Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Visual Abstracts Designed for Academic Publications According to Arnheim's Force and Balance Theory

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 228 - 245
https://doi.org/10.47477/ubed.1602053

Öz

The expansion of the scientific world and the ease of access to information via the internet have also increased the variety and quality of lifelong learning opportunities. With the existence and proliferation of social media, the spatial location of learning has changed. As a result, many publishing houses have started to reorganize their articles in formats suitable for these platforms. These designs, called visual abstracts (VAs), which facilitate sharing in digital environments by converting textual summaries into a single image, help to popularize scientific publications. In this study, the VAs shared by journals using VAs in their academic publications on their official social media (Twitter/X) accounts were evaluated according to Arnheim's theory of balance and force. The aim of the study is to analyze VAs that increase the popularity of academic publications on social media by using visual perception values. According to the theory of force and balance and to reveal their positive effects on perception. The document scanning method was used in the study. As a result of the study, it was concluded that it is important to design visual elements in VAs by taking into account perception theories. It was revealed that the concepts of balance and force in particular help understanding and perception in the hierarchy of visual elements. It is expected that the study will provide perspective to designers and scientists who want to disseminate their scientific publications through VAs

Kaynakça

  • Al-Aly, Z., & Rosen, C. J. (2024). Long Covid and Impaired Cognition—More Evidence and More Work to Do. New England Journal of Medicine, 390(9), 858-860. https://doi.org/10.1056/NEJMe2400189
  • Arnheim, R. (2015). Görsel Düşünme.(çev. Öğdül).(4. Basım). İstanbul: Metis Yayınları Arnheim, R. (1954). Art and visual perception: A psychology of the creative eye. Univ of California Press.
  • Armstrong, G. (2011). The art of abstracts. Nature Chemistry. 3, 571. https://doi.org/10.1038/nchem.1109.
  • Burgin, V. (1982). Thinking photography. Mcmillan Education Ltd.
  • Calthorpe, L., Romero-Hernandez, F., Casey, M., Nunez, M., Conroy, P. C., Hirose, K., ... & Adam, M. A. (2023). National practice patterns in malignant peritoneal mesothelioma: updates in management and survival. Annals of surgical oncology, 30(8), 5119-5129. https://doi.org/10.1245/s10434 023 13528 x

Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 228 - 245
https://doi.org/10.47477/ubed.1602053

Öz

Bilimsel dünyanın genişlemesi ve bilginin internet sayesinde erişebilirliğinin kolaylaşması hayat boyu öğrenme olanaklarının çeşitliliğini ve kalitesini de arttırmıştır. Sosyal medyanın varlığı ve yaygınlaşmasıyla ise öğrenmenin mekânsal yeri değişmiştir. Bunun sonucu olarak birçok yayınevi bu platformlara uygun formatta makalelerini yeniden düzenlemeye başlamıştır. Görsel özet (GÖ) adı verilen ve metinsel özetleri tek bir imaja dönüştürerek dijital ortamlarda paylaşımı kolaylaştıran bu tasarımlar bilimsel yayınların yaygınlaşmasına yardımcı olmaktadır. Çalışmada akademik yayınlarında GÖ kullanan dergilerin resmi sosyal medya (Twitter/X) hesaplarında paylaştıkları GÖ’lerin Arnheim’in denge ve kuvvet teorisine göre değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmanın amacı sosyal medyada akademik yayınların yaygınlaşmasını görsel algı değerlerinin kullanarak arttıran GÖ’lerin kuvvet ve denge teorisine göre analiz edilmesi ve algıya olumlu etkisinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada doküman tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda GÖ’lerde görsel öğelerin algı kuramları dikkate alınarak tasarlanmasının önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Özellikle denge ve kuvvet kavramlarının görsel öğelerdeki hiyerarşide anlama ve algılamaya yardımcı olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmanın tasarımcılara ve bilimsel yayınlarını GÖ’ler ile yaygınlaştırmak isteyen bilim insanlarına bakış açısı kazandırması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Al-Aly, Z., & Rosen, C. J. (2024). Long Covid and Impaired Cognition—More Evidence and More Work to Do. New England Journal of Medicine, 390(9), 858-860. https://doi.org/10.1056/NEJMe2400189
  • Arnheim, R. (2015). Görsel Düşünme.(çev. Öğdül).(4. Basım). İstanbul: Metis Yayınları Arnheim, R. (1954). Art and visual perception: A psychology of the creative eye. Univ of California Press.
  • Armstrong, G. (2011). The art of abstracts. Nature Chemistry. 3, 571. https://doi.org/10.1038/nchem.1109.
  • Burgin, V. (1982). Thinking photography. Mcmillan Education Ltd.
  • Calthorpe, L., Romero-Hernandez, F., Casey, M., Nunez, M., Conroy, P. C., Hirose, K., ... & Adam, M. A. (2023). National practice patterns in malignant peritoneal mesothelioma: updates in management and survival. Annals of surgical oncology, 30(8), 5119-5129. https://doi.org/10.1245/s10434 023 13528 x
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi, Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Gürdal 0000-0002-8876-1503

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2024
Kabul Tarihi 19 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürdal, A. (2024). Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(3), 228-245. https://doi.org/10.47477/ubed.1602053
AMA Gürdal A. Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi. UBED. Aralık 2024;7(3):228-245. doi:10.47477/ubed.1602053
Chicago Gürdal, Arzu. “Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet Ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2024): 228-45. https://doi.org/10.47477/ubed.1602053.
EndNote Gürdal A (01 Aralık 2024) Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 3 228–245.
IEEE A. Gürdal, “Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi”, UBED, c. 7, sy. 3, ss. 228–245, 2024, doi: 10.47477/ubed.1602053.
ISNAD Gürdal, Arzu. “Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet Ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/3 (Aralık 2024), 228-245. https://doi.org/10.47477/ubed.1602053.
JAMA Gürdal A. Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi. UBED. 2024;7:228–245.
MLA Gürdal, Arzu. “Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet Ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 7, sy. 3, 2024, ss. 228-45, doi:10.47477/ubed.1602053.
Vancouver Gürdal A. Akademik Yayınlar İçin Tasarlanan Görsel Özetlerin Arnheim’in Kuvvet ve Denge Teorisine Göre Değerlendirilmesi. UBED. 2024;7(3):228-45.