Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 156 - 174, 27.12.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1486516

Öz

Kaynakça

  • Acquah, A., Adjei, A., & Mensah, J. K. (2017). School of Thoughts of the Essentialist Philosophers on the Aims of Education, Role of Education and the Focus of Education: Implications for Curriculum Development and Practice in Ghana. Journal of Philosophy, Culture and Religion, 32(2), 1-6.
  • Akdeniz, A. R. ve Küçük, M. (2011). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel yayınları.
  • Aktan, S. (2006). Sosyal Bilgilerin Bir Öğretim Alanı Olarak Gelişimi ve Cumhuriyet Dönemi Program Tasarılarına Olan Yansımalar. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Blanford, L. 2010. An Examination of Essentialism And No Child Left Behind: Creating Excellence İn America? ESSAI 8 (10):12-16.

İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 156 - 174, 27.12.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1486516

Öz

Bu araştırmada ilkokul matematik dersi öğretim programında esasici eğitim felsefesinin etkilerinin olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik MEB (2018) tarafından hazırlanan İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programları (1-4 sınıflar) incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. İncelenen program betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Oluşturulan değerlendirme formu tasarısı uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşü alındıktan sonra Miles-Huberman güvenirlik formülü uygulanmış olup güvenirlik yüksek çıkmış olduğundan dolayı değerlendirme formunun kullanabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular incelendiğinde esasicilik göstergeleri boyutunu oluşturan 23 alt boyutta toplam 13 adet esasicilik özelliği taşıdığını gösterir göstergelere ulaşılmıştır. Bunlar 1.,2.,4.,5.,6.,8.,9.,11.,12.,13.,14. ve 16.maddelerini oluşturan göstergelerdedir. Esasici eğitim felsefesini temsil ederken programda öğrencilerin aktif konumda olması, öğretmenin rehber rolünü üstlenmesi, öğretmenin alternatif öğretim yöntemlerini kullanması gibi bulgularında ilerlemeci eğitim felsefesini temsil ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda ilkokul matematik programının esasici eğitim felsefesini de içeren bir yapıda olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acquah, A., Adjei, A., & Mensah, J. K. (2017). School of Thoughts of the Essentialist Philosophers on the Aims of Education, Role of Education and the Focus of Education: Implications for Curriculum Development and Practice in Ghana. Journal of Philosophy, Culture and Religion, 32(2), 1-6.
  • Akdeniz, A. R. ve Küçük, M. (2011). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel yayınları.
  • Aktan, S. (2006). Sosyal Bilgilerin Bir Öğretim Alanı Olarak Gelişimi ve Cumhuriyet Dönemi Program Tasarılarına Olan Yansımalar. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Blanford, L. 2010. An Examination of Essentialism And No Child Left Behind: Creating Excellence İn America? ESSAI 8 (10):12-16.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Altun Yaşar 0000-0002-3482-7300

Mehmet Taşdemir 0000-0002-5896-0587

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 19 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 4 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yaşar, S. A., & Taşdemir, M. (2024). İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(3), 156-174. https://doi.org/10.47477/ubed.1486516
AMA Yaşar SA, Taşdemir M. İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi. UBED. Aralık 2024;7(3):156-174. doi:10.47477/ubed.1486516
Chicago Yaşar, Seçil Altun, ve Mehmet Taşdemir. “İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2024): 156-74. https://doi.org/10.47477/ubed.1486516.
EndNote Yaşar SA, Taşdemir M (01 Aralık 2024) İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 3 156–174.
IEEE S. A. Yaşar ve M. Taşdemir, “İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi”, UBED, c. 7, sy. 3, ss. 156–174, 2024, doi: 10.47477/ubed.1486516.
ISNAD Yaşar, Seçil Altun - Taşdemir, Mehmet. “İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/3 (Aralık 2024), 156-174. https://doi.org/10.47477/ubed.1486516.
JAMA Yaşar SA, Taşdemir M. İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi. UBED. 2024;7:156–174.
MLA Yaşar, Seçil Altun ve Mehmet Taşdemir. “İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 7, sy. 3, 2024, ss. 156-74, doi:10.47477/ubed.1486516.
Vancouver Yaşar SA, Taşdemir M. İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Bilgi Merkezli Program Modeline Göre İncelenmesi. UBED. 2024;7(3):156-74.