Bu çalışma yükseköğretim kurumlarında 2020 yılında acil uzaktan öğretime geçilmesiyle beraber araştırma görevlilerinin yaşadıkları sorunları yönetim süreçleri bağlamında ele almak ve yeniden yüz yüze eğitime geçildikten sonra da devam eden sorunların neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma bir durum çalışması olup veriler sekiz araştırma görevlisiyle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Veri analiz çerçevesi olarak planlama, örgütleme, kadrolama, yöneltme ve denetleme aşamalarından oluşan beş basamaklı yönetim süreçleri yaklaşımı temel alınmıştır. Bulgularda araştırma görevlilerinin acil uzaktan öğretime geçilmesiyle birlikte yönetim süreçleri çerçevesinde fakülte yönetimi, öğretim üyeleri, idari personel ve öğrencilerle farklı boyutlarda sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Araştırma görevlileri yeniden yüz yüze eğitime geçildiğinde de salgın sırasında başlayan ancak hala devam eden yeni sorunlarla karşı karşıya kaldıklarını belirtmişlerdir. Bu sorunlar bulaş riski bahaneleri, mesai kavramının yitirilmesi, Whatsapp yöneticiliği, akademik çalışmaların aksaması ve devam eden yüksek beklentilerle karşı karşıya kalma şeklinde sıralanmıştır. Araştırma görevlilerinin gelecekteki akademik yapılanmaya olan etkisi ve uzaktan öğretim uygulamalarının karşılaşılan yeni kriz durumlarında başvurulan bir yöntem olması gerçeğinden hareketle yaşanan sorunların çözümü için iletişim problemlerinin çözülmesi, iş yükü fazlalığının giderilmesi ve araştırma görevlilerinin kendilerini akademik anlamda gelişimlerini sağlayacak imkanların verilmesi gerekmektedir.
Çalışmanın hiçbir alanında etik ihlalde bulunulmamıştır.
YOK
Veri toplama sürecine destek veren Yasemin KÖSELER ve Ayşe Danış'a teşekkür ederim.
This study aims to address the challenges faced by research assistants during the transition to emergency remote teaching in higher education institutions in 2020, as well as the persistent difficulties experienced even after the return to face-to-face education, within the context of management processes. The research was designed as a case study and data were collected through semi-structured interviews with eight research assistants. A thematic content analysis was conducted using a management process approach: planning, organizing, assigning, directing, and supervising. Findings indicated that research assistants experienced various difficulties with the faculty administration, faculty members, administrative staff, and students in the context of management processes following the shift to emergency remote teaching. Furthermore, research assistants reported facing new challenges that started during the pandemic and continue to persist after the return to face-to-face education. These challenges include risks of infection, loss of the concept of working hours, WhatsApp-based management, disruptions in academic studies, and ongoing high expectations. Considering the impact of research assistants on the future academic structure and the reality that remote teaching practices are a method employed in new crisis situations, it is recommended to resolve communication problems, reduce workload, and provide opportunities for academic development for research assistants.
Research assistant management processes emergency remote teaching difficulty
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretim Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .