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34. DOI: 10.26701/uad.711110
  • Telli, S. G. & Altun, D. (2023). Türkiye’de deprem sonrası çevrimiçi öğrenmenin vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 125-136. DOI: 10.32329/uad.1268747
  • TRT Haber (2023). Bakan Koca duyurdu: Eris varyantı Türkiye’de. 16.09.2023 tarihinde [https://www.trthaber.com/haber/gundem/bakan-koca-duyurdu-eris-varyanti-turkiyede-795693.html] adresinden erişilmiştir.
  • Turgut, T. & Okur, S. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde ortaya çıkan yeni bir kavram: zoom yorgunluğu. İnsan ve Toplum, 12 (3), 47-71. DOI: 10.12658/M0661
  • Uğurlu, C.T. (2022). Durum (örnek olay) çalışması. K. Beycioğlu, N. Özer ve Y. Kondakçı (Ed), Eğitim Yönetiminde Araştırma (s.329-351) içinde. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Uğuz Arsu, Ş., Sunman, G., Oruç, Ş. & Tekindal, M., (2020). Türkiye’de gelişmekte olan üniversitede araştırma görevlisi olma deneyimi: nitel bir araştırma. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20 (1), 109-152.
  • UNESCO. (2020). School closures caused by Coronavirus (COVID-19). UNESCO. https://en.unesco.org/COVID19/educationresponse
  • WHO. (2020a). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. World Health Organization. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • WHO. (2020b). WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard. World Health Organization. https://COVID19.who.int/
  • Yin, R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. YÖK (2023a). Yüksek Öğretim Bilgi Yönetim Sistemi. 02.01.2023 tarihinde [istatistik.yok.gov.tr] adresinden erişilmiştir.
  • YÖK (2023b). Yükseköğretim Kurulu Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Basın Duyurusu 11.03.2023 tarihli [https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf ] adresinden erişilmiştir.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). T. C. Resmî Gazete, 17506, 6 Kasım 1981.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretim Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zehra Keser Özmantar 0000-0002-6753-2621

Erken Görünüm Tarihi 5 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Keser Özmantar, Z. (2023). Yükseköğretimde Acil Uzaktan Öğretimin Etkileri: Bir Eğitim Fakültesinde Araştırma Görevlilerinin Yaşadığı Sorunlar. Journal of University Research, 6(4), 413-424. https://doi.org/10.32329/uad.1371685

Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.