Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 235 - 254, 30.12.2022
https://doi.org/10.47477/ubed.1193031

Öz

Bu araştırma, bilgisayarsız kodlama eğitiminin ilkokul öğrencilerinin dikkatlerini toplama düzeyi, problem çözme ve algoritmik düşünme becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nicel araştırma modeli kapsamındaki ön test son test tek gruplu zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu Mersin’in bir merkez ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören 13 kız ve 10 erkek öğrenciden oluşan toplam 23 üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veriler Burdon Dikkat Testi, Problem Çözme Becerisi Etkinlik Kâğıdı, Algoritmik Düşünme Becerisi Etkinlik Kâğıdı ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışma sonunda, uygulanan kodlama eğitiminin katılımcı ilkokul öğrencilerinin dikkatini toplama, problem çözme ve algoritmik düşünme becerileri üzerinde anlamlı düzeyde ve pozitif yönde bir etkisinin olduğu görülmüştür. Öğrenciler, kodlama etkinliklerinin hızlı düşünebilmelerini ve anlayabilmelerini sağladığını, doğru tahmin edebilme becerisini geliştirdiğini, farklı çözüm yolları bulabildiklerini, yön kavramını öğrendiklerini, algoritmayı kavrayabildiklerini, kodlama eğitiminin çok eğlenceli ve eğitici olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Abraham, N., Harris, A., Holland, E., Meys, J., Massaron, L., Minnick, C., Mueller, J.P. & Vries, A. (2017). Coding all-in-one for dummies. New Jersey: John Wiley ve Sons, Inc.
  • Agnes, E. N. (2017). Számítógép nélküli tevékenységek a számítástudomány alapjainak bemutatására és az algoritmusok tanításakor. Informatika Szakmódszertani Konferencia (INFODIDACT). November 23-25, 2017, Budapest.
  • Akçay, A. O. , Karahan, E. ve Türk, S. (2019). Bilgi işlemsel düşünme becerileri odaklı okul sonrası kodlama sürecinde ilkokul öğrencilerinin deneyimlerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi (ESTUDAM Journal of Education), 4 (2), 38-50.
  • Akyol Altun, C. (2018). Okul öncesi öğretim programına algoritma ve kodlama eğitimi entegrasyonunun öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, A. (2019). Özel yetenekli öğrencilerin bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 48 (223), 113-128.
  • Anılan, H. ve Gezer, B. (2020). Kodlama etkinliklerine ve analitik düşünme becerisine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), (4), 307-324.
  • Aytekin, A., Sönmez Çakır, F., Yücel, Y.B., ve Kulaözü, İ. (2018). Geleceğe yön veren kodlama bilimi ve kodlama öğrenmede kullanılabilecek bazı yöntemler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 5(5), 24-41.
  • Bers, M. U., Flannery, L., Kazakoff, E. R. & Sullivan, A. (2014). Computational thinking and tinkering: Exploration of an early childhood robotics curriculum. Computers Education, 72, 145–157. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.10.020
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö.,Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Ankara: Pegem Akademi.
  • Canbeldek, M. (2020). Erken çocukluk eğitiminde üreten çocuklar kodlama ve robotik eğitim programının etkilerinin incelenmesi, (Yayımlanmamış doktora tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Cevahir, H., ve Özdemir, M. (2017). Programlama öğretiminde karşılaşılan zorluklara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu içinde, 24-26.
  • Çatlak, Ş., Tekdal, M. ve Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: Bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(3), 13-25.
  • Çavdar, L. (2018). Kodlama öğretiminde kullanılan çevrimiçi platformların değerlendirilmesi: code.org örneği, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çetin, E.(2012). Bilgisayar programlama eğitiminin çocukların problem çözme becerileri üzerine etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Dayan, Z. (2019). Unplugged coding activities you can do with your students. https://www.codemonkey.com/blog/unplugged-coding-activities-you-can-do-with-yourstudents/#:~:text=Unplugged%20coding%20aims%20to%20teach,without%20the%20use%20of%20technology adresinden 10.08.2021tarihinde erişilmiştir.
  • Doğan, U., ve Kert, S. B. (2016). Bilgisayar oyunu geliştirme sürecinin, ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine ve algoritma başarılarına etkisi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 33 (2), 21-42.
  • García-Peñalvo, F. J., Reimann, D., & Maday, C. (2018). Introducing coding and computational thinking in the schools: The TACCLE 3 - Coding Project Experience. In M. S. Khine (Ed.), Computational Thinking in the STEM Disciplines. Foundations and Research Highlights (pp. 213-226). Cham, Switzerland: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-93566-9_11
  • Göksoy, S. ve Yılmaz, İ. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmenleri ve öğrencilerinin robotik ve kodlama dersine ilişkin görüşleri. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1), 178-196.
  • Lee, J., & Junoh, J. (2019). Implementing unplugged coding activities in early childhood classrooms. Early Childhood Education Journal, 47(6), 709-716. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00967-z
  • Kalelioğlu, F. (2015). A new way of teaching programming skills to K-12 students: Code.org. Computers in Human Behavior, 52, 200–210. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.05.047
  • Karaduman, B. D. (2004). Dikkat toplama eğitim programının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin dikkat toplama düzeyi, benlik algısı ve başarı düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabak, D., ve Güneş, A. (2013). Ortaokul birinci sınıf öğrencileri için yazılım geliştirme alanında müfredat önerisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 175-181.
  • Kasalak, İ. (2017). Robotik kodlama etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin kodlamaya ilişkin öz-yeterlik algılarına etkisi ve etkinliklere ilişkin öğrenci yaşantıları, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kaymak, S. (2003). Dikkat toplama eğitimi programının ilköğretim 2. ve 3. Sınıf öğrencilerinin dikkat toplama becerilerinin geliştirilmesine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Keçeci, G., Alan, B. ve Zengin, F . (2017). 5. Sınıf öğrencileriyle STEM eğitimi uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (18), 1-17. https:// dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59263/851384 adresinden 10.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kırçalı, A. Ç. (2019). K12 düzeyinde algoritma öğretiminde kullanılan bilgisayarlı ve bilgisayarsız araçların çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kim, B., Kim, T. & Kim, J. (2013). Paper-and-pencil programming strategy toward computational thinking for non-majors: Design your solution. Journal of Educational Computing Research, 49 (4), 437-459.
  • Koca, S. (2020). Eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin kodlamaya dönük bilişsel çıktılarına etkisinin incelenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya
  • Konyaoğlu, C. (2019). Robotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkileri ve öğrencilerin robotik kodlama etkinliklerine ilişkin görüşleri, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., ve Bökeoğlu, Ö. C. (2007). Sosyal bilimler için istatistik. (Geliştirilmiş 2.Baskı) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Mclennan, D.C. (2017). Creating coding stories and games. Teaching Young Children, 10 (30).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı (Ortaokul 5 Ve 6. Sınıflar). Ankara.
  • Monteiro, A.F., Miranda-Pinto, M., & Osório, A.J. (2021). Coding as literacy in preschool: A case study. Education Sciences, 11 (5), 198. https://doi.org/10.3390/educsci1105 0198
  • Namlı, N.A., ve Şahin M.C. (2017), Algoritma eğitiminin problem çözme becerisi üzerine etkisi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (5), 135-153.
  • Özel, O. (2019). Programlama yöntemlerinin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz yeterlik algısına ve programlama başarısına etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sade, A. (2020). Kodlama öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerilerine, matematik kaygı algılarına ve problem çözme algılarına etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Saygılı Yıldırım, T. (2020). Robotik kodlama öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının başarı, pozitif duygu ve bilgi işlemsel düşünmeye etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Saygıner, Ş. (2017). Blok tabanlı görsel ve metin tabanlı programlama öğretimlerinin erişi, mantıksal düşünme ve motivasyona etkileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Sayın, Z., ve Seferoğlu, S.S. (Şubat 2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın. https://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/AB16_Sayin-Seferoglu_Kodlama.pdf adresinden 15.02.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Sırakaya, M. (2018). Kodlama eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (2), 79-90. DOI: 10.7822/omuefd.394649
  • Secer, M. (2020). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde arduıno kodlama ile kâğıt-kalem kodlama uygulamalarının öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerileri, problem çözme becerileri ve STEM tutumları üzerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Su-Young, P. (2016). A study on coding education of non-computer majors for ıt convergence education. Journal of Digital Convergence, 14, 10, 1-8.
  • Şenol, Ş. (2019). İlkokulda kodlama eğitimi: sınıf öğretmenleri örneği, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Tağci, Ç. (2019). Kodlama eğitiminin ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Tiryaki, A. (2020). Robotik kodlama eğitiminin ortaöğretim öğrencilerinin programlama öz yeterlik düzeylerine ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Tonbuloğlu, B. ve Tonbuloğlu, İ. (2019). The effect of unplugged coding activities on computational thinking skills of middle school students. Informatics in Education. 18 (2), 403–426.
  • Turan, İ., Metin, A. ve Küçükkurt, M. (2018). Temel kodlama eğitimi 1. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the acm, 49 (3), 33-35.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 11. Baskı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S.(2015) Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4(1), 50-65.
  • Yünkül, E., Durak, G., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2017). Scratch yazılımının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11 (2): 502-517.

The Effect of Unplugged Coding Education on Primary School Students' Gather Attention, Problem Solving and Algorithmic Thinking Skills

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 235 - 254, 30.12.2022
https://doi.org/10.47477/ubed.1193031

Öz

This study was carried out to determine the effect of unplugged coding education on primary school students' attention, problem solving and algorithmic thinking skills. In the study, the pre-test post-test single-group weak experimental design was used. The study group consisted of a total of 23 third grade students, 13 females and 10 males, studying at a public school located in a central district of Mersin. Data were collected using Burdon Attention Test, Problem Solving Skills Activity Sheet, Algorithmic Thinking Skills Activity Sheet and semi-structured interview form. As a result of the study, it was seen that the applied coding training had a significant and positive effect on the attention, problem solving and algorithmic thinking skills of the participating primary school students. Students stated that coding activities enable them to think and understand quickly, develop their ability to guess correctly, find different solutions, learn the concept of direction, comprehend the algorithm, and that coding education is very entertaining and educational.

Kaynakça

  • Abraham, N., Harris, A., Holland, E., Meys, J., Massaron, L., Minnick, C., Mueller, J.P. & Vries, A. (2017). Coding all-in-one for dummies. New Jersey: John Wiley ve Sons, Inc.
  • Agnes, E. N. (2017). Számítógép nélküli tevékenységek a számítástudomány alapjainak bemutatására és az algoritmusok tanításakor. Informatika Szakmódszertani Konferencia (INFODIDACT). November 23-25, 2017, Budapest.
  • Akçay, A. O. , Karahan, E. ve Türk, S. (2019). Bilgi işlemsel düşünme becerileri odaklı okul sonrası kodlama sürecinde ilkokul öğrencilerinin deneyimlerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi (ESTUDAM Journal of Education), 4 (2), 38-50.
  • Akyol Altun, C. (2018). Okul öncesi öğretim programına algoritma ve kodlama eğitimi entegrasyonunun öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, A. (2019). Özel yetenekli öğrencilerin bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 48 (223), 113-128.
  • Anılan, H. ve Gezer, B. (2020). Kodlama etkinliklerine ve analitik düşünme becerisine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), (4), 307-324.
  • Aytekin, A., Sönmez Çakır, F., Yücel, Y.B., ve Kulaözü, İ. (2018). Geleceğe yön veren kodlama bilimi ve kodlama öğrenmede kullanılabilecek bazı yöntemler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 5(5), 24-41.
  • Bers, M. U., Flannery, L., Kazakoff, E. R. & Sullivan, A. (2014). Computational thinking and tinkering: Exploration of an early childhood robotics curriculum. Computers Education, 72, 145–157. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.10.020
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö.,Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Ankara: Pegem Akademi.
  • Canbeldek, M. (2020). Erken çocukluk eğitiminde üreten çocuklar kodlama ve robotik eğitim programının etkilerinin incelenmesi, (Yayımlanmamış doktora tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Cevahir, H., ve Özdemir, M. (2017). Programlama öğretiminde karşılaşılan zorluklara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu içinde, 24-26.
  • Çatlak, Ş., Tekdal, M. ve Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: Bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(3), 13-25.
  • Çavdar, L. (2018). Kodlama öğretiminde kullanılan çevrimiçi platformların değerlendirilmesi: code.org örneği, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çetin, E.(2012). Bilgisayar programlama eğitiminin çocukların problem çözme becerileri üzerine etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Dayan, Z. (2019). Unplugged coding activities you can do with your students. https://www.codemonkey.com/blog/unplugged-coding-activities-you-can-do-with-yourstudents/#:~:text=Unplugged%20coding%20aims%20to%20teach,without%20the%20use%20of%20technology adresinden 10.08.2021tarihinde erişilmiştir.
  • Doğan, U., ve Kert, S. B. (2016). Bilgisayar oyunu geliştirme sürecinin, ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine ve algoritma başarılarına etkisi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 33 (2), 21-42.
  • García-Peñalvo, F. J., Reimann, D., & Maday, C. (2018). Introducing coding and computational thinking in the schools: The TACCLE 3 - Coding Project Experience. In M. S. Khine (Ed.), Computational Thinking in the STEM Disciplines. Foundations and Research Highlights (pp. 213-226). Cham, Switzerland: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-93566-9_11
  • Göksoy, S. ve Yılmaz, İ. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmenleri ve öğrencilerinin robotik ve kodlama dersine ilişkin görüşleri. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1), 178-196.
  • Lee, J., & Junoh, J. (2019). Implementing unplugged coding activities in early childhood classrooms. Early Childhood Education Journal, 47(6), 709-716. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00967-z
  • Kalelioğlu, F. (2015). A new way of teaching programming skills to K-12 students: Code.org. Computers in Human Behavior, 52, 200–210. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.05.047
  • Karaduman, B. D. (2004). Dikkat toplama eğitim programının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin dikkat toplama düzeyi, benlik algısı ve başarı düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabak, D., ve Güneş, A. (2013). Ortaokul birinci sınıf öğrencileri için yazılım geliştirme alanında müfredat önerisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 175-181.
  • Kasalak, İ. (2017). Robotik kodlama etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin kodlamaya ilişkin öz-yeterlik algılarına etkisi ve etkinliklere ilişkin öğrenci yaşantıları, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kaymak, S. (2003). Dikkat toplama eğitimi programının ilköğretim 2. ve 3. Sınıf öğrencilerinin dikkat toplama becerilerinin geliştirilmesine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Keçeci, G., Alan, B. ve Zengin, F . (2017). 5. Sınıf öğrencileriyle STEM eğitimi uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (18), 1-17. https:// dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59263/851384 adresinden 10.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kırçalı, A. Ç. (2019). K12 düzeyinde algoritma öğretiminde kullanılan bilgisayarlı ve bilgisayarsız araçların çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kim, B., Kim, T. & Kim, J. (2013). Paper-and-pencil programming strategy toward computational thinking for non-majors: Design your solution. Journal of Educational Computing Research, 49 (4), 437-459.
  • Koca, S. (2020). Eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin kodlamaya dönük bilişsel çıktılarına etkisinin incelenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya
  • Konyaoğlu, C. (2019). Robotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkileri ve öğrencilerin robotik kodlama etkinliklerine ilişkin görüşleri, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., ve Bökeoğlu, Ö. C. (2007). Sosyal bilimler için istatistik. (Geliştirilmiş 2.Baskı) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Mclennan, D.C. (2017). Creating coding stories and games. Teaching Young Children, 10 (30).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı (Ortaokul 5 Ve 6. Sınıflar). Ankara.
  • Monteiro, A.F., Miranda-Pinto, M., & Osório, A.J. (2021). Coding as literacy in preschool: A case study. Education Sciences, 11 (5), 198. https://doi.org/10.3390/educsci1105 0198
  • Namlı, N.A., ve Şahin M.C. (2017), Algoritma eğitiminin problem çözme becerisi üzerine etkisi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (5), 135-153.
  • Özel, O. (2019). Programlama yöntemlerinin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz yeterlik algısına ve programlama başarısına etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sade, A. (2020). Kodlama öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerilerine, matematik kaygı algılarına ve problem çözme algılarına etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Saygılı Yıldırım, T. (2020). Robotik kodlama öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının başarı, pozitif duygu ve bilgi işlemsel düşünmeye etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Saygıner, Ş. (2017). Blok tabanlı görsel ve metin tabanlı programlama öğretimlerinin erişi, mantıksal düşünme ve motivasyona etkileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Sayın, Z., ve Seferoğlu, S.S. (Şubat 2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın. https://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/AB16_Sayin-Seferoglu_Kodlama.pdf adresinden 15.02.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Sırakaya, M. (2018). Kodlama eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (2), 79-90. DOI: 10.7822/omuefd.394649
  • Secer, M. (2020). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde arduıno kodlama ile kâğıt-kalem kodlama uygulamalarının öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerileri, problem çözme becerileri ve STEM tutumları üzerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Su-Young, P. (2016). A study on coding education of non-computer majors for ıt convergence education. Journal of Digital Convergence, 14, 10, 1-8.
  • Şenol, Ş. (2019). İlkokulda kodlama eğitimi: sınıf öğretmenleri örneği, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Tağci, Ç. (2019). Kodlama eğitiminin ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Tiryaki, A. (2020). Robotik kodlama eğitiminin ortaöğretim öğrencilerinin programlama öz yeterlik düzeylerine ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Tonbuloğlu, B. ve Tonbuloğlu, İ. (2019). The effect of unplugged coding activities on computational thinking skills of middle school students. Informatics in Education. 18 (2), 403–426.
  • Turan, İ., Metin, A. ve Küçükkurt, M. (2018). Temel kodlama eğitimi 1. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the acm, 49 (3), 33-35.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 11. Baskı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S.(2015) Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4(1), 50-65.
  • Yünkül, E., Durak, G., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2017). Scratch yazılımının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11 (2): 502-517.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Çakıcı 0000-0002-3818-5157

Soner Mehmet Özdemir 0000-0002-7236-946X

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çakıcı, Y., & Özdemir, S. M. (2022). Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 5(3), 235-254. https://doi.org/10.47477/ubed.1193031
AMA Çakıcı Y, Özdemir SM. Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. UBED. Aralık 2022;5(3):235-254. doi:10.47477/ubed.1193031
Chicago Çakıcı, Yasemin, ve Soner Mehmet Özdemir. “Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme Ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 5, sy. 3 (Aralık 2022): 235-54. https://doi.org/10.47477/ubed.1193031.
EndNote Çakıcı Y, Özdemir SM (01 Aralık 2022) Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 3 235–254.
IEEE Y. Çakıcı ve S. M. Özdemir, “Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi”, UBED, c. 5, sy. 3, ss. 235–254, 2022, doi: 10.47477/ubed.1193031.
ISNAD Çakıcı, Yasemin - Özdemir, Soner Mehmet. “Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme Ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5/3 (Aralık 2022), 235-254. https://doi.org/10.47477/ubed.1193031.
JAMA Çakıcı Y, Özdemir SM. Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. UBED. 2022;5:235–254.
MLA Çakıcı, Yasemin ve Soner Mehmet Özdemir. “Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme Ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 5, sy. 3, 2022, ss. 235-54, doi:10.47477/ubed.1193031.
Vancouver Çakıcı Y, Özdemir SM. Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkatini Toplama, Problem Çözme ve Algoritmik Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. UBED. 2022;5(3):235-54.