Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi motivasyon, kaygı düzeyleri ve öz yeterlilik düzeylerinin arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sinop ilinde öğrenim gören 3. sınıf düzeyinde 181 öğrenci ve 4. Sınıf düzeyinde 188 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Matematik Öz Yeterlilik Ölçeği, İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri İçin Matematik Dersi Motivasyon Ölçeği ve İlkokul Çocukları İçin Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, pearson korelasyon analizi, regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin dışsal motivasyon düzeylerinin orta, motivasyonsuzluk düzeylerinin düşük, içsel motivasyon düzeylerinin yüksek, matematik kaygı düzeylerinin düşük ve öz yeterlilik düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik motivasyonu ile matematik kaygısı, matematik motivasyonu ile matematik öz yeterliliği, matematik kaygısı ile matematik öz yeterliliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu, içsel motivasyonun ve matematik kaygısının matematik öz yeterliliği üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu tespit edilmiştir.
Abalı, Ö., Y. ve Şahin, Ç. (2015). “Matematiğe İlişkin Akademik Başarı-Özyeterlilik Ve Tutum Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi”. The Journal of Academic Social Science Studies, 31(1), 343-366.
Abalı, Ö., Y. ve Şahin, Ç. (2017). “Matematik Özyeterlik Ölçeği Geliştirilmesi”.The Journal of Social Sciences. 4(17), 328-344.
Adal, A. A., ve Yavuz, İ. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20-41.
Altun, M. (2006). “Matematik Öğretiminde Gelişmeler”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
Baş, T. D., & Şahin, Ç. (2024). İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(1), 1-16. https://doi.org/10.47477/ubed.1431363
AMA
Baş TD, Şahin Ç. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UBED. Nisan 2024;7(1):1-16. doi:10.47477/ubed.1431363
Chicago
Baş, Tuğba Deniz, ve Çavuş Şahin. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri Ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, sy. 1 (Nisan 2024): 1-16. https://doi.org/10.47477/ubed.1431363.
EndNote
Baş TD, Şahin Ç (01 Nisan 2024) İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 1 1–16.
IEEE
T. D. Baş ve Ç. Şahin, “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, UBED, c. 7, sy. 1, ss. 1–16, 2024, doi: 10.47477/ubed.1431363.
ISNAD
Baş, Tuğba Deniz - Şahin, Çavuş. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri Ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/1 (Nisan 2024), 1-16. https://doi.org/10.47477/ubed.1431363.
JAMA
Baş TD, Şahin Ç. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UBED. 2024;7:1–16.
MLA
Baş, Tuğba Deniz ve Çavuş Şahin. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri Ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 7, sy. 1, 2024, ss. 1-16, doi:10.47477/ubed.1431363.
Vancouver
Baş TD, Şahin Ç. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UBED. 2024;7(1):1-16.