Eğitimde bireyin ihtiyaçlarının merkeze alındığı şu dönemlerde değişen eğitim paradigması eğitim sistemlerini toplumcu anlayıştan bireyci anlayışa yöneltmiştir. Bu doğrultuda geleneksel eğitim yaklaşımları da yerini alternatif ve yenilikçi eğitim yaklaşımlarına bırakmıştır. Son zamanlarda uygulanan alternatif tekniklerden bir tanesi de Eğitimde vantrolog tekniğinin kullanılmasıdır. Teatral bir teknik olan vantrolog tekniğinin eğitimde kullanılması olgusu son günlerde popülerlik kazanmış yeni bir uygulamadır. Bu nedenle öğretmenlerin vantrolog tekniğine yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla tespit edilmesi önemli görülmüştür. Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin vantrolog tekniğine yönelik görüşlerini metaforlar yoluyla belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2022-2023 eğitim öğretim yılında “Vantrolog Tekniği Eğitimi” hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenler arasından gönüllülük esasıyla belirlenen 21 öğretmenden oluşturulmuştur. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan öğretmenler vantrolog tekniğine yönelik 19’u farklı 21 metafor geliştirmiştir. Geliştirilen metaforların gerekçeleri doğrultusunda oluşturulan 4 kategori; Sıcaklık, Samimiyet Kaynağı Olarak Vantrolog Tekniği, Yansıtma Aracı Olarak Vantrolog Tekniği, Kurtarıcı Olarak Vantrolog Tekniği, Yaratıcı Bir Uygulama Olarak Vantrolog Tekniği şeklindedir. Araştırma bulgularından hareketle; Eğitimde alternatif ve yenilikçi yöntemlerin uygulanması adına vantrolog tekniğin tercih edilmesi ve yaygınlaştırılması gerektiği, benzeri çalışmaların farklı branşlarda ve farklı yaş gruplarında da yapılması, Eğitim sürecinde öğretmen ve öğrenci üzerindeki olumlu katkıları göz önünde bulundurularak yüksek öğretimde öğretmen yetiştirme sürecinde de alternatif bir eğitim yöntemi olan vantrolog tekniğinin öğretmen adaylarına bir ders olarak verilmesi önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |