Bu çalışmanın problemini ‘Üstün yetenekli öğrencilerin Türkçe dersi ve Türkçe öğretmenine yönelik metaforik algıları nasıldır?’ sorusu oluşturmaktadır. Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören yetmiş beş öğrencinin katıldığı bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deseni ise nitel araştırmanın desenlerinden biri olan olgu bilimdir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 öğretim yılında Samsun Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören 75 özel yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler basit seçkisiz örneklem yoluyla çalışma gurubuna dâhil edilmiştir. Çalışma gurubundaki öğrenciler BYF ve ÖYG grubu öğrencileridir. Literatür taramasının ardından metaforlara yönelik çalışmalar incelenmiş ve verileri toplamak için uzman görüşü alınmış yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Katılımcılara verilen form yoluyla bu iki kavramı neye benzettikleri ve bunun nedenini açıklamaları beklenmiştir. Verilerin elde edilmesinin ardından elde bulunun veri seti içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Katılımcıların oluşturduğu metaforlar tek tek incelenmiş ve buna bağlı temalar oluşturulmuştur. Verilen cevapların bir metafor olmadığı cevaplar çalışmadan çıkarılmıştır. Araştırmanın ilk problem cümlesine ait dokuz farklı tema ortaya çıktığı görülmüştür. Araştırmanın ikinci alt problem cümlesine yönelik analiz işlemi gerçekleştirildiğinde bu alt probleme ait ise on temanın ortaya çıktığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |